Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kabelsett til forsterker

moestue

Anbefalte innlegg

Har fått en ubrukt 2-kanals forsterker av en kompis, siden han bare hadde den liggenes :D Tenkte den er fin til å drive mine Dynabel hattehylle høyttalere, men jeg lurer på hva slags kabelsett jeg skal gå for. Det er snakk om en Xzound Gold 2000 - 600W fra Mobilsentrum. 2*80 watt i 4 ohm. For å si det slik; hvor tynne strømkabler kan jeg gå for? Har til nå lagt høyttalerkablene i dørlistene til bagasjerommet, og hvis jeg kan bruke noen tynne strømledninger så er det, det beste. Er så lat, og har ikke ork til å ta ut seter og matter for å legge kabler til en billig dritt forsterker.

Ser Biltema har 2 pakker som kan være brukbare:

Strømkabel 8 mm², ytterdiameter: 6,5 mm, lengde: 6 m. Jordingskabel 8 mm², ytterdiameter: 6,5 mm, lengde: 1 m. AGU-holder med sikring + 40 A. 199,-

Strømkabel 16 mm², ytterdiameter: 9,4 mm, lengde: 6 m. Jordingskabel 16 mm², ytterdiameter: 9,4 mm, lengde: 1 m. AGU-holder med sikring + 60 A. 299,-

Begge pakkene består av:

Strømkabel, rød, myk, mangetrådig

Jordingskabel, sort

Høyttalerkabel: 2 x 2,5 mm², ytterdiameter: 2 x Ø 4 mm, lengde: 5 m

Gullbelagt AGU-holder med sikring

Dobbeltskjermet RCA-kabel med remotekabel: ytterdiameter 6 + 2 + 6 mm, lengde: 5 m

Ringkabelsko, gullbelagte, 2 stk.

Gaffelkabelsko, gullbelagte, 2 stk.

Buntebånd for kabel, 10 stk.

Beskyttelseshylse for kabelgjennomføring, 1 stk.

Små kabelsko

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det slik at jeg må legge kablene skikkelig under tepppet, så tenkte jeg å legge 2 sett med kabelsett, så jeg har alt klart til den fremtidige subben :D Vil 2 stk 2-kanals forsterkere på 2*80watt og 2*75watt kreve et større batteri? Hva trenger jeg isåfall, og får jeg det på Biltema?

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å oppgradere en eller annen gang i framtiden, hvorfor ikke bare legge inn en 50mm kabel nå, så slepper du to strømkabler.

Bytte av batteri trenger du vel strengt tatt ikke, så lenge bilen starter og slikt :p Men er du plaget med minus grader og slikt er alltid ett litt større batteri og anbefale, pluss det hjelper på anlegget. Om Dynamoen klarer å henge med selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...