Jostop Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) På grunn av en hendelse som ikke var en ulykke var Tromsøysundbrua stengt i en time. Nordlys og Bladet Tromsø Noen som vet grunnen? Edit: Denne tråden utviklet seg til å handle om folks synspunkter og tanker om selvmord. Det er et vanskelig tema å snakke om for mange og jeg var litt usikker på om jeg skulle forandre denne tråden til å omhandle dette. Men jeg gjør nå det, så får heller tråden stenges dersom den skulle vise seg å bli upassende eller støtende på noen måte. Endret 9. oktober 2006 av Jostop Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Sikkert atter en emo som ville hoppe, eller en full russer Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Var ei dame som ville hoppe fra brua. Tror politiet snakka henne fra det elns. Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Var vel det jeg egentlig tenkte, men siden det var en hel time tenkte jeg det kanskje var noe annet. Vel, vel... Case closed! Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Hm, ja, var enda en hopper. Det nye, grusomme gjerdet hjalp jo virkelig Lenke til kommentar
Jostop Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 (endret) Bladet Tromsø sin papirutgave hadde full dekning av saken idag, med bilder og i det hele tatt. Trodde vel egentlig at pressen var forsiktig med å skrive om selvmordsforsøk. Nå gjennomførte hun ikke det, men allikevel, ble litt overrasket over det. Endret 20. september 2006 av Jostop Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Jeg satt på bussen da dette skjedde, bussen var rett ved siden av hun jenta. Var egentlig helt for jævli å se. Vist hun hadde hoppet hadde det vært 3 på en uke.. Jaja, uff Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Var ei jente som prøvde å hoppe, tremenningen til en bestekompisen. Var vel ei jente som prøvde å hoppe senere også? Uansett, hun klarte altså ikke å klatre over gjerdet som ble bygget nettopp for å hindre selvmord. Men hun hadde glemt igjen noen personlige eiendeler på brua, klær o.l. tror jeg det var. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ser ingen grunn til at de ikke hopper her på Kvaløya, brua våres er da like høy om ikke høyere og har da ikke noe forbanna piggtrådsak rundt hele brua... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg satt på bussen da dette skjedde, bussen var rett ved siden av hun jenta. Var egentlig helt for jævli å se.Vist hun hadde hoppet hadde det vært 3 på en uke.. Jaja, uff 6901784[/snapback] Tror eg hadde seriøst blitt lei meg lenge vist jeg hadde sett noe sånt. Uansett om jeg ikke kjente henne. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Ser ingen grunn til at de ikke hopper her på Kvaløya, brua våres er da like høy om ikke høyere og har da ikke noe forbanna piggtrådsak rundt hele brua... 6953414[/snapback] er vell ikke like mange som kan se deg der , derment får di som vill hoppe ikke den ønskede oppmerksomheten di trenger , for somregel trenger di bare litt extra opmerksomt selvmorde er bare et extremt rop om oppmerksomhet Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 selvmorde er bare et extremt rop om oppmerksomhet 6957015[/snapback] Som regel, ja. Men de som roper om oppmerksomhet tar gjerne ikke livet sitt, de har hvert fall ikke lyst til det. Er jo folk som tar livet sitt, fordi de har en sykdom de ikke orker å leve eller lignende. Men klart, det finnes mange emoer som bare vil ha oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Wild Berries Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Selvskadere er det som ønsker hjelp. Selvmord er "finito". Selvmordsforsøk er definert under / sammen med Selvskadere. Og ja, det er J....g trist å se at noen gjør ett forsøk på en ikke returbar handling. Har sett 10-11-12-13 åringer forsøke, og vet også om mange andre unge som har klart det Og det finnes ikke nok plasser til å ta av seg de unge som trenger hjelp Vet at her i byen er det over 100 unge (10-11-12-13-14 åringer) som venter på plass på psyk, men.... Trist er det, for alle. Vennlig Hilsen Wild Berries Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg synes selvmord er egoistisk, tenk på familie og venner... hva vil de tro? Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Vel, de fleste av de som hopper fra Tromsøysundbrua her i tromsø hopper der hvor de (om de er maks uheldig) knekker et bein eller noe, i et rop av oppmerksomhet og "jeg har følelser inni meg som du aldri har hørt om". Er vel alltids en fjortis eller 3 som skal hoppe der på lørdagskvelden, etter at de har fått en knarker på Ica i byen til å kjøpe sprit for dem. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg synes selvmord er egoistisk, tenk på familie og venner... hva vil de tro? 6958070[/snapback] Egoistisk? Om man prøver å utføre selvmord, så må man jo nesten ha det helt forjævlig (med mindre man er oppmerksomhetshore). Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Jeg synes selvmord er egoistisk, tenk på familie og venner... hva vil de tro? 6958070[/snapback] Egoistisk? Om man prøver å utføre selvmord, så må man jo nesten ha det helt forjævlig (med mindre man er oppmerksomhetshore). 6959189[/snapback] Det er helt forgjævligt egoistisk også... Garantert at du ikke har hatt noen nær i familen som har dødd... De etterlatte må da også leve videre, hadde blitt sjukt deprimert om jeg hadde funnet mora mi for eksempel, hengt seg i trappa... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Vil anbefale en sjel eller to her om å snakke litt forsiktig om selvmord og selvmordsforsøk. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Nå er det meget off topic her, men skitt la gå. Både farmoren min og onkelen min har tatt livet sitt. Jeg levde ikke da førstnevnte døde, og var ung da onkelen min tok livet sitt, men slik jeg har forstått det, så respekterte familien det. Begge to var manisk depressiv elns, og hadde lidelser. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 28. september 2006 Del Skrevet 28. september 2006 Syntes selfølgelig ikke selvmord er noe å løsning. Og burde ikke være et alternativ.Men folk som gjør dette her er jo ikke mennesker som mast lommeboken, eller hadde en kjip dag på jobb. Vi snakker om mennesker som har det tvers igjenom jævlig og har det så forfærdelig med seg selv at de ikke ser noe løsning. Tenk dere det, bare prøv å tenk dere hvor gale man faktisk har det da. Personlig syntes jeg ikke det er noe å spøke med... Det er bare ikke morsomt. Det er trist... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå