Spirax Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Var ute her om dagen å tok bilde av en vei på kveldstid å vil gjerne ha litt kritikk på bildene. http://home.no.net/preandr/bildene/vei_03.jpg http://home.no.net/preandr/bildene/vei_22.jpg Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Stilige bilder. Personlig synes jeg kanskje 03 ble best, fordi der er det "veien" som er i fokus. Varme og hyggelig farger i tillegg. Eneste er kanskje at du kunne croppet vekk litt av himmelen. På det andre bildet er det litt mye dødplass på venstre side. I tillegg er lysbevegelsene på 03 ganske fine i forhold til 22's der det "stopper" opp enkelte steder. Lov å spørre om hvordan utstyr du har brukt, og hvor dette er? Edit1: typo Endret 19. september 2006 av BremnesX Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Stilig at du har fått til noe av en tom vei. Du burde kutte mere synes jeg, eksempel: Lenke til kommentar
mck Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Stilig at du har fått til noe av en tom vei. Du burde kutte mere synes jeg, eksempel: 6894152[/snapback] Det er jo ingen tom vei, tipper han/hun har brukt stativ og lang lukker tid, man ser jo billyktene etter bilene.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Stilig at du har fått til noe av en tom vei. Du burde kutte mere synes jeg, eksempel: 6894152[/snapback] Det er jo ingen tom vei, tipper han/hun har brukt stativ og lang lukker tid, man ser jo billyktene etter bilene.. 6894166[/snapback] Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 takk, har brukt lang lokkertid ja, men ikke stativ, brukte rekverket på brua. Kamera jeg har brukt er Canon 350D med standar linse. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Aaaaaalt for fargerikt Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Aaaalt for uskarpt til å være et slikt bilde, og alt for mye rødskjær. Du skulle brukt litt annen hvitbalanse Lenke til kommentar
Spirax Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 (endret) det første er vel ikke så urskart ? Dette er orginalen: Endret 20. september 2006 av Spirax Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Stilige bilder. Morro at både rødt og grønt lyser, samtidig Selvom detbare er en effekt av lang lukkertid. Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hmm... Sandefjord... Helt ok, men: Bilde 22 har for mye ingenting på vestresiden Bilde 03 tror jeg du kunne zoomet litt inn på Et alternativt utsnitt her kan være å gå lenger til venstre på brua noe av veien som går opp til venstre også. Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Kult bilde. Jeg synes det er rart at ikke noe av bilene kommer med på bilde, men bare lysene etter bilene. Kan noe gi meg en logisk forklaring, hvis det nå er en logisk forklaring ? Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Ejrik: den logiske forklaringen er som følger: Med lang lukkertid på kameraet vil det samme området på bildet eksponeres i x sekunder. Dersom det er forandring i dette punktet i løpet av denne tiden, og forandringen er der lenge nok eller kort tid med veldig mye lys vil dette synes på bildet. Siden billysene er sterke lyskilder vil dette ha påvirkning på sluttresultat. Resten av bilen, som er forholdsvis mørk, vil ikke komme med, da den bare er på "punktene" et brøkdels sekund og er mørk. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 30. september 2006 Del Skrevet 30. september 2006 Stilige bilder. Morro at både rødt og grønt lyser, samtidig Selvom detbare er en effekt av lang lukkertid. 6911307[/snapback] Ok, det er ikke så veldig uklart, men det er så liten detaljgrad mener jeg. Bildet gir meg liksom ingenting, det var rett og slett ikke min smak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå