Gå til innhold

Sprakelyder fra sb extigy på evo n800c

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt meg et soundblaster extigy som jeg bruker sammen med min compaq evo n800c, men når jeg spiller av mp3'r kommer det irriterende sprakelyder fra høyttalerne. Dette skjer KUN når jeg spiller av mp3'r, ikke i spill eller ellers.

Jeg vet det ikke er høyttalerne det er noe galt med ettersom den samme lyden oppstår når jeg bruker hodetelefoner, og lydkortet fungerte helt utmerket når jeg testet det på en stasjonær maskin, så det jeg rett og slett lurer på er om det er andre som har liknende erfaringer, eventuelt en løsning på problemet?

[ Denne Melding var redigert av: nVIDIAsucks på 2002-10-30 19:16 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok. jeg beklager :smile:

Jeg har prøvd å sette ned hardware acceleration i dxdiag som du sa, men det hjalp desverre ikke :sad:

På creative sine sider står det at sprakelydene kan komme av at det er får mange usb enheter i bruk, slik at extigy ikke får nok båndbredde, men i device manageren står det at extigy bare bruker 17% av den totale båndbredden på usb-porten og den holder seg på 17%. Finnes det noen måte å få kortet til å bruke mer båndbredde? :smile:

Lenke til kommentar

Jeg mener å huske at du har NEC usb2 kontrolleren. Har du windows xp bør du også legge inn service pack 1.

Det skal også være en funksjon samme sted der du ser hvor mye bandwith hver usb enhet bruker som gjør at du kan fjerne muligheten å fortelle om feil. Har sett flere tilfeller hvor det har hjulpet.

Lenke til kommentar

Har ikke så veldig mange flere forslag, men har du prøvd å kjøre den alene på usb bussen?

Hvis du har et sånt mediabay ting (altså den greia bak skjermen) så bruker den usb bussen også.

Men hvis det bare er mp3 filer som knitrer bør det være noe annet med dekodingen enn andre lydfiler. Det var derfor jeg trodde at den kunne ha en eller annen hardware decoding. Hvis den har det bør det være en funksjon for å stoppe denne. Har ihvertfall sett det med forskjellige hercules kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...