Leasch Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Hei. Jeg har en 2-kanals Rockford Fosgate forsterker og en 12 subwoofer. Tenkte på om å få dobbel så mye effekt fra den forsterkeren ved brokoble de 2 kanaler å gjør de til 1. spørmålet er - går det ann i det hele tatt? Hvis ja - hvordan gjør jeg det? på forhånd takk! Endret 19. september 2006 av Leasch Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ofte hvis det går an så står det på dem. Fremgangsmåten er: Pluss på ene kanalen og minus på den andre kanalen. Se om det står "bridgeble" noen plass ved uttaket til høytalerne! Lykke til!! Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Takk. Skal se hva jeg får til. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Husk å skjekk hva forsterkeren tåler når den eventuelt blir brokoblet da. OM du har 2 ohm på høytaleren, og forsterkeren kun klarer 4 ohm brokoblet, vil det fort gå galt. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Hva kan skje da? Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 så lenge forsterkeren din er stabil på 2 ohm kan du brokobble den med en høyttaler last på 4 ohm men ikke mindere, Brokobblig fører til at den opprinlige lasten halveres så du må ta høyde for dette, og selv om den tåler det, reduseres dempnings faktoren til forsterkeren og resultatet blir en uren og blaffletre bass. Skal jeg anbefale deg noe så er det å heller "hvis du har en dobbeltspole bass" å kobble en spole pr. utgang, eller seriekobble spolene og så brokobble forsterkeren. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Oki. Nei har en enkeltspolet element. Endret 21. september 2006 av Leasch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå