Gå til innhold

Erfaringer:Sigma 70-200mm,F2,8 APO ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en 70-200 HSM og er veldig fornøyd med denne, og en på jobben har en 70-200 av den nye typen. Begge obj. er gode, selv om Canon sitt 70-200 etter sigende er hakket skarpere.

Skarpheten er bra vid åpen på korte brennvidder, men lider litt på 200 mm. Ved f/4 er skarpheten svært god.

Obs obs, skal du kjøpe nytt, sørg for å få den nye med 100 cm nærgrense i stedet for 180 cm.

Lenke til kommentar
Hei

Ikke så dreven i faget ennå men lurer på om noen har noen erfaringer med denne som jeg vurdere å kjøpe?

Sigma 70-200mm F2,8 APO EX DG HSM Canon

6892304[/snapback]

Ikke helt like skarp som Canons, likevel bra optikk, først og fremst ikke like godt konstruert. Men klart bedre enn billigzoomer. Prisforskjellen til Canons originale 70-200 2.8 uten IS er 3000 kroner. For disse 3000 kronene får du i første rekke en maksimal mekanisk utførelse. Kikk på detaljer som brytere, stativfeste og hva du ellers kan få øye på. Du bør se begge alternativene før du bestemmer deg.

Ingen av dem slår Canons 135/2.0 eller 200/2.8 II på det optiske, men Canons 70-200 er sannsynligvis deres aller beste zoom.

Lenke til kommentar
Noen som sitter på tilsvarende Sigma-objektiv for Nikon? Har nylig bestilt fra Netshop, men har ikke funnet noe særlig informasjon om objektivet på verdensveven.  :hmm:

Rettelse: Har bestilte Sigma F/2.8 70-200 mm med macro-funksjon. Erfaringer med denne?

6934780[/snapback]

Jeg har brukt den gamle versjonen på D70 og D200. Stort sett bare positive erfaringer med objektivet og bildekvaliteten. Det er det raskest fokuserende objektivet jeg har og fokus er korrekt. Som flere har nevnt er det ikke superskarpt på 200mm og f2.8, men blend ned ett hakk og det er særdeles skarpt. Under 200mm er objektivet (ihvertfall mitt eksemplar) skarpt helt fra full åpning (f2.8).

Under hard bruk i sommer ble det slark i fatningen og det er nå inne til reparasjon, så får vi vel se hvordan det går.

Håkon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...