Gå til innhold

Heroes sesong 1 diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5432143541

 

Kring also states that they're working on getting Christopher Eccleston, who plays Claude Raines (the man with power of invisibility), back for the next season.[/i][/b][/size]

 

 

8684682[/snapback]

 

Denne karakteren var en utrolig god karakter syntes jeg :D

Så dette er noe jeg håper skikkelig på :D:D:D

8686291[/snapback]

 

Husk å få med deg han i "Doctor Who" da ;)

 

_40899335_drwho_203300.jpg

 

rose4.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faktisk veldig bra detalj det når man filmer blodsporene til kumlokket, så ser man en kakerlakk som vaser rundt der. Insektet som er "umulig" å drepe. Meget symbolsk faktisk  :p

 

Gleder meg som pokker til sesong 2 nå. Er så mange spørsmål.

Hva er det tegnet? For meg kan det se ut som en 2d tegning av en DNA streng. Men who knows. Og hvorfor får alle med krefter dette tegnet.

Hva skjedde med Peter? Sannsyneligheten er stor for at han overlever. Regner med broren er død. Ingen sesongavslutning uten at noen dør ;)

Solformørkelsen som Hiro opplever i fortiden er jo lik den som vises i hver intro av Heroes, må være noe spesielt med den.

Siden faren til Hiro pratet om at kreftene hans har gått i arv lurer jeg på om han også har denne evnen. vil og vite mer mer om koblingen mellom Linderman, The company, moren til Peter og Nathan, og faren til Hiro.

Hvem kan være verre en Sylar? Lurer på om vi har sett denne personen før.

 

Uff. Kan bli en lang sommer dette  :whistle:

8673770[/snapback]

Mener å huske Hiro leste tegnet som "Godsendt" i ep 22 elns, når de går inn i den butikken.

 

Reagerte også på den solformørkelsen

 

Samuraien var nok Kensei

8676515[/snapback]

 

jaja selfølgelig, men kanskje Hiro er i slekt med Kensei? :ermm:

8676535[/snapback]

Eller kanskje Hiro ER Kensei?

8676572[/snapback]

 

Første tanken min også! Og han kan faktisk fint være hero, når han kan reise i tid. Tenk om han er sin egen far! (Dro den for langt)

 

Mannen som Peter var sykepleier for tipper jeg er han som er verre en Sylar..

8677541[/snapback]

 

Neppe, han ville redde byen.

 

 

Kring also states that they're working on getting Christopher Eccleston, who plays Claude Raines (the man with power of invisibility), back for the next season.[/i][/b][/size]

 

 

8684682[/snapback]

 

Denne karakteren var en utrolig god karakter syntes jeg :D

Så dette er noe jeg håper skikkelig på :D:D:D

8686291[/snapback]

 

Husk å få med deg han i "Doctor Who" da ;)

8687081[/snapback]

The one and only doctor. :thumbup:

Lenke til kommentar
The one and only doctor. thumbup.gif

 

Hah, what about Doctor Cassidy :p: ?

 

Uansett, Heroes er omtrent den beste serien ever spør du meg :ph34r: Prison Break og Lost er veldig gode serier også, men slår ikke Heroes. Her klarer de ihvertfall gi svar, og hele veien lage nye spørsmål for oss seere. Lost er litt mer 'uklart' (men som også har sin sjarm. Masse geniale teorier ute og går).

 

Lurer litt hvorfor ikke Peter bare fløy bort selv, istedetfor å la Nathan fly med han?

Lenke til kommentar
Nå tok jo Sylar over kreftene til Ted, så at han kan absorbere de kreftene fra sylar igjen er jo ikke å se bort ifra.

 

Men det er kanskje bare jeg som tolker ting sånn.

8691151[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Powers Mimicked

 

Peter can duplicate the powers of others; after he has acquired the power, he does not need to be in the person's presence. Peter has duplicated the powers of:

Flight from Nathan Petrelli. (Genesis, Don't Look Back, Unexpected)

Precognition from Isaac Mendez. (Don't Look Back, Hiros, Distractions, The Hard Part)

Rapid cell regeneration from Claire Bennet. (Homecoming, Distractions, .07%)

Telepathy from Matt Parkman. (Fallout, Distractions, Landslide, How to Stop an Exploding Man)

Invisibility from Claude. (Godsend, The Fix, Distractions, Unexpected, Parasite, .07%, Landslide, How to Stop an Exploding Man)

Telekinesis from Sylar. (Unexpected, .07%)

Space/Time manipulation from Future Hiro. (Collision, Hiros, Unexpected)

Peter appeared to be immune to Future Hiro's effects. Peter was able to communicate with Future Hiro. Whether this was Peter's or Hiro's doing is unclear.

Peter slowed and then stopped time when attacked with taser darts.

Induced radioactivity from Ted Sprague. (The Hard Part, Landslide, How to Stop an Exploding Man)

 

 

[edit]

Powers Exposed

 

Other evolved humans have been within Peter's proximity, exposing him to their abilities. These abilities Peter have not exhibited:

Persuasion (from Eden in Collision)

Cryokinesis (from Sylar in Homecoming)

Enhanced memory (from Sylar in Homecoming)

Intuitive aptitude (from Sylar in Homecoming)

Mental manipulation (from the Haitian in Unexpected)

Enhanced hearing (from Sylar in Parasite)

Liquefaction (from Sylar in Parasite)

Clairvoyance (from Molly in How to Stop an Exploding Man)

Enhanced strength (from Niki in How to Stop an Exploding Man)

Phasing (from D.L. in How to Stop an Exploding Man)

Technopathy (from Micah in How to Stop an Exploding Man)

 

Ingen spoiler, men tok det dit fordi det tar en del plass.

Lenke til kommentar
Jeg tror Peter overlevde, men at Nathan døde.

 

For å opprettholde den der "jeg reddet dagen"-greia.

8684749[/snapback]

Hvorfor frivillig dø for status, når han bare kan fly vekk fra bomba i noen sekunder? Han er da ingen overreligiøs selvmordsbomber.

8685516[/snapback]

 

Jeg føler det er synd hvor ofte manus i amerikanske ting og tang blir skrevet slik at de faktisk tar det valget selvom det ikke er nødvendig... det blir litt for klisje for min smak, men vi får nå se hvordan de skriver manuset.

 

Jeg tror jeg er enig med karaktergivingen på tv.com

 

Men til en annen sak, det er vel ikke nødvendigvis sikkert at Linderman er død, han har jo kraft til å heale, kanskje han er som claire? At han kan heale segselv OGSÅ. Og ikke bare andre og annet?

 

Kanskje var det Linderman som slepte en død Sylar ned i kloakken og satte igang med healingprosessen? :p

 

Hihi kanskje far fetched... men morsomt, hvilke grunner han skulle ha for noe slikt vet jeg ikke? Men han var jo ganske opphengt i at byen SKULLE gå i lufta...

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvordan Peter overlever en sånn eksplosjon. Jeg vet jo at han har kraften til å helbrede seg selv, men det går litt for langt når vi snakke om flere hundre millioner grader, i hver eneste celle. Vi snakker jo ikke bare om en sånn ekstrem eksplosjon i nærheten av han, men slik jeg ser det, er det hver eneste celle som eksploderer, og selv om det ikke er slik, ville tilnærmet alle atomene og molekylene han er laget av splittes opp, eller pulverisert og blitt blåst ekstremt langt vekk fra hverandre, og dette skaper to problemer:

 

1: Han må jo ha store deler av kroppen sin for å helbrede seg, og han er ikke udødelig. For eksempel både han og claire våknet ikke opp igjen når de hadde en pinne/glasskår i halsen, som f.eks. kuttet forbindelsen av nerver eller noe sånt i hjernen. Dette ville jo selvsagt skjedd med en atombombeeksplosjon fra innsiden av kroppen hans...

 

2: Hvis han faktisk kunne helbredet seg igjen, selv bare fra en bitte liten del av kroppen hans, (selv om det er umulig at noe ville overlevd noe så intenst) så ville jo alle de cellene som overlevde helbredet seg selv til mange kopier av han selv, nesten som når man deler en sjøstjerne, så kan begge delene vokse ut til å bli hele sjøstjerner igjen osv.

 

Jeg vet det er mye som ikke er mulig i heroes, og dette godtar jeg :p Men syntes det er litt for gale når man kan være en atombombe som sprenger, og gå fra dette uten et arr.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er hvordan Peter overlever en sånn eksplosjon. Jeg vet jo at han har kraften til å helbrede seg selv, men det går litt for langt når vi snakke om flere hundre millioner grader, i hver eneste celle. Vi snakker jo ikke bare om en sånn ekstrem eksplosjon i nærheten av han, men slik jeg ser det, er det hver eneste celle som eksploderer, og selv om det ikke er slik, ville tilnærmet alle atomene og molekylene han er laget av splittes opp, eller pulverisert og blitt blåst ekstremt langt vekk fra hverandre, og dette skaper to problemer:

 

1: Han må jo ha store deler av kroppen sin for å helbrede seg, og han er ikke udødelig. For eksempel både han og claire våknet ikke opp igjen når de hadde en pinne/glasskår i halsen, som f.eks. kuttet forbindelsen av nerver eller noe sånt i hjernen. Dette ville jo selvsagt skjedd med en atombombeeksplosjon fra innsiden av kroppen hans...

 

2: Hvis han faktisk kunne helbredet seg igjen, selv bare fra en bitte liten del av kroppen hans, (selv om det er umulig at noe ville overlevd noe så intenst) så ville jo alle de cellene som overlevde helbredet seg selv til mange kopier av han selv, nesten som når man deler en sjøstjerne, så kan begge delene vokse ut til å bli hele sjøstjerner igjen osv.

 

Jeg vet det er mye som ikke er mulig i heroes, og dette godtar jeg :p Men syntes det er litt for gale når man kan være en atombombe som sprenger, og gå fra dette uten et arr.

8693865[/snapback]

 

Det som også kan ha skjedd er at han IKKE blir blåst i fillebiter, bare alt det rundt han. Fordi da blir jo kroppen til Peter like hel bare sekunder etter eksplosjonen. Nesten som om han har skjold rundt han.

 

Skjønner?

Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er hvordan Peter overlever en sånn eksplosjon. Jeg vet jo at han har kraften til å helbrede seg selv, men det går litt for langt når vi snakke om flere hundre millioner grader, i hver eneste celle. Vi snakker jo ikke bare om en sånn ekstrem eksplosjon i nærheten av han, men slik jeg ser det, er det hver eneste celle som eksploderer, og selv om det ikke er slik, ville tilnærmet alle atomene og molekylene han er laget av splittes opp, eller pulverisert og blitt blåst ekstremt langt vekk fra hverandre, og dette skaper to problemer:

 

1: Han må jo ha store deler av kroppen sin for å helbrede seg, og han er ikke udødelig. For eksempel både han og claire våknet ikke opp igjen når de hadde en pinne/glasskår i halsen, som f.eks. kuttet forbindelsen av nerver eller noe sånt i hjernen. Dette ville jo selvsagt skjedd med en atombombeeksplosjon fra innsiden av kroppen hans...

 

2: Hvis han faktisk kunne helbredet seg igjen, selv bare fra en bitte liten del av kroppen hans, (selv om det er umulig at noe ville overlevd noe så intenst) så ville jo alle de cellene som overlevde helbredet seg selv til mange kopier av han selv, nesten som når man deler en sjøstjerne, så kan begge delene vokse ut til å bli hele sjøstjerner igjen osv.

 

Jeg vet det er mye som ikke er mulig i heroes, og dette godtar jeg :p Men syntes det er litt for gale når man kan være en atombombe som sprenger, og gå fra dette uten et arr.

8693865[/snapback]

 

Det som også kan ha skjedd er at han IKKE blir blåst i fillebiter, bare alt det rundt han. Fordi da blir jo kroppen til Peter like hel bare sekunder etter eksplosjonen. Nesten som om han har skjold rundt han.

 

Skjønner?

8693976[/snapback]

 

Vel muligens. Uansett som du og han over deg har kommentert, så holder det ikke med et par sekunder. Vi snakker milliondes sekunder før alt i en omkrets på kanskje flere hundre meter er blitt omgjrot til en brennhet flammekule som ødelegger alt som er nært den. Og hvis Peter var OK og eksplosjonen gikk utover, så ville den allikevel ha trykket innover med et helt ekstremt press, fordi det var et område der det var mye lavere trykk osv.

 

Men som sagt, jeg liker heroes, selv om det er mye der som er bare for unaturlig :p

 

EDIT: Tenk deg dette. Du sitter inni en liten kule av stål som er bare noen cm tykk. Rett utenfor er det en rekke relativt små atombomber som detonerer, men med mestemarten av sprengkraften utover. Dette ville allikevel skapt et helt ekstremt trykk på denne stålkulen eller hva den var laget av, så den ikke i det hele tatt kunne håpt om skulle holde seg intakt i et sekund en gang, og en menneskekropp er langt mindre robust enn stål ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Håper de får mer penger til sesong 2. Det er så mye som er gjort så billig i sesong 1 at halvparten kunne vært nok.

8694524[/snapback]

 

Er det? :blink:

 

Som hva da? Synes alt så pent og flott ut jeg.. :ermm: Men, så er nå ikke jeg noen ekspert heller da..

Lenke til kommentar
Sloss-scenene i sesong 1 har ødelagt en del. Hvis de får litt budsjett og litt kampkoreografi inn i serien så må den rankes om fra karakter 6 til karakter 6++ i min bok.

8694981[/snapback]

 

Helt enig her. Men forventer å se mer av dette i neste sesong da, De bør jo få noe mer ressurser til denne sesongen etter en sesong med så gode seertall.

 

*Gleder meg :D*

 

EDIT: Uansett, de hadde jo ganske gode spesialeffekter i denne sesongen også da. Husker første gang vi fikk se Hiro og da han stoppet tiden i den bileksplosjonen. Ble ganske imponert da :p

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...