Fredrik Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Skoleoppgave (som alle bildene jeg tar omtrent). Tema, enkelt og greit blomster, men der lå jo også utfordringen, med tanke på at de eneste blomstene i nærmiljøet er på Floriss og lignende. Brukte ganske kort tid på bildet, siden jeg plutselig fant ut at jeg hadde en tannlegetime når vi var på vei for å finne en location og litt idémyldring, så det endte opp med at jeg måtte ta bilde i studio på skolen, og det helst litt fort. Har drevet lite med stillebensfotografi, så jeg legger ut dette litt for læringens skyld. Lærere er litt vanskelige å få tilbakemeldinger fra i farten, så da kan jeg jo like greit spørre dere? D70s, kitobjektiv og et par studiolamper, og det er vel egentlig det som ble brukt. Takk for tilbakemeldinger. Etterarbeid: bittelitt fargejustering og litt mørkning av noen områder. Endret 18. september 2006 av fredrikrb Lenke til kommentar
rogers Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Brukte ganske kort tid på bildet, siden jeg plutselig fant ut at jeg hadde en tannlegetime når vi var på vei for å finne en location og litt idémyldring, så det endte opp med at jeg måtte ta bilde i studio på skolen, og det helst litt fort. 6890323[/snapback] Alle gode bilder krever at man bruker litt tid. Og ditt bilde bærer tydelig preg av at du ikke har brukt nok tid. Rotete og feil belysning er mine kommentarer på dette. Se på andre gode blomsterbilder, og prøv å ta noe lignende selv. Roger Endret 18. september 2006 av rogers Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Alle gode bilder krever at man bruker litt tid.Og ditt bilde bærer tydelig preg av at du ikke har brukt nok tid. Rotete og feil belysning er mine kommentarer på dette. Se på andre gode blomsterbilder, og prøv å ta noe lignende selv. Roger 6890406[/snapback] Takk for kritikk, det er notert. Burde vel egentlig lære meg litt mer om belysning. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Føler absolutt ikke at det er rotete. heller at det er satt et blad foran for at det skulle se mer naturlig ut. fine farger Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Det med bladet er som du sier gjort med vilje. Selv om temaet er blomster ville jeg prøve å ikke BARE å fokus på selve blomsten i arrangeringen, den stjeler jo uansett fokuset på grunn av fargene. Var i hvert fall litt av tanken. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Føler det blir rotete jeg også. Fargene, lyset og utsnittet kræsjer. Prøv på nytt. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det med bladet er som du sier gjort med vilje. Selv om temaet er blomster ville jeg prøve å ikke BARE å fokus på selve blomsten i arrangeringen, den stjeler jo uansett fokuset på grunn av fargene. Det synes jeg er helt greit, men det er ikke fullt så greit synes jeg at du har klippet i blomsten, evt. ikke fått med hele blomsten på bildet. Synes du burde hatt med hele blomsten, selv om det måtte gå på bekostning av stilken til høyre... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Jeg må innrømme at jeg ikke er helt enig her. Jeg synes ikke hele blomsten behøver å være med for å vise den. Har heller prøvd å gjøre det litt annerledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå