LieX Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg satt å surfet på itavisen i morges. Da kom jeg plutselig over en litt uvanlig historie. Overskriften lød som følger: "En tydelig forstyrret supernerd får på mirakuløst vis stappet en 1.3 Ghz Pentium III inn i en 20 år gammel datamaskin. Vi bøyer oss i støvet" Historien handler da om en som hadde en gammel Commodoremaskin, han gikk "amok" med loddebolt og plutselig sto han der med en commodore med Intel Pentium III 1,3Ghz prosessor. Her er et lite utdrag av artikkelen: "Multimediaburk. Det konverterte Commodore-klenodiet skal være i stand til å se DVD-film, spille MP3, og surfe nettet. Maskinen kjører visstnok det populære nettverksspillet Counter-Strike med 40 bilder i sekundet på 800 x 600 punkters oppløsning. Selv USB-tilkobling skal Dan ha fått fikset frem". "Og hva er poenget med alt dette? Å ha en fullstendig bærbar klassiker av en datamskin å imponere andre nerder med på LAN-fester, selvfølgelig!" Les hele artikkelen ved å trykke på denne linken: http://www.itavisen.no/art/1299838.html Mikael Mathisen Lenke til kommentar
Dings Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Hmm.. Skjønner egentlig ikke hvorfor "alle" tar slik på vei over at en eller annen har moddet en gammel PC ved å sette inni nye deler. (er i hvert fall slik jeg tolket det) I min korte kariære innenfor Casemodding har jeg rukket å se alt fra radiostyrtbiler og taddybjørner til gamle radioer hvor folk har stappet inni et assortert utvalg av PC-deler.. I mine øyne er det han har gjort ikke akkurat noe nytt, selv om jeg ærlig skal innrømme at det så ut som bra arbeid og jeg har aldri sett noen modde en slik ting før.. Jeg forstår heller ikke helt hvorfor de i IT-avisen valgte å trekke frem akkurat denne modden, men men... Og en ting til.. "En tydelig forstyrret supernerd"?!? Jaja, alle som modder, enten de kommer i avisen eller ikke, får vel ta det som et kompliment.. :wink: Mvh. Dings Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå