Gå til innhold

Anbefale flat-tv til "eks"boks 360

knuthfk

Anbefalte innlegg

Eg bruker 42" plasma tv til min Xbox 360 og det kan varmt anbefales. Innebrenninger eksisterer ikkje med dagens plasma tver.

20% betre opplausning på ein LCD hjelper dårleg når dei fleste ikkje vil kjøre native opplausning (1337x768 er det som er vanleg på LCD) I tillegg så er LCD som regel RÅTEN på farger samanlikna med LCD. Dei LCD tv'er som leverer bra farger ligger på 30000+ normalt.

Eg kjøpte min plasma for 10000kr og eg kan ikkje nevne nokon LCD tv med minst 37" og opp for under 20000kr som kan levere betre bilete kvalitet.

Forskjellen frå 1280 og 1024 er UTROLEG liten!

6891593[/snapback]

Yo.. Folk henger seg sååååååå mye opp i tallene og oppløsninga at de ikke vet hva som ligger i teknologien engang.. Som Panasonic plasmaen feks, består den av Sub-Pixels dvs at oppøsningen egentlig er 3 ganger så mye som 1024, men det har ingen verdens ting å si... Her snakker vi horisontale og vertikale linjer, det er 720 tallet bak som er nøkkelen..

Burn-in er sååå overata, kjør den inn de første 200 timene, lav kontrast/lys styrke.. Refresh skjermen (skift kanal) etter 1-2 timer splling... og kos deg...

Du kan ikke sammenlikne kvalitets plasma og kvalitets lcd.. Selv om lcden begynner å komme seg..

6891641[/snapback]

Så sant, så sant... vet ikke hvor mange kunder som kommer og skal ha en passe stor tv, men den må være hd-ready.

Greit nok det... men de har ikke peiling på hva hd-ready vil si. ;)

Gleder meg til å se de nye Pioneer'ene også. Det kommer jo en 42" fra dem som skal være enda bedre enn de eldre modellene og den hyggelige prisen på ca. 24.000 kr. i starten er levelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har noe formening om Denne 42" LCD skjermen? Kommer til og bli brukt mest til xbox,spille av film fra pc og dvd.

Er det ikke bedre og koble Xboxen til tv via DVI/HDMI isteden for VGA som blir nevt lengre opp i tråden?

6892052[/snapback]

Quoter meg selv her..

Står mellom den LCD skjermen eller PV60.Hva er forskjell på PV60 og 62?

6896746[/snapback]

PV60 og 62 er akkurat samme TV, men i 62-esken er det som regel med bordstativ eller var det veggstativ.

OBS! Elkjøp solgte PV62 i sommer UTEN stativ, men det stod det også i annonsen.

(Men det ble selvsagt solgt til PV60-pris).

Kjøpte selv PV62 (uten stativ) i sommer fra Elkjøp og er strålende fornøyd med dette til bruk sammen med Xbox360.

Husk at bordstativ til PV60/62 fåes hos Elprice til 495,-

Lenke til kommentar

Dette er litt skummel kommentar, som eg MÅ kommentere.... Innbrenning på plasma EKSISTERER, har eksistert siden starten på teknologien og KJEM til å eksistere i overskuelig framtid .. Til TV bruk har dei fleste "store" merkene løst de mest graverende problemene, men -HELL NO- om eg hadde brukt mine egne penger på en plasma til konsollbruk! Den som følger med på diskusjonsforum i inn- og utland, innen audio video, kan lese at dette ER et problem for folk, uansett om dei har betalt 10k for plasmaen sin, eller om dei har betalt 50k (ikkje alle opplever det, men mange NOK til at du må være litt obs!). LCD har også lignande symptom, men hvis du skulle være så uheldig at det skulle oppstå, så kan du være bombesikker på at det IKKJE er det for altid (i motsetning til kva du -kan- risikere på ein plasma) m.a.o LCD er ein langt meir "safe" investering når det gjelder dette (og JAMMEN er fargene på de BRA LCD TV`ene ingenting å utsette på.. kanskje til en viss grad svartnivå, men sjøl DET er ikkje eit problem, for mentalt friske mennesker, på dei beste lcd apparat i dag)

Når det gjelder oppløsning (1366/68x768 f.eks, du hadde ein liten skrivefeil (ikkje viktig, sorry, men 1337 er ukjent siffer i denne sammenhengen)) så er du inne på noke viktig. høgare oppløysing (heiter det vel på nynorsk? (eller oppløysning?) (eg er ingen ekspert:))) lager ikkje eit bedre bilde så lenge kildesignalet har lavare oppløysing.. Det perfekte er 720P -punktum- hvis det er det spillet er produsert for, og det betyr at det ser best ut i 1280x720 oppløsning. IKKJE 1368x768, 1920x1080 eller whatever oppløsning det er snakk om. eit spel med 1280x720P oppløsning vil sjå jævla mykje meir perfekt ut på f.eks. ein DLP bakprojeksjons TV med native 1280x720, alternativt ein projektor med samme oppløsning, enn f.eks. 1024x768 (typisk normal plasma res.) eller 1368x768 (typisk lcd oppløsning (alt. 1280x768 på billige / mindre panel))

mine penger har gått til ein 50" DLP HD TV, som har -perfekt- oppløsning til 360 (og vil tippe dei fleste ps3) spel (1:1 pixel, ingen skalering d.v.s. 1280x720P (samme som HDTV, hvilket betyr at det vil sjå bedre ut også)).. Det finnes rimelige LCD bakproj varianter av disse også (f.eks. 50" fra sony med samme oppløsning) .. kan være verdt ein sjekk .. STOR forskjell på 37" og 50" TRUST ME! ;) (men n.b. da må man være obs på utgift til å skifte pære ein gang i blant) .. (har heller ikkje sjekka responstiden på lcd panela på sonyen.. dlp teknologien eg sverga til hakje slike problem). Det finnes også en 70" JVC Bakproj. TV med 1280x720 til prisen av et gjennomsnittlig bilstereo (på "landet" :thumbup:;) ... veit hva EG hadde valgt !) :w00t:

Siddis.... hvilken plasma har DU ? en plasma til 10k som er bedre enn de beste lcd tv`ene til 20k, må VIRKELIG være en åpenbaring ?! tell us ! (men uansett, heia viking, MED tom in charge! we root 4 u! håper det holder!)

Eg bruker 42" plasma tv til min Xbox 360 og det kan varmt anbefales. Innebrenninger eksisterer ikkje med dagens plasma tver.

20% betre opplausning på ein LCD hjelper dårleg når dei fleste ikkje vil kjøre native opplausning (1337x768 er det som er vanleg på LCD) I tillegg så er LCD som regel RÅTEN på farger samanlikna med Plasma. Dei LCD tv'er som leverer bra farger ligger på 30000+ normalt.

Eg kjøpte min plasma for 10000kr og eg kan ikkje nevne nokon LCD tv med minst 37" og opp for under 20000kr som kan levere betre bilete kvalitet.

Forskjellen frå 1280 og 1024 er UTROLEG liten!

6891593[/snapback]

Endret av Qbiq
Lenke til kommentar
Dette er litt skummel kommentar, som eg MÅ kommentere....  Innbrenning på plasma EKSISTERER, har eksistert siden starten på teknologien og KJEM til å eksistere i overskuelig framtid .. Til TV bruk har dei fleste "store" merkene løst de mest graverende problemene, men -HELL NO- om eg hadde brukt mine egne penger på en plasma til konsollbruk!

6919937[/snapback]

Men for oss raringene som ser mest på film så er ikke lcd et reellt alternativ. Mulig det kommer seg på den fronten etterhvert altså, men pr i dag liker jeg ikke lcd bildet. Nå har ikke jeg innbrenning på min skjerm, tross min risiko oppførsel (sitter faktisk å surfer på denne siden via plasma nuh), så jeg tror det skal være mulig å unngå for andre og. Naturligvis, uhell skjer; og er man absent minded så er sikkert lcd et tryggere valg (på bekostning av bildekvalitet...).

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke LCD et alternativ ?

Mange moviebuffs er strålende fornøyd med LCD tech, det handler mer om hvor du legger listen på sortnivå, og folk flest er ikke SÅ opptatt av sortnivå (folk FLEST aner ikke at det ER et problem engang (kanskje fordi problemet er noe overdrevet av høyrøstede journalister og ekstremt TV'ofile) .. Problemet er kun kjent for "audio video" entusiaster (eller rettere sagt, TV entusiaster).. og selv blant DE er ikke dette et problem for de fleste. Det er mye mer i et bilde enn "sortnivå" .. og til alt annet er LCD en god match. (plasma er heller ikke garanti for godt sortnivå, det finnes mye rart på plasma også)

Anyways :) jeg skal ikke produsere en tech diskusjon her, for nettet har en overflod av slike diskusjoner.. Men jeg vil bare ha frem at sannheten er ikke så sort/hvit som mange skal ha det til. Forskjellene er ikke store lenger, og de av dere/oss som IKKE har leteing etter mikrodetaljer i de helt mørkeste scenene i en film som primærhobby, kan GODT velge en LCD, anytime :)

imho, that is :)

Dette er litt skummel kommentar, som eg MÅ kommentere....  Innbrenning på plasma EKSISTERER, har eksistert siden starten på teknologien og KJEM til å eksistere i overskuelig framtid .. Til TV bruk har dei fleste "store" merkene løst de mest graverende problemene, men -HELL NO- om eg hadde brukt mine egne penger på en plasma til konsollbruk!

6919937[/snapback]

Men for oss raringene som ser mest på film så er ikke lcd et reellt alternativ. Mulig det kommer seg på den fronten etterhvert altså, men pr i dag liker jeg ikke lcd bildet. Nå har ikke jeg innbrenning på min skjerm, tross min risiko oppførsel (sitter faktisk å surfer på denne siden via plasma nuh), så jeg tror det skal være mulig å unngå for andre og. Naturligvis, uhell skjer; og er man absent minded så er sikkert lcd et tryggere valg (på bekostning av bildekvalitet...).

6920738[/snapback]

Endret av Qbiq
Lenke til kommentar

Handler ikkje bare om svart nivå men farge dynamikk! Svartnivå kjem av lyslekkasje som har vore eit ekstremt problem blant LCD'tver men som dei idag har fått ordna ganske bra med på bekostning av ein god del høgare pris.

Men kontrasten på LCD er sjeldent over 1:1000, skal du ha god kontrast på LCD så koster det flesk. Gode farger betyr så mykje meir enn skarpheit! Men så har du jo og dei som hater HDR i Oblivion fordi dei ikkje får AA

Lenke til kommentar

Samsung LE-40R71B har "game mode innebygd" godkjent av microsoft , noe som får spilla til å se enda et hakk bedre ut, denne tv`n er helt klart en av de bedre til å spille 360 på. når det gjelder tv titting på analoge signaler så er den nok ikke bedre en gjennomsnittet.

Men hvem bryr seg om det , Til film og spill så er den rå + bra pris.

Utdrag fra samsung siden:

Sammen med Microsoft XBOX har Samsung utviklet Game Mode som optimerer bilde- og lydinnstillingene for nettopp spilling.
Endret av redflame
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...