Gå til innhold

Newbie på vannkjøling trenger råd


Anbefalte innlegg

Okei, nå har min lille svarte boks ved min høyre side gått meg på nervene lenge nok.

 

Siden jeg ikke har noen erfaring med vannkjøling, så tenkte jeg å kjøpe et Corsair Nautilus 500 vannkjølingssett Nautilus, eller ett Zalman Reserator 2 . Jeg har lest diverse tester og kommet frem til at begge dekker mine behov, og siden det er første gang så gidder jeg ikke bruke så mye penger på settet.

 

Grunnen til at jeg ønsker en "ekstern" løsning er at det er dårlig med plass i kab'et mitt. Nå har jeg ingen grunnlag for å vurdere hvor mye plass dette vil ta, men jeg regner med at det er enklere med ekstern montering. Hvordan er det med krav til varme inne i kab dersom man bestermmer seg for å ha kjølingen inne i kab? Har ett wavemaster kab...

 

Jeg skal altså kjøle min AMD X2 4400+ som står på i et Asus A8N32 HK. Dette forstår jeg det slik at det følger deler nok med for å gjøre.

 

I tillegg, så kunne jeg tenke med å vannkjøle mitt XFX 7800 GT kort. Da regner jeg med at jeg trenger noen ekstra deler, dvs vannblokk å kanskje noe slange?

 

Er svært takknemmelig for alle råd som dere på forumet har kommet med. Satte stor pris på mye av det som er skrevet her inne på forumet fra før om vannkjøling.

 

Edit: nytt sett lagt til

Edit 2: del om internt sett lagt til

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...