Gå til innhold

Falsk oppfylling av partisjon

H-con

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet en stund å hold på med noe nettverks problemer for tiden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=634204

Men noe merkelig som også har skjedd mens jeg har holdt på med dette er at noen innstillingsfiler på pc'n har blitt korupte. Burde ikke ha noe med nettverksproblemene mine å gjøre imo, men er mulig det er noe der som skaper problemene.

Men grunnen til at jeg skriver dette her og ikke på nettverks forummet er det at tidligere i dag mens jeg holdt på å surfet på pc'n begynnte plutselig alt å henge seg, så jeg slengte opp en crtl+alt+del for å se hva som skjedde, og der fant jeg ut at "system" holdt 99% av prosessoren i gang. Dette skjedde for noen dager siden og men da fant jeg ikke ut noe mer, men nå kom det pluttselig opp enda en melding fra uTorrent om at det ikke kunne lagre fortsettelses info eller noe liknende siden disken var full. Tenkte med det samme "åja er altmuligpartisjonen min full igjen", men så kom jeg på at den ikke har noe med programmen mine å gjøre (Har 3 partisjoner; Windows & drivere, Programmer og H-con) Trykket da inn på min datamaskin og hva ser jeg....jo Windows & drivere partisjonen er fyllt til randen. Ikke rart pc' sliter tenker jeg så jeg sletter noen filer derfra, men problemet løser seg ikke og noen sekunder etter er partisjonen full igjen...så jeg prøver å restarte uten hell og må bruke "hold avknappen inne" metoden til det slutter å surre...

Skrudde så på pc'n igjen og den startet opp som den skulle(uten nett, men det er en annen sak) og da jeg sjekket Windows partisjon hadde den 7,27gb ledig slik det skal være.

Så hva jeg lurer på er hvordan i alle dager en partisjon hare kan fylle seg opp og fryse hele pc'n i løpet av sekunder og så være full av ledig plass en restart etter.

Hadde satt pris på om noen kan forklare meg hva som er galt og hvordan det kan løses. Forhåpentligvis skjer det ikke igjen, men vil helst være på den sikre siden om det dukker opp enda fler ganger.

Mvh H-con

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Høres ut som det er SWAP-datasettet (virtuelt minne) ditt som blir fyllt opp og allokerer opp flere ekstender. Du kan øke størrelsen på SWAP-datasettet og legge det på en disk som har mye ledig plass. Disken bør helst være lite aktiv og rask, men dette er vel ikke så lett å få til.

Lenke til kommentar

Takk for svar, virker som det egnetlig ikke er mye jeg kan gjøre med saken ut ifra det dere sier, er den disken som har mest ledig plass slik det er nå, har en lagringsdisk, men den blir ofte fyllt til randen før jeg sletter noe så må nok la det være slik det er.

uTorrent er vell et heller godt brukt program av mange så tror ikke det er det som skaper problemene, men kan jo godt svære, hvem vet med data=p

Prøver å øke SWAP størrelsen nå så krysser jeg fingrene for at det går bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...