Angel Dust Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei, jeg trenger litt hjelp nå. Jeg har ADSL-modem fra NGT, Speedtouch, som er koblet sammen med WRT54G trådløs router, som igjen også er koblet til min stasjonære maskin. Det jeg ønsker er å kunne kjøre remote desktop fra min bærbare uansett hvor jeg måtte befinne meg, mot min stasjonære. Jeg har satt opp begge med tanke på tillatelse på selve maskinen, men jeg tror jeg sliter noe alvorlig med å forstå port forwarding osv. Det som skjer er nok at det enten modem eller router ikke slipper gjennom når jeg prøver å koble meg opp. Jeg har lest og søkt endel, men ikke fått det til, så jeg hadde satt stor pris på litt hjelp og tips her. Jeg blir også litt forvirret over hvilken adresse de forskjellig maskinene har internt... På forhånd takk. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det absolutt enkleste er å bruke gratis-versjonen av LogMeIn: www.logmein.com. Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Det absolutt enkleste er å bruke gratis-versjonen av LogMeIn: www.logmein.com. 6893878[/snapback] Genialt det der! Det tok ikke lang tid å sette seg inn i iallefall. Det er vel rimelig sikkert også vil jeg tro? Tusen takk. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Du kan bruke hamachi og vnc (begge finnes i gratis utgaver) og da kan du også overføre filer via smb (vanlig windows deling) uansett hvor du er Endret 19. september 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 VNC har bydd på problemer med tanke på porter og sånt. Log me in ser veldig greit, men det er jo ikke gratis såvidt jeg kan se, det er kanskje gratis når man bare har 1 maskin? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det er gratis, men du må ha 30 dagers prøveversjon av "professional"-utgaven først. Når de dagene har passert, er det bare å velge "Free Version". Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Det er gratis, men du må ha 30 dagers prøveversjon av "professional"-utgaven først. Når de dagene har passert, er det bare å velge "Free Version". 6894349[/snapback] Jaha, det var nå en snodig måte å gjøre det på. Vel, da er det isåfall et veldig fint verktøy. Lenke til kommentar
PeR_FeKt Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Hei, jeg trenger litt hjelp nå. Jeg har ADSL-modem fra NGT, Speedtouch, som er koblet sammen med WRT54G trådløs router, som igjen også er koblet til min stasjonære maskin. Det jeg ønsker er å kunne kjøre remote desktop fra min bærbare uansett hvor jeg måtte befinne meg, mot min stasjonære. Jeg har satt opp begge med tanke på tillatelse på selve maskinen, men jeg tror jeg sliter noe alvorlig med å forstå port forwarding osv. Det som skjer er nok at det enten modem eller router ikke slipper gjennom når jeg prøver å koble meg opp. Jeg har lest og søkt endel, men ikke fått det til, så jeg hadde satt stor pris på litt hjelp og tips her. Jeg blir også litt forvirret over hvilken adresse de forskjellig maskinene har internt... På forhånd takk. 6893870[/snapback] Jeg ville nok ha koblet modemet fra NGT til en LAN port på den trådløse routeren for å hindre dobbel NAT (om speedtouchen er konfigurert som en router) og forwardet de portene som trengs til remote desktop på NGT routeren til pcen som kjører remote desktop. (om det er Windows sin du tenker på er det vel 3389) Mvh Trond Endret 19. september 2006 av PeR_FeKt Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det er gratis, men du må ha 30 dagers prøveversjon av "professional"-utgaven først. Når de dagene har passert, er det bare å velge "Free Version". 6894349[/snapback] Jaha, det var nå en snodig måte å gjøre det på. Vel, da er det isåfall et veldig fint verktøy. 6894459[/snapback] De ser jo helst at du gjør deg avhengig av de "avanserte" funksjonene slik at du faktisk kjøper Professional-utgaven, vil jeg tippe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå