Gå til innhold

xfx 7950gx2 VS ATI x1950xtx

Arne_set

Anbefalte innlegg

Pris/Ytelse: ATi X1950XTX

Penisforlengerfaktor: nVIDIA 7950GX2

Og forøvrig - Jeg er en ingen fan av noen av delene, jeg har hatt nVIDIA og ATi omtrent like lenge og like ofte.

6894591[/snapback]

Ok, dumt spm her... Men dersom jeg kjøper et ATI x1950xtx kort, kan jeg da fremdeles bruke samme hovedkort jeg nå bruker i mitt 7800gt SLi oppsett? eller trenger man nytt hovedkort også da?

(Er forresten et sapphire ati x1950xtx å foretrekke fremfor XFX 7800gt eXtreme SLi? )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei...   

har kjøpt meg ny pc men sitter og velger mellom to disse to kortene.... men vett ikke hvilket kort jeg bør velge.

så om noen av dere her har noen gode råd eller tips om hva jeg bør velge... så tar jeg gjerne mot noen ;)

har følgene spec på rsten av pc'n

cpu amd athlon 64 fx62

ram : corsair Twin2X-2048 6400C3

hk: asus m2n32-sli deluxe

6890804[/snapback]

Her knuser ATI nvidia ... : http://forums.legitreviews.com/about6267.html

Lenke til kommentar
hei...   

har kjøpt meg ny pc men sitter og velger mellom to disse to kortene.... men vett ikke hvilket kort jeg bør velge.

så om noen av dere her har noen gode råd eller tips om hva jeg bør velge... så tar jeg gjerne mot noen ;)

har følgene spec på rsten av pc'n

cpu amd athlon 64 fx62

ram : corsair Twin2X-2048 6400C3

hk: asus m2n32-sli deluxe

6890804[/snapback]

Her knuser ATI nvidia ... : http://forums.legitreviews.com/about6267.html

6897414[/snapback]

Det er en uoffisiell QuadSLI test med BETA nVidia drivere...

Får bedre resultater med ett 7950GX2 kort... :roll:

Ser du op OFFISIELLE tester av 7950GX2 vs. x1950xtx ser du et helt annet bilde... ;)

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Ok, dumt spm her... Men dersom jeg kjøper et ATI x1950xtx kort, kan jeg da fremdeles bruke samme hovedkort jeg nå bruker i mitt 7800gt SLi oppsett? eller trenger man nytt hovedkort også da?

(Er forresten et sapphire ati x1950xtx å foretrekke fremfor XFX 7800gt eXtreme SLi? )

6897191[/snapback]

Du kan bruke alle kort som har en pci-e 16x kontakt, men det vil IKKE fungere med crossfire og to ati kort på nv chipsett (som er det du har i og med at du kjører SLI)

Hva som er og fåretrekke..., har 7800 gt i sli selv og det er BARE oblivion som holdes tilbake av grafikk kortene, resten er det min x2 4400+ som står for begrensingnene (har 17 " lcd med maks oppløsing på 1280 x 1024, i slike tillfeller er det ikke nødvendig med mer kraft en det 7800 gt i sli kan gi)

Lenke til kommentar

6897191[/snapback]

Du kan bruke alle kort som har en pci-e 16x kontakt, men det vil IKKE fungere med crossfire og to ati kort på nv chipsett (som er det du har i og med at du kjører SLI)

Hva som er og fåretrekke..., har 7800 gt i sli selv og det er BARE oblivion som holdes tilbake av grafikk kortene, resten er det min x2 4400+ som står for begrensingnene (har 17 " lcd med maks oppløsing på 1280 x 1024, i slike tillfeller er det ikke nødvendig med mer kraft en det 7800 gt i sli kan gi)

6897919[/snapback]

Med andre ord er min 1,8ghz 3000+ prosessor en STOR flaskehals for meg da eller? Jeg vurderer å enten kjøpe ny prosessor, eller nytt grafikkkort. (x1950xtx) Men er veldig usikker på hva jeg skal. Jeg kjørte 7800gt sli men solgte det ene kortet idag pga trenger pengene. Er det første jeg egentlig bør oppdatere cpu`en min kanskje? (den er riktignok klokket fra 1,8 @ 2,5, men...?)

Lenke til kommentar

6897191[/snapback]

6897919[/snapback]

Med andre ord er min 1,8ghz 3000+ prosessor en STOR flaskehals for meg da eller? Jeg vurderer å enten kjøpe ny prosessor, eller nytt grafikkkort. (x1950xtx) Men er veldig usikker på hva jeg skal. Jeg kjørte 7800gt sli men solgte det ene kortet idag pga trenger pengene. Er det første jeg egentlig bør oppdatere cpu`en min kanskje? (den er riktignok klokket fra 1,8 @ 2,5, men...?)

6898052[/snapback]

Hvis den er klokket til 2,5GHz er det ikke lengere en 3000+, og da blir jo saken en annen. Med 2,5GHz så tilsvarer det en AMD athlon64 4000+

Selv har jeg en klokket 3500+ til 4100+ og den holder ganske greit opp med mine 2*6800Ultra (overklokkede 6800GT)

Så med 2*7800GT så vil nok CPUen bli en aldri så liten falskehals i mange spill, men langt ifra en kritisk flaskehals, og ytelsen vil nok bli svært forbedret.

AMD athlon64 må ikke undervurderes, og yter fortsatt godt i spill sammenheng.

(den CPUen du har nå yter nok ikke langt ifra AMD athlon X2 i spill, ettersom Dual-core støtten fortsatt ikke er noe særlig å skryte av)

Så jeg ville nok kjøpt et 7800GT til ja. Selv om det blir en lite nfalskehals, og 7800GTene ikke får utstrakt seg 100%, så er det ikke veldig langt ifra.

Lenke til kommentar

Helt enig i det andrul sier, siden du har klokket opp cpu til 2,5 Ghz vil denne ikke være like stor flaskeals som min 4400+ (2,2 Ghz), ett 7800GT til i SLI ville nok vært det som vriker mest fronuftig (SLI og fornuftig i samme settning) eventuelt kan du finne et kort som hyter ca likt (7800 GTX 512, 7900 GTX, x1900xt og oppover) og gå for dette, da kan du selge det andre kortet også.

Edit: så akkurat nå at du har en 20" skjerm, da blir plutselig saken en annen, men det avhener litt av oppløsningen din.

Endret av Brusfantomet
Lenke til kommentar
Helt enig i det andrul sier, siden du har klokket opp cpu til 2,5 Ghz vil denne ikke være like stor flaskeals som min 4400+ (2,2 Ghz), ett 7800GT til i SLI ville nok vært det som vriker mest fronuftig (SLI og fornuftig i samme settning) eventuelt kan du finne et kort som hyter ca likt (7800 GTX 512, 7900 GTX, x1900xt og oppover) og gå for dette, da kan du selge det andre kortet også.

Edit: så akkurat nå at du har en 20" skjerm, da blir plutselig saken en annen, men det avhener litt av oppløsningen din.

6901440[/snapback]

Ja.

Har han en høy oppløsning, så betyr jo det at skjermkortet blir enda er flaskehals, og da blir SLI en enda bedre innvestering.

(des høyere oppløsning, des mindre blir CPU flaskehalsen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...