Gå til innhold

xfx 7950gx2 VS ATI x1950xtx

Arne_set

Anbefalte innlegg

hei...

har kjøpt meg ny pc men sitter og velger mellom to disse to kortene.... men vett ikke hvilket kort jeg bør velge.

så om noen av dere her har noen gode råd eller tips om hva jeg bør velge... så tar jeg gjerne mot noen ;)

har følgene spec på rsten av pc'n

cpu amd athlon 64 fx62

ram : corsair Twin2X-2048 6400C3

hk: asus m2n32-sli deluxe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei...   

har kjøpt meg ny pc men sitter og velger mellom to disse to kortene.... men vett ikke hvilket kort jeg bør velge.

så om noen av dere her har noen gode råd eller tips om hva jeg bør velge... så tar jeg gjerne mot noen ;)

har følgene spec på rsten av pc'n

cpu amd athlon 64 fx62

ram : corsair Twin2X-2048 6400C3

hk: asus m2n32-sli deluxe

6890804[/snapback]

7950GX2 er et godt stykke forran X1950XTX i ytelse. (det samme gjelder også pris :innocent:)

Døm selv: http://www.guru3d.com/article/Videocards/375/8/

Har du pengene, så får du helt klart best ytellse med 7950GX2. Men om du skal ha to 7950GX2 i SLI og 2*X1950XTX i corssfire, så er situasjonen annderledes.

Men, et oppsett med to slike i SLI eller CF, ville nok være ganske bortkastet uansett. (da med tanke på prsoessoren, og det at DX10 kommer om ikke altfor lenge)

Lenke til kommentar
har hoert at 7950GX2 kortet har en del driver problemer...

6891055[/snapback]

mulig at det stemmer, selv har jeg problemer i dårligere grafikkiserte spill som CS, men gode grafikiserte spill som BF2 er helt fenomenalt konge!

Litt surt det med CS, hadde gledet meg til å ta me PC'en på LAN og ha en super PC... men men

Lenke til kommentar
ja, er det ikke noe med at man maa disable den ene GPU'en for aa kunne kjoere litt eldre spill / spill som ikke stoetter SLI... mener jeg leste det en plass.

foretrekker selv ATi.. foeler selv de har bedre billedkvalitet en naivida :p

6891569[/snapback]

På 2D så har alle skjermkortene tilnærmet lik bildekvalitet.

i 3D så kan du stille litt på dette. (så lenge ytelsen strekker til :p)

Men at det er noen særlig forksjell på dem, er nok minimale marginer.

Har begge deler, og forskjellen er så liteen at du må ha en identisk skjerm, sett opp mot hverandre for å merke forskjell.

Og, for å oppklare noe, så går det helt fint ann å spill gamle spill på 2 GPUer i SLI. (du trenger ikke å skru av den ene kjernen)

Dette gjør nemelig driveren automatisk, eller så sitter den ene GPUen på sidelinja og venter. Selv har jeg SLI, og ingen driver problemer å melde her.

(selm om det på en av driveren var litt problemer med BF2, men det er vell ikke noe nytt. :p)

Hvis noen problemer skal melde seg på eldre spill, så er det værste som kan skje at du bare skrur av en GPU. (om det går ann på 7950GX2)Ettersom de faktisk ikke er koblet sammen i SLI.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
høres bra ut dette men.... hvordan har det seg at 7950gx2 er bedre... men ATI x1950xtx er bedre i crossfire igjen  er eet vanskelig valg det der..

Hvilken test viser at 7950x2 er bedre en 1950 xtx?, nå er jeg veeeeldig spent!!

edit

Om 1950 xtx yter bedrei crossfire vet jeg utrolig lite om også, link?

Det er jo klart som dagen at 1950 xtx kommer til å yte bedre om ikke haddet dem ikke sluppet det. Personlig haddet jeg nå ventet på dx10 kortene.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
På 2D så har alle skjermkortene tilnærmet lik bildekvalitet.

i 3D så kan du stille litt på dette. (så lenge ytelsen strekker til :p)

Men at det er noen særlig forksjell på dem, er nok minimale marginer.

Har begge deler, og forskjellen er så liteen at du må ha en identisk skjerm, sett opp mot hverandre for å merke forskjell.

Jeg vil nå si at ATi har en ganske klar fordel med IQ mtp FP HDR+MSAA samt mer shimmerfri og vinkel uavhengig AF.

http://enthusiast.hardocp.com/article.html...SwsaGNvbnN1bWVy

Lenke til kommentar
høres bra ut dette men.... hvordan har det seg at 7950gx2 er bedre... men ATI x1950xtx er bedre i crossfire igjen  er eet vanskelig valg det der..

edit

Det er jo klart som dagen at 1950 xtx kommer til å yte bedre om ikke haddet dem ikke sluppet det. Personlig haddet jeg nå ventet på dx10 kortene.

6892126[/snapback]

Hvis det er 7950GX2 du mener, ser det vel ut til at det yter noe bedre enn 1959XTX i denne testen i alle fall

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2833

Sier dessverre ikke noe om Crossfire......

Venter forøvrig spent på G80 og R600....... :D

Lenke til kommentar
Tjaa.. Så koster jo 7950GT2 en del mer også. For meg som spiller mye Source-baserte spill er ATI uansett å foretrekke grunnet Nvidas mangel på støtte for AA og HDR samtidig.

6893850[/snapback]

Det gjør ingenting...

nVidia kort støtter AA og HDR samtidig i Source-spill!!!

Ja, du leste riktig!

Lenke til kommentar

edit

6892126[/snapback]

http://forums.legitreviews.com/about6267.html

Lenke til kommentar

Jeg har følgende hardware og følgende erfaringer:

3x 7950GX2

5x 7900GTX

2x 1950XTX (Venter på ett masterkort for å kunne kjøre CF)

7950GX2 var ca midt imellom 7900GTX og 7900GTX SLI i ytelse.

7900GTX SLI la igjen GX2-kortet i svingen, mens 1950XTX-kortet var like bra som 7900GTX i de aller fleste tilfellene, hakket kjappere i 3DM06.

7950GX2 har forøvrig UHYRE dårlig drivere som fungerer UFATTELIG dårlig! Og maskinen henger seg, fryser og koser seg verre under load... Samt at det bråker noe helt grusomt, kjøleløsningen er elendig! og kortet er dyrt. Men det er jo moro å ha :) Hadde bare driverne vært mer modne, men det kommer nok det også.

X1950XTX er jo mye, mye billigere enn 7950GX2, 3500 for Sapphire sitt kort er jo innbruddspris for ett slikt kort!

Lenke til kommentar
Jeg har følgende hardware og følgende erfaringer:

3x 7950GX2

5x 7900GTX

2x 1950XTX (Venter på ett masterkort for å kunne kjøre CF)

7950GX2 var ca midt imellom 7900GTX og 7900GTX SLI i ytelse.

7900GTX SLI la igjen GX2-kortet i svingen, mens 1950XTX-kortet var like bra som 7900GTX i de aller fleste tilfellene, hakket kjappere i 3DM06.

7950GX2 har forøvrig UHYRE dårlig drivere som fungerer UFATTELIG dårlig! Og maskinen henger seg, fryser og koser seg verre under load... Samt at det bråker noe helt grusomt, kjøleløsningen er elendig! og kortet er dyrt. Men det er jo moro å ha :) Hadde bare driverne vært mer modne, men det kommer nok det også.

X1950XTX er jo mye, mye billigere enn 7950GX2, 3500 for Sapphire sitt kort er jo innbruddspris for ett slikt kort!

6894211[/snapback]

så du mener at jeg bør velge ATI ?? :hrm:

Lenke til kommentar

6894211[/snapback]

ja, dette er utrolig kjipt... Håper de fikser det snarest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...