Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp med å trekke strømledning

Camron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hull i torpedoveggen har du garantert et sted. Finn fram lommelykta og let i motorrommet. Det er lettere å dra fra motorrommet og bakover enn andre veien.

Skru om nødvendig ut evt. hanskerom eller midtkonsollen for bedre oversikt. Finner du et hull så sett lommelykta di til å lyse gjennom hullet så krabber du ned på gulvet i bilen og kikker oppunder dashen. Kanskje du ser lyset. Halleluja. :!:

Hvilken side du tar den igjennom på betyr ikke så mye, men ikke dra den videre bakover på samme side som signalkabelen.

Bruk en kabelgjennomføringshylse i torpedoveggen, og husk for all del sikring i motorrommet. 50-100A er bra.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Skru og trikse skal jeg absolutt holde meg unna, jeg har en tendens til å prøve å trikse slik at jeg ikke klarer å fikse det igjen :wee:

Problemet er at det er så sinnsykt dårlig plass til å stikke inn hånda og føre ledningen inn i eventuelle hull, prøve litt før idag, ente opp med at jeg skrapte opp hånda så mye at den var mer eller mindre tildekket med blod da jeg tok den ut :fun:

Lenke til kommentar
Skru og trikse skal jeg absolutt holde meg unna, jeg har en tendens til å prøve å trikse slik at jeg ikke klarer å fikse det igjen  :wee:

Problemet er at det er så sinnsykt dårlig plass til å stikke inn hånda og føre ledningen inn i eventuelle hull, prøve litt før idag, ente opp med at jeg skrapte opp hånda så mye at den var mer eller mindre tildekket med blod da jeg tok den ut  :fun:

6893228[/snapback]

Da skaffer du deg hjelp av en som har drevet med dette før.

Lenke til kommentar

Å skru ned dekslene under rattet er ikke noen heksekunst om du bare ikke pælmer skruene veggimellom, vil tro at du finner et hull dekt av en gummiplugg der ett sted :)

Deretter finner du deg noe du kan bruke som trekkesnor og stapper inn, fisker tak i denne, taper fast kabelen med ducttape og lirker gjennom.

Syns du dette hørtes vidløftig ut; kontakt nærmeste kompis som er "handyman" eller en bilstereosjappe/verksted som har peiling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...