Gå til innhold

Heroes sesong 1 diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Virker ikke som det blir noe "atombombeavfall" fra når han sprenger, bare en voldsom eksplosjon.

8672979[/snapback]

 

Hmm.. Når politimenna leita etter han bombemannen (her har vi navna i orden ja :p), så brukte de en geigerteller på romma husker jeg. Og da fant de spor etter radioaktivitet, så ville vært logisk om han eksploderte som en atombombe. Men skjønner jo såklart at forfatterne kommer til å ignorere det, ettersom det blir for mye å rydde opp :p

 

Mot slutten så ser du blod spredd akkurat som en person har dratt seg langs bakken mot et kumlokk og ned, tror det var helt på slutten, regner med at det var Sylar.

Se fra rundt 42:22 så ser du hva jeg mener.

8673090[/snapback]

 

Aaah, så ikke det før nå ;) Virker som om han overlevde ja, noe som igrunn er litt kjipt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men uansett, så tror jeg den som er værre enn Sylar er moren til Nathan og Peter.

8672979[/snapback]

 

Molly: "When I think about him, he can see me.

 

Aaah, så ikke det før nå ;) Virker som om han overlevde ja, noe som igrunn er litt kjipt.

8673243[/snapback]

 

Hvorfor er det kjipt? Jeg synes Sylar var en kjempestilig karakter, og jeg venter fremdeles på en ordentlig kamp mellom han og Peter.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det kjipt? Jeg synes Sylar var en kjempestilig karakter, og jeg venter fremdeles på en ordentlig kamp mellom han og Peter.

8673528[/snapback]

Hadde forventet at han skulle stryke med i denne sesongen, så første følelse er at det er litt kjipt! :p

 

Men er jo bare til å vente å se på neste sesong om det var så kjipt likevel!

Lenke til kommentar

Faktisk veldig bra detalj det når man filmer blodsporene til kumlokket, så ser man en kakerlakk som vaser rundt der. Insektet som er "umulig" å drepe. Meget symbolsk faktisk :p

 

Gleder meg som pokker til sesong 2 nå. Er så mange spørsmål.

Hva er det tegnet? For meg kan det se ut som en 2d tegning av en DNA streng. Men who knows. Og hvorfor får alle med krefter dette tegnet.

Hva skjedde med Peter? Sannsyneligheten er stor for at han overlever. Regner med broren er død. Ingen sesongavslutning uten at noen dør ;)

Solformørkelsen som Hiro opplever i fortiden er jo lik den som vises i hver intro av Heroes, må være noe spesielt med den.

Siden faren til Hiro pratet om at kreftene hans har gått i arv lurer jeg på om han også har denne evnen. vil og vite mer mer om koblingen mellom Linderman, The company, moren til Peter og Nathan, og faren til Hiro.

Hvem kan være verre en Sylar? Lurer på om vi har sett denne personen før.

 

Uff. Kan bli en lang sommer dette :whistle:

Lenke til kommentar

Bortsett fra at sluttkampen mellom heltene og Sylar ble alt for kort, er jeg godt fornøyd med sesongavslutningen. At det ikke ble særlig til fight mellom Peter og Sylar borger vel for at den kommer i sesong 2. Håper ihvertfall det. Blir også spennende å se hvem som er enda verre enn Sylar. Totalt sett har denne første sesongen av Heroes vært helt fantastisk, og det skal godt gjøres å toppe det.

Lenke til kommentar

Artig at også Petter og Claire kjørte Nissan. Som kjent kjørte jo Hiro en Nissan Versa. Fiffig snikreklame.

 

Anyway, hva skal jeg si? Jeg ble litt paff da episoden var ferdig, hadde vel forventet mer. Kampen mellom Peter og Sylar var ALT for kort, hvorfor dro de ikke denne mer ut?

 

Og hva var det egentlig som skjedde på slutten? Sylar overlevde, det er greit, men med Hiro, hvorfor kom han så langt tilbake i tid? Og hva var det som mørket for sola? En annen planet? Må vel vente lenge for å få svar ...

