..Bjørnar.. Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Elutstyr.no har nå kastet ut Nintendo DS browser med memory expansion til en pris av 398 kr! For å være helt ærlig hadde jeg tippa at det skulle koste langt mer.. Noen som veit om denne "memory expansion" kasetten kan brukes til annet enn bare med browseren? Noen som veit hvor stor den blir i MB? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg kan ikke fatte at folk har noe stort ønske om å betale for nettleser på DSen sin (eller noen annen konsoll for den saks skyld), vil jeg surfe når jeg ikke har tilgang på en PC så duger Opera Mini på mobil. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 400 kr. for noe som burde vært gratis som på PSP? Nei, takk. Den har forøvrig fått rimelig lunken mottagelse også. Lenke til kommentar
Laxaa Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det er ikke annonsert noe annet bruk til RAM pakken, men jeg håper virkelig på det. Dette kunne nemlig ha vært kjekt å ha med tanke på single cart download play. Og størrelsen på pakken er 10MiB. Dette ble bekreftet av 1Up. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Var 6 oktober den kom var det ikke? Ikke så lenge til da, skal ha den Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Elutstyr.no har nå kastet ut Nintendo DS browser med memory expansion til en pris av 398 kr! Det var da ekstremt dyrt! 150-200 kroner hadde vært mer passe. Nå banker den riktignok livskiten ut av PSP-browseren, men likevel! Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Elutstyr.no har nå kastet ut Nintendo DS browser med memory expansion til en pris av 398 kr! Det var da ekstremt dyrt! 150-200 kroner hadde vært mer passe. Nå banker den riktignok livskiten ut av PSP-browseren, men likevel! 6896380[/snapback] PSP-browseren er utviklet med Mozilla-teknologi. Den eneste fordelen DS-browseren har, er at den tar i bruk den trykkfølsome skjermen. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 PSP-browseren er utviklet med Mozilla-teknologi. Den eneste fordelen DS-browseren har, er at den tar i bruk den trykkfølsome skjermen. 6896857[/snapback] Nja, stemmer ikke helt det. Opera har lenge hevdet seg i device-markedet ettersom de har en egen motor som optimiserer sidene for visning på portable enheter med lav oppløsning (test Opera Mini for eksempel). Gecko er en god rendrer, men kommer til kort ovenfor Opera-motoren der. DS browser høres ut som et interessant konsept, men helt feil pris. Og noe lav nytteverdi når du får samme nettleseren for mobiltelefoner. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) PSP-browseren er utviklet med Mozilla-teknologi. Nei, PSP bruker en browser kalt Netfront, fra det japanske firmaet Access. Mozilla er altfor bloated til å få plass på slike dingser. Netfront er forøvrig en elendig "wannabe-browser" som alltid har hengt langt etter både Opera og Mozilla (og KHTML). Den eneste fordelen DS-browseren har, er at den tar i bruk den trykkfølsome skjermen. 6896857[/snapback] Fordelen DS-browseren har er at den er ekstremt liten og kjapp, men fortsatt støtter det som trengs av webstandarder. Det ville være en umulighet å få f.eks. Gecko inn på DS. DS har tross alt noe slikt som 50 MHz CPU, og Mozilla krever atskillig kraftigere saker enn det. Endret 19. september 2006 av Pricks Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) PSP-browseren er utviklet med Mozilla-teknologi. Den eneste fordelen DS-browseren har, er at den tar i bruk den trykkfølsome skjermen. 6896857[/snapback] Bruke PSP som web browser er helt ubrukelig. Bruke pennen og en DS blir som å bruke en pocket PC Med litt øvelse så kan du skrive uten å bruke 100 år som du må med PSP Endret 19. september 2006 av avanore Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 noen som har skaffet seg den? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Skal sjekke om jeg finner den i dag, men har litt liten tid. Blir hvertfall så fort som mulig. Vet noen få som fikk tak i den allerede i går. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Avanore: Har du testet med PDA før? Har nemlig en PDA med en mye større og bedre skjerm enn den som er på DS Lite og det funker ikke noe spesielt bra det heller akkurat... syntest det å skrive med stylus er helt forjævlig, og går ikke noe bedre enn det gjør med PSP for min del... bare at man kan vel ikke høre på Podcasts heller med denne DS saken eller? Ikke anbefalt å kjøpe i det hele tatt, ettersom jeg selv har erfart at stylus fungerer dårlig til å surfe med, samtidig som at den ikke akkurat er godt motatt av de som har den Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Avanore: Har du testet med PDA før? Har nemlig en PDA med en mye større og bedre skjerm enn den som er på DS Lite og det funker ikke noe spesielt bra det heller akkurat... syntest det å skrive med stylus er helt forjævlig, og går ikke noe bedre enn det gjør med PSP for min del... bare at man kan vel ikke høre på Podcasts heller med denne DS saken eller? Ikke anbefalt å kjøpe i det hele tatt, ettersom jeg selv har erfart at stylus fungerer dårlig til å surfe med, samtidig som at den ikke akkurat er godt motatt av de som har den 7012393[/snapback] Enig med Tøffli; Surfing på PDA er noe dritt. Jeg har i dag en MS smartphone med stor skjerm som i det minste er kontinuerlig oppkoblet med 3g/GPRS. Fremdeles er det dårlig. Du kan lese headlines på avisene og slikt og til nøden lowfi versjonen av dette forumet. Jeg er forøvrig durkdreven på å skrive med stylus (ikke virtual keyboard) og det går temmelig kjapt for min del. Men uansett, websurfing på både PSP og DS er fancy, men man vil nok fort gå lei. Her er man avhengig av hotspot iom at de bare støtter wifi. Dvs at du i praksis er begrenset til å bruke den i heimen. -Dersom man ikke har Telesør wireless abbonement eller tilgang til hotspots på annet vis. Og i heimen har man stort sett en PC som man vil ty til uansett. Jeg har ett bruksområde som gjenstår, og til dette er nettleseren på PSP'en min genial. Det er som wifibasert fjernkontroll til Xbox Mediacenter (XBMC). For de som ikke har forsøkt dette, anbefales det på det varmeste. Jeg vet ikke om noe slikt vil fungere på DS, men går ut ifra at det går på et vis om man koder støtte for dette. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Quote FHJ: "Men uansett, websurfing på både PSP og DS er fancy, men man vil nok fort gå lei." Enig, gikk fort lei av å bruke PSP til å surfe i hvert fall. Kommer neppe til å kjøpe DS browseren. Og så 400 kr da. Stemmer denne prisen fortsatt? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ikke anbefalt å kjøpe i det hele tatt, ettersom jeg selv har erfart at stylus fungerer dårlig til å surfe med, samtidig som at den ikke akkurat er godt motatt av de som har den 7012393[/snapback] Etter det jeg kan se har den blitt ganske så godt mottatt. Selvsagt vil folk som forventer seg samme ytelse som man har på PCer, som er hundrevis av ganger kraftigere og har mye større skjermer, bli skuffet, men folk som har realistiske forventninger og skjønner at dette er en maskin som er svært begrenset i utgangspunktet, så er det ikke så galt. Den fungerer utmerket til å sjekke mail og nyheter på farten. Og den (DS) er både mindre, billigere og mer underholdende enn å drasse på en diger laptop Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 6. oktober 2006 Del Skrevet 6. oktober 2006 Det er riktig det du sier Pricks. Noen forventer seg nok altfor mye av denne saken, og dermed blir de skuffet. Og jeg har faktisk selv opplevd å hatt bruk for PSP sin web browser et fåtall ganger når jeg skulle sjekke været for neste dag uten PC i nærheten, sjekke mail osv... Dette var selvfølgelig ikke livsvikte saker å sjekke opp, men har man funksjonen da har man den Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Ikke anbefalt å kjøpe i det hele tatt, ettersom jeg selv har erfart at stylus fungerer dårlig til å surfe med, samtidig som at den ikke akkurat er godt motatt av de som har den 7012393[/snapback] Etter det jeg kan se har den blitt ganske så godt mottatt. Selvsagt vil folk som forventer seg samme ytelse som man har på PCer, som er hundrevis av ganger kraftigere og har mye større skjermer, bli skuffet, men folk som har realistiske forventninger og skjønner at dette er en maskin som er svært begrenset i utgangspunktet, så er det ikke så galt. Den fungerer utmerket til å sjekke mail og nyheter på farten. Og den (DS) er både mindre, billigere og mer underholdende enn å drasse på en diger laptop 7015356[/snapback] Men man er da fremdeles begrenset til hot spots når man skal koble seg opp. Det begrenser bruksverdien svært når man er på farta. Men som sagt i heimen er det et par ting slike wifi baserte håndholdte er geniale til. Som feks Wifi basert fjernkontroll til XBMC.. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. oktober 2006 Del Skrevet 7. oktober 2006 Men man er da fremdeles begrenset til hot spots når man skal koble seg opp. Dette har egentlig veldig lite med selve browseren å gjøre, og mer med hvordan DS er laget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå