Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil internett med netgear wrt111v2

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med en netgear wrt111v2 adapter i vinduet til å koble opp internetten på hybelen min med, siden kortet jeg egentlig har i pc'n (Jensen Air:Link 7054/7354) ikke får signaler da den står på gulvet.

Hybelen er del av et hus hvor jeg bor i underetagen innerammet av betong over meg og leka i veggene og routeren sender signalene fra 2.etage. så forholdene er ikke optimale, men med adapteren i vinduet får jeg fra svak til meget god tilkobling så det går greit slik sett.

Problemet derimot er at internetten kommer og går og er ekstremt svak styrke...har 8mbit internett linje fra upc som funker som den skal med kabel, men over det trådløse nettet forsvinner styrken helt. Hadde en ASUS WL500g router stående før jeg flyttet hit nå i høst, men søkte på google etter den og fant ut at det var en god del som har hatt hastighetsproblemer med den så jeg hentet en Jensen Air:Link WBR 6954 i håp om at dette kunne løse problemet. og nå er jeg koblet opp med denne, men sliter fortsatt med at jeg har helt fin oppkobling til routeren, men internetten uteblir.

Søkte nå nettopp på netgear adapteren og fant en liten notis på et forum at noen har slitt med at den bruker opp all kraften som blir gitt til USB portene fra PC'n, slik at om man har fler usb enheter koblet opp blir det tøys i systemet. Så nå tester jeg ut denne teorien, men er ikke sikker og vil helst ikke ha det slik siden jeg har usb printer m.m vanligvis oppkoblet. Merker at USB koblingen på adapteren blir brennheit etter en stund og så det kan være noe i dette desverre.

Ser også at oppkoblingen blir stående med full styrke, men kun med 1mbit overføringshastighet fra tid til annen.

Har også hatt en laptop her som fant nettet og koblet opp helt fint men også der forsvant ekstremt store deler av hastigheten til internetten selv med fin oppkobling, dette var på ASUS routeren, har ikke testet med annet enn denne pc'n etter det.

Om det er noen som har vært borti noe liknendes og som har noe peiling på hva det er som kan skylde alle problemene og hvordan jeg kan løse de hadde jeg blitt svært takknemlig. Og helst så økonomisk som mulig da jeg er student og må skaffe meg en laptop snart til skolen (muligens til 3d modelering), så trenger å preservere de grunkene jeg har=p

På forhånd takk, H-con

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...