Lenke til kommentar
En ting jeg ha lurt på en stund er hvordan det er mulig at Nathan kunne fly av sted under det første møtet mellom han og Mr. Bennet. Haitimannen stod jo bare to meter unna, noe som burde ha blokkert kreftene hans?

8673509[/snapback]

 

Har lurt på dette selv. I det store og hele så skjønner jeg ikke hvorfor Haitimannen ikke er blitt dratt inn som sentral her. Han har kreftene til å kunne både stoppe Sylar og til å kunne stoppe Peter fra å eksplodere.

Lenke til kommentar
En ting jeg ha lurt på en stund er hvordan det er mulig at Nathan kunne fly av sted under det første møtet mellom han og Mr. Bennet. Haitimannen stod jo bare to meter unna, noe som burde ha blokkert kreftene hans?

8673509[/snapback]

 

Har lurt på dette selv. I det store og hele så skjønner jeg ikke hvorfor Haitimannen ikke er blitt dratt inn som sentral her. Han har kreftene til å kunne både stoppe Sylar og til å kunne stoppe Peter fra å eksplodere.

8674375[/snapback]

 

Vel Haitimannen var jo i samarbeid med mora til Nathan og Peter, ( såg dei iallefall i lag tidlegare i sesongen ilag med Claire ) og ho vil som sagt at bomba skal skje. Visst han fortsatt er på hennar sida, er det logisk at han ikkje vart henta inn for å unngå det.

Lenke til kommentar
En ting jeg ha lurt på en stund er hvordan det er mulig at Nathan kunne fly av sted under det første møtet mellom han og Mr. Bennet. Haitimannen stod jo bare to meter unna, noe som burde ha blokkert kreftene hans?

 

Har lurt på dette selv. I det store og hele så skjønner jeg ikke hvorfor Haitimannen ikke er blitt dratt inn som sentral her. Han har kreftene til å kunne både stoppe Sylar og til å kunne stoppe Peter fra å eksplodere.

Hmm... Hvorfor tror dere at Haitimannen kan blokkere alle sine krefter? Jeg vet han kan stoppe Hiro og Parkmann (Kommer ikke på noen andre med det første). Men jeg kan ikke huske å ha blitt fortalt nøyaktig hva kreftene hans egentlig gjør, utenom å kunne fjerne minner såklart.

 

Hvorfor stoppet han ikke Ted Sprague (aka Radiationman) når han holdt på eksplodere i huset til Bennet familien?

 

Med mindre jeg gikk glipp av noe i en tidligere episode, så virker det mer sannsynlig at han 'tilfeldigvis' kan bruke sin egenskap til å stoppe noen få folk sine krefter, og ikke alle.

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar

For meg er det helt logisk at kampen mellom Peter og Sylar ble så kort. Tror mange folk ser for seg framtidens Peter, der han har kontroll og vet om sin styrke. Den Peter vi så i avslutningen har enda ikke oppdaget at han har så stor kraft og har tydeligvis ikke kontroll over alt. Derfor er kampen "rotete" og kort. Dog kunne de hatt en kamp der Sylar hadde banka opp Peter litt mer, siden han har full kontroll.

 

Tror både Peter og Nathan overlever. Min teori er at Nathan slipper Peter av og så flyr et stykke unna, som nevnt tidligre her.

 

Er veldig glad for at Sylar karakteren overlevde, eller tilsynelatende. Han har for meg blitt en av de kulre karakterene i serien.

Lenke til kommentar

Jeg tror Linderman, Petrelli ekteparet, han som Peter stelte og faren til Hiro var en slags gruppe som forsøkte å "redde" verden. Men det virker som Lindermann og noen andre ikke klarte dette. Mange av de tidligere "Herosene" var/er jo mektige personer.

Endret av Mott
Lenke til kommentar
Virker ikke som det blir noe "atombombeavfall" fra når han sprenger, bare en voldsom eksplosjon.

 

Skjer atomeksplosjonen høyt nok oppe i atmosfæren, vil strålingsspredingen til bakken være liten.

 

For de var jo på vei til å bygge opp NYC etter 5 år.

 

Det var en ALTERNATIV framtid hvor "bomben" hadde sprengt på bakken. Siden dette ikke skjedde, kommer ikke det vi så 5 år inn i framtidet til å skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...