neXon Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hadde en bærbar som krasjet fullstendig. Plukket derfor ut harddisken og satte den i et USB kabinett. Når jeg kobler til dette kabinettet får jeg opp at ny maskinvare er funnet og den er klar til bruk. Men stasjonen dukker ikke opp i Min datamaskin. Har prøvd på 3 maskiner nå, men det samme skjer på alle maskinene. Har lyttet til harddisken og den spinner rundt som den skal. Men det er en løs del inne i harddisken(vet ikke om det har noe med saken. Kommer når jeg snur hardisken opp/ned). Men finest de noe verktøy som skal kunne få tilbake data i denne situasjonen? Har prøvd å søke litt, men finner ikke noe Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Høres ikke bra ut med en løs del inne i selve harddisken. Løst lesehode vil forhindre all lesning fra platen(e) og vil gi fysisk skade på belegget når den tomler rundt uten kontroll. Da er neste mulighet IBAS. Dette forutsetter at dataene er svært viktige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå