Gå til innhold

Anbefale flat-tv til "eks"boks 360

knuthfk

Anbefalte innlegg

"eks" tasten på tastaturet mitt virker ikke - derfor så klønete formulering. Mener altså Microsoft "eks"boks 360.

Grafikken overbeviser meg, men innser samtidig at tvn som står på hybeln jeg leier er håpløst dårlig. Har bare hatt maskinen en dag, men innser at jeg må ha ny tv. Ser Elkjøp har en 37" LCD Philips PF5321 til 12995. HD-klar. Noen med formeninger om denne?

Evt andre anbefalinger? Plasma er vel mindre å foretrekke smlignet med LCD? Ønsker ikke å strekke meg så mye over 13k..

Mvh

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

x-tasten funker ikke, hihihi det var litt artig :D

Jeg har selv en Viewpia 32" som jeg kjøpte for et år siden, og er meget fornøyd med denne både til xbox og pc-bruk. Det man skal passe seg for med billige flatskjermer, har jeg fått inntrykk av, er etterbehandling av signaler. På vanlig antenne og med dårlige signaler har ofte billige tver en del dårligere etterbehandling. Men forskjellen minsker når man kobler til digitale og høyre kvalitets signaler. