Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem under oppstart av bærbar

Anbefalte innlegg

Jeg har en bærbar pc her som får en blåskjerm når den skal boote opp. Det jeg trenger å gjøre er å hente ut noen viktige dokumenter før jeg formaterer pc-en, men slik det er nå får jeg verken hentet ut dokumenter eller formatert pc-en.

Når jeg setter i windows platen så kommer feilmeldingen opp etter at cd-platen har loadet og kommet til menyen, jeg kommer meg ikke frem til menyen hvor jeg kan velge å formatere harddisken før det skjer.

Det jeg har fått gjort er å kjøpe et adapter for å koble 2.5"-disken til en vanlig pc slik at jeg forhåpentligvis skulle kunne boote opp med en harddisk som fungerer for å så få hentet ut data og formatert harddisken, men dette funker altså heller ikke.

Uansett om jeg velger å boote opp fra s-ata harddisken (fungerende harddisk med windows) så får jeg opp en blåskjerm ved windows logoen under oppstart. Har sjekket flere ganger angående boot-alternativer og slikt og det er s-ata harddisken som står som primary, men fortsatt får jeg ikke bootet opp.

Feilmeldingen jeg får er som følger:

0x000000d1 (0x51f72000, 0x00000002, 0x00000000, 0xf734d416)

Har ikke funnet noe relevant informasjon om denne feilmeldingen på nett, så hadde håpet at noen her kanskje hadde en løsning som kunne hjelpe meg.

Om jeg hadde fått formatert harddisken på en eller annen måte så kunne jeg prøvd å hentet bildene tilbake ved å bruke GetDataBack, men jeg må jo først og fremst få tilgang til å kunne formatere harddisken.

Hjelp! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet en tråd på microsoft sine sider som omhandler 0xd1, men det hørtes ikke så sannsynlig ut i mitt tilfelle.

CAUSE

This behavior may occur if you use a Logitech mouse and the version of the Logitech MouseWare program that is installed on the computer is outdated. This behavior is known to occur with Logitech MouseWare versions 9.10 and 9.24. Back to the top

RESOLUTION

To resolve this behavior, remove the Logitech MouseWare program from the computer and then update to the latest version of Logitech MouseWare.

For more information about how to remove Logitech MouseWare from the computer, see the program documentation or contact Logitech. For more information about how to obtain and install the latest version of Logitech MouseWare, contact Logitech at the following Logitech Web site:

http://www.logitech.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...