Gå til innhold

Heroes sesong 1 diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjedelig at de "kastet bort" en hel episode på å fortelle om forhistorien til personene men men, det må vel til for å skape dybde i serien.

7374305[/snapback]

Prison Break, blandt annet, har jo også hatt en slik episode, og spør du meg (noe du ikke trenger å lure på om du skal gjøre lengere :p ), så synes jeg slike epioder er veldig interessante.. :)

 

Det er jo forsatt eit mysterium. Einaste vi veit er litt om evnene hans, slette hukommelser til folk, og få dei til å sove/falle om?

Btw: Er det takka vere han at faren til Claire ikkje vart påvirka av ho som kan få folk til å gjer ting?

 

Klarer aldri å huske nok navn.

7378757[/snapback]

Evnen hans er vel at han hemmer / forhindrer de andre til å bruke sine evner..

 

Litt motsatt av Peter, som tilegner seg andres egenskaper, så forsvinner egenskapene rundt han her svarte karen..

Lenke til kommentar

jeg er definititvt ikke skuffet.

 

kjøtt på beinet er alltid bra, og Heroes traff innertier her.

 

Men Hiro forandret da på fortiden? Han møtte jo dama, og ble glad i hverandre.

Desuten kom jo fremtids Hiro og forandret fortiden da han fortalte at Pieter måtte redde cheerleaderen, samt fortelle fortids Hiro hvor han skulle etc. (hvorfor han ikke kunne si det til seg selv er ett større mysterium)

 

Når Hiro og co kommer inn på kafeen 6 måneder senere så ville jo dama kjenne igjen Hiro, etter hans trip to the past. Og da ville hun jo huske hans advarsel? Og hvorfor dro hun ikke til Japan?

 

*confused*

Endret av -iL-
Lenke til kommentar

Ja, men seks måneder senere, der historien er nå, så har hun jo allerede blitt drept. Og grunnen til at Hiro ikke kunne redde henne var jo at hun hadde en sykdom, så hun var døende uansett.

 

Hvorfor han ikke kunne si det til seg selv? Du tenker på når han ringte og fikk prate med seg selv i telefonen? Det er vel egentlig ganske åpenbart, med tanke på hvilke situasjoner det kunne skapt å møte seg selv fra fremtiden/fortiden. I andre serier/filmer/bøker osv. hvor tidsreiser er involvert, så er det jo stadig det problemet med at man ikke må bli sett av seg selv. :p

Lenke til kommentar

Jeg synes hele greia med tidsreiser er så suspekt, og ikke veldig bra gjennomtenkt i denne serien.

 

Hvis man kan reise i tid, så må jo nødvendigvis all tid allerede vært opplevd! Dvs all tid fra universet grunnleggelse til dens ødeleggelse.

 

Hvorfor?

 

Jo sett at en person kan reise i tiden.

Eksempel: Han reiser da til år 1810.

Hvordan vil folk i 1810 oppleve dette? De tror jo at tiden aldri har kommet lengre en 1810, men nå kommer det plutselig en person fra år 2006 !

Dermed er det fullt mulig at vi i 2006 for besøk fra en person som kommer fra fremtiden, og dermed må jo all tid nødvendigvis være "lagd" "opplevd" allerede!

Og igjen, hvis tidsreiser engang skal bli mulig, så må det allerede være mulig gitt de premissene over.

 

Hvis man da ikke begynner å snakke om parallelle univers/tidslinjer o..

 

Så hvis Hiro ikke kan forandre fortiden, men fremtiden så blir jo dette også søkt, iogmed at fremtiden også er fortiden for folk litt lengre frem på tidslinja!

Lenke til kommentar
Hvorfor han ikke kunne si det til seg selv? Du tenker på når han ringte og fikk prate med seg selv i telefonen? Det er vel egentlig ganske åpenbart, med tanke på hvilke situasjoner det kunne skapt å møte seg selv fra fremtiden/fortiden. I andre serier/filmer/bøker osv. hvor tidsreiser er involvert, så er det jo stadig det problemet med at man ikke må bli sett av seg selv. :p

7383194[/snapback]

 

Nei jeg tenker på T-bane episoden der kan kommer stasja opp i en "helte" drakt, og prater med Pieter.

 

Hvorfor ikke bare prate direkte med seg selv, eller han kompisen hans?

 

Og hvem er det som lager disse reglene for hva han kan og ikke kan gjøre?

Han prøvde jo å teleportere tilbake til fortiden for å redde henne, men det gikk ikke, så dukket han opp i kafeen og sa han hadde tatt bussen! bussen fra Japan?!

Lenke til kommentar
I og med at Sylar bruker de andre med evner sine hjerner til å "fikse" sine egne, er det ikke da mulig at han overtok hu dama sin dødelige hjernesykdom?

7383559[/snapback]

Slik jeg forsto det.. grunnet forståelsen for "mikroteknikk" (klokkemaker, osv), og referansen til at alt styres fra hjernen.. så har jeg gått utifra at han kanskje har foretatt noen inngrep i hjernet.. Lobotomi... selv om jeg vanskelig kan se for meg hvordan han har klart å gjøre det på seg selv.. Hvis så er tilfellet; så kunne han se hvordan hjernen til servitøren var satt sammen.. Men valgte da selvfølgelig ikke å ta med "sykdomen".. Han dreper de andre "Heltene" av sjalusi.. fordi han vil være "den Eneste" og Beste.. THE Hero..

 

"Evnen hans er vel at han hemmer / forhindrer de andre til å bruke sine evner.."

Ja, stemmer vel bra det. Men han kan og slette hukommelser. Han fyren som Claire køyrte bilen i veggen med. Han sletta hukommelsen hans.

 

Vel det var vel sånn at desse evnene kunne komme som ein sjukdom og, so det er vel mulig for det.

7383622[/snapback]

Gjorde han? Jeg trodde bare at kjæresten hevdet at han ikke husket hva som skjedde, fordi han faktisk husket at han voldtok og "drepte" Claire.. Kan ikke huske at han (Sylar) var innblandet i den episoden..

 

:)

Lenke til kommentar
Hmm, nei var ikkje Sylar eg mente.

Han som alltid er med faren til Claire. Han som var med når dei tok Sylar. Han var iallefall på sjukehuset og var med faren til Claire inn på rommet der kjæresten låg. Trur eg.

 

Men kan godt hende du har rett med at han berre later som å ha glømt ho, vanskelig å vete sikkert.

7383925[/snapback]

 

Rett før han negern kommer inn på rommet til han querterbacken som prøvde å voldta Claire, sier "faren" til Claire dette:

"I should kill you, but instead I'm going to do you a favor... You already threw away this life. I'm gonna give you a second chance. I'm gonna let you forget all the terrible things you've done."

Etterpå så husker ikke querterbacken noe så tror nok minnet hans er "slettet". Tviler på at han bare later som...

Lenke til kommentar

heroes er årets hit.. tenker de får minst 3 sesonger till bare på seertallet på de 10 første epsiodene

 

og det som er bra med heroes over eks lost eller PB .. de har noe å lage lengre serie om!

lost bude bare hatt 1 sesong.. PB skulle sluttet der de ville slutte .. på 13 episoder..

heroes bygger et fundament for en langvarig serie

Lenke til kommentar
vilt bra serie sålangt. huff det blir kjipt å vente en uke mellom hver episode :(

7385724[/snapback]

Ja, men, det er værre når man må vente et par-tre måneder! :cry:

7386807[/snapback]

 

 

Vet, PB hadde jo 3 måneders pause eller hva det var, det var skikkelig hat.

 

PB skulle sluttet der de ville slutte .. på 13 episoder..

7387161[/snapback]

OT: Personlig mener jeg Prison Break bare blir bedre og bedre. Cliffhangeren fra forrige episode var mildt sagt enorm! ;)

7387211[/snapback]

 

Det syns jeg og, var litt skeptisk til sesong 2, men de har klart å holde det veldig spennende selv om jeg syns det noen ganger har vært litt mye "tilfeldigheter". Får prøve å klare meg med PB, Family Guy og My Name Is Earl gjennom julen da, hvis ikke alle de og tar pause.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...