Leasch Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hei. Fikk et brev fra en kvinnfolk. Men klarer ikke å oversette den. Her er tekst: ðÒÉ×ÅÔ-ÐÒÉ×ÅÔ)))ñ áÎÑ,ÎÏ ÄÕÍÁÀ ÔÙ ÜÔÏ ÕÖÅ ÚÎÁÅÛØ))äÁ×Á ÆÏÔËÉ ÐÒÉÓÙÌÁ,ÒÁÓÓËÁÚÙ×Á Ï ÓÅÂÅ ÐÏÂÏÌØÛÅ)) Kan adobe reader hjelpe meg? Mvh takk Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Nei, Adobe reader hjelper definitivt ikke! Teksten er på russisk i KOI-8 koding (jeg måtte velge denne encoding i Firefox). Oversettelsen: Hei-hei. Jeg heter Anya, men jeg tror du allerede vet det. Send fotoer, og fortell mer om deg selv. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Såklart det e russisk Okei. Hvordan har du oversettet det? har firefox selv. Endret 19. september 2006 av Leasch Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 View \ Character encoding \ More encodings \ East European \ Cyrillic (KOI-8R) Så leste jeg den teksten jeg så (på russisk) og forsøkte å skrive tilsvarende tekst på norsk. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Fikk det til Nå kan jeg lese det selv ^^ Men kan jo ikke gjør det hele tiden hver gang jeg får ett brev. Fårse hva jeg kan gjøre. Flink du e i russisk Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Forklaringen er enkel - jeg er født i Latvia i 1971, og Latvia var under Sovjeten helt til 1991, så det var ikke mulig å unngå russiskopplæring med 4-5 timer i uka i alle mine skoleår. Fordelen er at når jeg får lyst til å lese litt, kan jeg bestille bøker som koster mellom 20 og 80 kroner. Og jeg bruker flere tusen i året på russisk sci-fi, så det er klart at jeg sparer mye. Lenke til kommentar
Leasch Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Hehe såpas. Det er bra da. Spasibo za pomosh'! Endret 12. oktober 2006 av Leasch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå