Gå til innhold

hvilken båt bør jeg kjøpe

mads16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha en god båt som går bra, og som i tilleg kan brukes til litt mer en bare kjøring så vil jeg anbelafe deg GH 11 Deluxe/LS.

Den gjør ca 25knop med en 9.9/15hk og har en skarp v-bunn. Da VG testet båter i denne klassen gikk gh'en av med en klar seier. Har en selv og er meget fornøyd :)

Gh'en takler fint 30hk og gjør da 35knop+ uten og virke ustabil.

Deluxe, ikke selvlensende men veier litt mindre.

http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/prospect...39105&username=

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...23&pos=8&tot=29

LS, nyere og selvlensende men litt tyngre og dyrere.

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...3&pos=13&tot=29

Disse båtene selges med motor men koster ingenting og spørre om du får kjøpt uten ;)

Ikke for og være partypooper her men: :)

River/sumemrfun/pioneer etc:

Laget av poletylen(mykplast). Lite holdbart, går du på et skjær kan du kaste båten, kan heller ikke omlakkeres. Orntilige dritbåter, og det med at en river 290 går 27gpsknop med 15hk kan du bare glemme>_<

Microfun:

Laget av hardplast og ikke glassfiber som de fleste andre med unntak av mykplastbåtene. Hardplasten KNEKKER og de er svake og ikke spess pene..

Finnes eksempler på at akterspeilet har knekki tvert av pga det dårlige materialet, ergo er båten(som ikke kan reparers sammen med poletylenbåtene) og motoren på havets bunn ubrukelig.Den går heller ikke så fort som noen her vil ha det til, ligger rundt 25knop denne og.

With:

Paddeflat under ergo den slår nyrene i stykker på deg og null kjøreegenskaper..

Fæl båt men planer med liten motor. Som jeg sa er den ustabil som f, derfor er det mange som liker den pga det gir litt spenning i hverdagen :cool:

I denne posten har jeg kun skrevet om joller, hva er det du egentlig vil ha?

Så noen foreslo porch, den kan du ta med deg ltt flere i og kjøpe større motor til om noen år. Sånn sett kan den type båt være lurt :D

Hva skal du bruke den til og hvor mye vil du legge i det??

Forteller du oss dette kan det hjelpe oss en hel del :yes:

Lenke til kommentar

Hehe, satt på finn en dag og så på båter, så dukka det opp en therhi med en svær bulk :!: den hadde kjørt på et skjær eller noe men det hadde ikke brukket, hadde bare blitt en stor bulk :!: men helt enig med deg river er noe dritt som jeg har prøvd å forklare hele tia, eneste fordelen, med river sommerfun og pioner må være at hvis du kjører på et skjær så hopper du over med bare noen skrap under båten, og ødlagt motor..... sett mange idioter gjøre det :!:

Lenke til kommentar
kjøp deg en microfun. vet de er drit støgge, men de går jo 27gpsknop med 15hk da. eller kjøp drommedille. bare du styrer unna river å det drite der.

7740867[/snapback]

Har du trimmet knopmåleren på den derre terhien eller?

7746306[/snapback]

jeg har en kamerat som hadde microfun med 15hester da vi målte den med gps gikk den 27...men de er no drit stygge å ser ut som en balje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...