Aroaro Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 i går fulgte jeg en guide ang partisjonering. Jeg gav da 20 g til Xp SP2. Dette ligger på C. Men, nå har jeg 100 g som ligger på en opprettet parisjon som ligger på F. Litt tungvint kanskje siden alt blir lagret på C. Hva kan jeg gjøre: Lage en link slik at ting blir lagret på F eller utvide C. Jeg skulle mest ønsket å legge alt på C. Kan man utvide C på en eller annen måte? Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Du kan bruke mange verktøy for å utvide/slå sammen partisjoner.. Symantec Partition Magic (Tidligere PowerQuest) sjekk download.com/snapfiles.com for å finne gratis alternativ Eller søk litt på forumet. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 i går fulgte jeg en guide ang partisjonering. Jeg gav da 20 g til Xp SP2. Dette ligger på C. Men, nå har jeg 100 g som ligger på en opprettet parisjon som ligger på F. Litt tungvint kanskje siden alt blir lagret på C. Hva kan jeg gjøre: Lage en link slik at ting blir lagret på F eller utvide C. Jeg skulle mest ønsket å legge alt på C. Kan man utvide C på en eller annen måte? 6893559[/snapback] Jeg har litt problemer med å forstå hva du mener når du skriver "Litt tungvint kanskje siden alt blir lagret på C." Alt? Blir lagret på C? Det er vel du som bestemmer hvor ting skal bli lagret? Eller tenker du på "My Documents" og at den ligger på C: ? Du kan meget enkelt flytte "My Documents" til F:-partisjonen din - det er bare å høyreklikke på "My Documents"-ikonet på Desktop'en og ta det derfra. Fordelen med å skille OS'et og (det meste av) dataene på hver sine partisjoner, er at det er enklere om uhellet skulle være ute og du blir nødt til å reinstallere Windows. Da ligger dataene dine trygt på F: mens du kan reparere C: av hjertens lyst. Uansett, det skader ikke å ta backup heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå