abene Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 En belgisk nyhetsorganisasjone truer med å saksøke Google News fordi søkegiganten bruker direktelenker til belgiske aviser. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg må innrømme at jeg har lite til overs for holdningen om at direktelenker er ulovlig, jeg er åpen for å bli overbevist, men argumentasjonen jeg har sett hittil mot direktelenking synes jeg ikke har vært spesiellt god, noe av fordelen med nettet er jo muligheten til å lenke rundt omkring. AtW Lenke til kommentar
ekm Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Trolig ligger det vel "noe mere bak" som vi aldri får vite om - hadde google vært litt tøffe hadde de sagt "Greit, da fjerner vi samtlige linker til sidene deres. Våre brukere vil allikevel i 99,9% av tilfellene finne stoffet hos andre kilder." Tenker at det hadde fått franskmennene på andre baner. Forøvrig er det jo langt ifra teknisk vanskelig å forhindre crawling av sider/siter (men da risikerer de at deres sider aldri blir besøkt fordi de ikke får treff) - eller redirecte alle som kommer via google til forsiden (men da hadde vel alle skydd disse avisene like mye som de skyr disse automatisk redirect til betalte søk treffene det er så altfor mange av på google om dagen). BTW Er det ikke fortsatt slik at frankrike er et u-land når det gjelder internett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå