Sargent Fire Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Det virker bra når jeg spiller over Lan, men når jeg skal kopiere bruker den 1t på 64mb noe som skjedde på OL. Mvh, Stian Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Har prøvd å legge inn maskinvaren på nytt og driverene på nytt, noe mer jeg kan prøve? Mvh, Stian Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-31 08:36, skrev Robkvi:OL? OsloLan ? Ja Oslo Lan, er det noe feil med det. Vil helst ha hjelp til nettverkskortet, ikke at jeg skal vise ordforklaringer :wink: Mvh, Stian Lenke til kommentar
Laka Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Nå kan du vel prøve å laste ned de nyeste driverne? Prøv enten på www.driverguide.com eller www.driverzone.com Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-31 08:40, skrev Sargent Fire: Quote: Den 2002-10-31 08:36, skrev Robkvi: OL? OsloLan ? Ja Oslo Lan, er det noe feil med det. Vil helst ha hjelp til nettverkskortet, ikke at jeg skal vise ordforklaringer :wink: Mvh, Stian Nei er ikke noe feil med det, jeg bare lurte på hva du mente. På slike lan tar det ofte uendelig mye tid å kopiere fra delte mapper osv. Men om du setter opp en lokal ftp server, går det ofte i 4-6 mb/s. (kommer jo an på nettverket deres da.. Men det vil gå vesentlig mye raskere) Iallefall på IPX, og det er phf3tt. edit: Skriveleif og tilføyninger. [ Denne Melding var redigert av: Robkvi på 2002-10-31 09:26 ] Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-31 09:24, skrev Robkvi: Quote: Den 2002-10-31 08:40, skrev Sargent Fire: Quote: Den 2002-10-31 08:36, skrev Robkvi: OL? OsloLan ? Ja Oslo Lan, er det noe feil med det. Vil helst ha hjelp til nettverkskortet, ikke at jeg skal vise ordforklaringer :wink: Mvh, Stian Nei er ikke noe feil med det, jeg bare lurte på hva du mente. På slike lan tar det ofte uendelig mye tid å kopiere fra delte mapper osv. Men om du setter opp en lokal ftp server, går det ofte i 4-6 mb/s. (kommer jo an på nettverket deres da.. Men det vil gå vesentlig mye raskere) Iallefall på IPX, og det er phf3tt. edit: Skriveleif og tilføyninger. <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Robkvi på 2002-10-31 09:26 ]</font> Men jeg har vært på en mini gathering,(spiller med venner) da var vi bare 8stk og det gikk like sakte. Mvh, Stian Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Jeg har noe av det samme problemet, men det arter seg på en litt annen måte: Ikonet for LAN på startmenyen skifter i øst og vest og sier at nettverkskabelen er frakoblet. Jeg sitter bak en ruter med to maskiner og problemet gjør seg bare gjeldende på den ene maskinen - altså er det ikke linjen som er problemet. Har oxo forsøkt å bytte TP-kabel og bruke en annen port på ruteren. Og selvsagt har man forsøkt å avinstallere kortet og lagt inn drivere på nytt, men til ingen nytte. Jeg har også hatt store problemer med overføring av data på lokalnettet, mapping av nettverksstasjoner etc.. Neste post på programmet er å hente seg et nytt NIC. Og det bør løse problemet. Ellers melder forbannelsene seg. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-31 13:16, skrev Xqtor:Jeg har noe av det samme problemet, men det arter seg på en litt annen måte: Ikonet for LAN på startmenyen skifter i øst og vest og sier at nettverkskabelen er frakoblet. Jeg sitter bak en ruter med to maskiner og problemet gjør seg bare gjeldende på den ene maskinen - altså er det ikke linjen som er problemet. Har oxo forsøkt å bytte TP-kabel og bruke en annen port på ruteren. Og selvsagt har man forsøkt å avinstallere kortet og lagt inn drivere på nytt, men til ingen nytte.Jeg har også hatt store problemer med overføring av data på lokalnettet, mapping av nettverksstasjoner etc.. Neste post på programmet er å hente seg et nytt NIC. Og det bør løse problemet. Ellers melder forbannelsene seg. En venn av meg hadde det samme problemet på forrige gathering, han tok kabelen inn og ut hver gang det klikka. Mvh, Stian Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Har du prøvd å bytte PCI plass på kortet?? Hvis dette ikke hjelper så høres det ut som om netverkskortet er defekt. Lenke til kommentar
Sargent Fire Skrevet 2. november 2002 Forfatter Del Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-10-31 16:28, skrev John_^:Har du prøvd å bytte PCI plass på kortet??Hvis dette ikke hjelper så høres det ut som om netverkskortet er defekt. Men det funker jo til å spille med andre over nettverk, er det da fortsatt defekt? Mvh, Stian Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 3. november 2002 Del Skrevet 3. november 2002 Det kan være noe i kortet som gjør at det ikke klarer å tyde all informasjonen som sendes til kortet. Dette vil føre til mange feilbit og mye informasjon som må sendes pånytt. Ved spilling over nett er det svært små datamengder som skal sendes fram og tilbake. Dette kan kortet klare selv om mye av informasjonen må sendes flere ganger. Lån et nettverkskort fra en kammerat og prøv. Koster heller ikke så mye å kjøpe et brukt/nytt (50/100 kr og oppover). Skjekk feks QXL.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå