moestue Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har fått en ubrukt 2-kanals forsterker av en kompis, siden han bare hadde den liggenes Tenkte den er fin til å drive mine Dynabel hattehylle høyttalere, men jeg lurer på hva slags kabelsett jeg skal gå for. Det er snakk om en Xzound Gold 2000 - 600W fra Mobilsentrum. 2*80 watt i 4 ohm. For å si det slik; hvor tynne strømkabler kan jeg gå for? Har til nå lagt høyttalerkablene i dørlistene til bagasjerommet, og hvis jeg kan bruke noen tynne strømledninger så er det, det beste. Er så lat, og har ikke ork til å ta ut seter og matter for å legge kabler til en billig dritt forsterker. Ser Biltema har 2 pakker som kan være brukbare: Strømkabel 8 mm², ytterdiameter: 6,5 mm, lengde: 6 m. Jordingskabel 8 mm², ytterdiameter: 6,5 mm, lengde: 1 m. AGU-holder med sikring + 40 A. 199,- Strømkabel 16 mm², ytterdiameter: 9,4 mm, lengde: 6 m. Jordingskabel 16 mm², ytterdiameter: 9,4 mm, lengde: 1 m. AGU-holder med sikring + 60 A. 299,- Begge pakkene består av: Strømkabel, rød, myk, mangetrådig Jordingskabel, sort Høyttalerkabel: 2 x 2,5 mm², ytterdiameter: 2 x Ø 4 mm, lengde: 5 m Gullbelagt AGU-holder med sikring Dobbeltskjermet RCA-kabel med remotekabel: ytterdiameter 6 + 2 + 6 mm, lengde: 5 m Ringkabelsko, gullbelagte, 2 stk. Gaffelkabelsko, gullbelagte, 2 stk. Buntebånd for kabel, 10 stk. Beskyttelseshylse for kabelgjennomføring, 1 stk. Små kabelsko Lenke til kommentar
Defus Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 jeg tror 8mm blir alt for lite. Men er ikke sikker i farten om 16mm blir forlite også. Lenke til kommentar
Lapskausen Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 fint sted å sjekke dette på er: http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=4...198e50e2526eb12 Lenke til kommentar
moestue Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 fint sted å sjekke dette på er: http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=4...198e50e2526eb12 6890840[/snapback] Ja har sett den før. Er det virkelig slik at en forsterker MÅ ha nok tykkelse? Jaja.. da er det vel 21mm2 som er aktuelt. Vet ikke om jeg får plass til det i dørlistene, og dørstokken da. Akkurat det jeg fryktet. Lenke til kommentar
moestue Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Hvis det slik at jeg må legge kablene skikkelig under tepppet, så tenkte jeg å legge 2 sett med kabelsett, så jeg har alt klart til den fremtidige subben Vil 2 stk 2-kanals forsterkere på 2*80watt og 2*75watt kreve et større batteri? Hva trenger jeg isåfall, og får jeg det på Biltema? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hvis du har tenkt å oppgradere en eller annen gang i framtiden, hvorfor ikke bare legge inn en 50mm kabel nå, så slepper du to strømkabler. Bytte av batteri trenger du vel strengt tatt ikke, så lenge bilen starter og slikt Men er du plaget med minus grader og slikt er alltid ett litt større batteri og anbefale, pluss det hjelper på anlegget. Om Dynamoen klarer å henge med selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå