aerox88 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 jeg er ganske noob når det gjelder nettverks greier på mobilen. jeg har en 6280, den støtter både gsm, edge og 3g. er edge i bruk når jeg har dekkning for det? eller trenger jeg og stille inn noe? samme med 3g, når jeg bruker 3g og surfer på mobilen, hastigheten blir automatisk satt opp til max ikke sant? hvordan er det med priser? er datatrafikk prisen lik uansett om du bruker gprs, edge eller 3g? Lenke til kommentar
xpon8 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 ...er edge i bruk når jeg har dekkning for det? eller trenger jeg og stille inn noe?... Sjekk om den er innstilt for begge, så vet du at det ikke er telefonen som begrenser. Meny > Innstillinger > Telefon > Nettverksmodus = Dobbeltmodus Lenke til kommentar
tulling03 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) jeg er ganske noob når det gjelder nettverks greier på mobilen. jeg har en 6280, den støtter både gsm, edge og 3g. er edge i bruk når jeg har dekkning for det? eller trenger jeg og stille inn noe? samme med 3g, når jeg bruker 3g og surfer på mobilen, hastigheten blir automatisk satt opp til max ikke sant? hvordan er det med priser? er datatrafikk prisen lik uansett om du bruker gprs, edge eller 3g? 6893191[/snapback] Sjekk her... Avhengig av hva du gjør, velger mobilen nettverk. Skal du ha en videosamtale, velger moblen 3g hvis det er tilgjengelig. Ringer du vanlig, bruker du gsm nett. Dette styrer mobilen selv. Forskjellen er at ved vanlig ringing, blir du fakturert for tellerskritt, altså hvor lenge du er på, mens ved edge og 3g er det data overføring. Det betyr at du blir fakturert etter hvor stor datamengde som blir lastet ned. Prisene varierer, men de fleste leverandører har en max pris pr. dag. Håper det ble litt klarere. edit: skriveleifer Endret 19. september 2006 av tulling03 Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Avhengig av hva du gjør, velger mobilen nettverk. Skal du ha en videosamtale, velger moblen 3g hvis det er tilgjengelig. Ringer du vanlig, bruker du grps. 6893450[/snapback] Ringer du vanlig bruker den vanlig GSM nett ja, ikke GPRS. Lenke til kommentar
rag-fo Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Ringer du vanlig, bruker den gsm....eller 3G. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 er edge i bruk når jeg har dekkning for det? eller trenger jeg og stille inn noe? 6893191[/snapback] Trenger ikke gjøre noe som helst, og har du først dekning har du også EDGE siden alle (GSM-)basestasjoner i Norge er oppgradert. Lenke til kommentar
mobilfreaken Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 takk alle sammen, nå ble det litt lettere synes ikke det går merkbart fortere med edge enn grps egentlig men nesten alle mobiler i dag bruker minst gprs? er vel veldig få mobiler som ringer opp osv, og bruker teleskritt? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 takk alle sammen, nå ble det litt lettere synes ikke det går merkbart fortere med edge enn grps egentlig men nesten alle mobiler i dag bruker minst gprs? er vel veldig få mobiler som ringer opp osv, og bruker teleskritt? 6893984[/snapback] Det er veldig få som ringer opp og bruker wap ja. Dette var før i tiden da GPRS teknologien ikke hadde kommet. Da ringte du opp et spesielt nummer og wappet. Da koster det vel like mye i minuttet som en vanlig samtale. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Trenger ikke gjøre noe som helst, og har du først dekning har du også EDGE siden alle (GSM-)basestasjoner i Norge er oppgradert. 6893757[/snapback] Det stemmer for Telenor, men Netcom har ikke oppgradert alle sine baser sist jeg sjekket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå