Gissan Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei! Har et forum på armbell.com. Er det mulig at forumet nås ved å skrive en annen side i nettleseren, f.eks www.valeur.no/forum? Forumet er knyttet til armbell.com, men jeg vil at "linken" til selve forumet skal inneholde www.valeur.no. Er det mulig å gjøre i praksis? Bruker DreamWeaver, asp. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Bruke frames eller iframes kanskje Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Hvordan gjør jeg det? Er blank på ASP. Lenke til kommentar
tZar Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det har ingenting med asp å gjøre, men med valig html. Et søk på google på iframe eller frames ville gitt deg all informasjon som du trenger Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Det har ingenting med asp å gjøre, men med valig html. Et søk på google på iframe eller frames ville gitt deg all informasjon som du trenger 6894955[/snapback] Takk! Fikset det nå. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det har ingenting med asp å gjøre, men med valig html. Et søk på google på iframe eller frames ville gitt deg all informasjon som du trenger 6894955[/snapback] "Vi" sendte han fra "Web-design, HTML og CSS" til ASP, da det han egentlig spurte etter var noe ala PHP's include() til ASP. Og det er jo ikke så mange som er glade i frames, men iframe bør jo fikse det. Noe det også gjorde Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Hvordan kan jeg bestemme tittel selv? Tittelen på websiden blir bare "Mozilla Firefox". Koden ser slik ut: <IFRAME SRC="http://armbell.com/valeur" TITLE="Valeur Forum " width="100%" Height="100%" > </IFRAME> Lenke til kommentar
tZar Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Title'en setter du ikke i iframen, men på selve siden, eks <html><head> <title>TITTEL</title></head> <body>jalla osv <iframe osv> </body></html> Lenke til kommentar
tZar Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 "Vi" sendte han fra "Web-design, HTML og CSS" til ASP, da det han egentlig spurte etter var noe ala PHP's include() til ASP.Og det er jo ikke så mange som er glade i frames, men iframe bør jo fikse det. Noe det også gjorde 6895898[/snapback] Nå er det vel ikke noe direkte lik funksjon i ASP for includes på remote server (noe som vel i seg selv kan være "farlig" da man ikke vet hva remote filen kan inneholde og dermed bli evaluert). Det nærmeste man kommer er enten <!--# include file="../file.asp"--> eller <!--# include virtual="/file.asp"--> for filer som skal evalueres (dette er da støttet kun på filer på lokal server). Hvis man kun ønsker å ha ut teksten fra en remote fil (uten å evaluere, feks for data mining) så bruker man gjerne xmlhttp eller lignende Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Får en svart firkant rundt siden. Får også dobbel sånn "rullegardin" på siden. Mulig å bli kvitt dette? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 ja.. border="0" ev frameborder="0" og scrollbars="no" på iframen burde fjerne dette. Ta et søk på google for å dobbeltsjekke at jeg husker riktig Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 ja.. border="0" ev frameborder="0" og scrollbars="no" på iframen burde fjerne dette. Ta et søk på google for å dobbeltsjekke at jeg husker riktig 6902109[/snapback] Funker ikke. Fant dette på nettet: <frameset frameborder="0"> Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Da fant jeg det ut. Brukte koden <frameset border="0" frameborder="0" framespacing="0" Men det blir jo dog en rute rundt, bare ikke merket. Denne kan ikke fjernes, eller hva? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Ligger i ordet, en frame er en ramme, og rundt en ramme vil det bli en rute. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Ligger i ordet, en frame er en ramme, og rundt en ramme vil det bli en rute. 6905702[/snapback] Var det jeg fryktet. Mulig å bruke noe annet enn frame for å utføre det jeg ønsker? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Foum.asp siden din er ikke mye bra. Dersom du ønsker å fortsette å bruke iframe, fiks på denne <html> <head> <title>Valeur Forum </title> </head> <body> <IFRAME SRC="http://armbell.com/valeur" TITLE="Valeur Forum " width="100%" Height="100% > </body> <html> Det du kan gjøre er å bruke ordentlige frames i stedet for iframe., da burde du klare å skjule rammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå