cmi Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Når jeg har et .psd bilde som jeg skal ha over i .jpg via "save for web" i PS blir .jpg utgaven helt rar i forhold til .psd filen, den blir liksom tåkete, hvorfor??!! tror det kansje har noe med at jeg tar "save for web"?? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 En JPG vil kan lagres med forskjellig nivåer av kompresjon. Hvis du setter den på det aller aller laveste så vil den nok bli så hardt komprimert at den vil fremstå som "tåkete". Det beste hadde vært om du postet ett bilde her som eksempel. Hvor hardt komprimert du trenger å ha bilde er jo opp til deg og hva du skal bruke det til. Men sjelden jeg går under 60 i save to web innstillinger. Som regel er jeg opp på 70 - 80. De fleste har bredbånd nå og jeg kan ha litt større og penere filer. Hvis dette ikke er feilen så er jeg neimen ikke sikker!! AKIRA Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Som vanlig er det en stor fordel om vi får se problemet med egne øyne. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Kansje ikke godt og se siden dere ikke har sett .psd fila, men den er betraktlig mer tåkete, har den på 78% når jeg lagret den nå. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Legg det ved i 24 bit PNG også, det er lossless. Og fortell oss om den fila også ser tåkete ut. Hvis du mener at farvene forandrer seg så har du antakelig AdobeRGB farverom i stedet for sRGB i orginalen. Endret 19. september 2006 av Kristallo Lenke til kommentar
cmi Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Nå løste jeg det, det var det med sRGB fargene takk til alle som hjalp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå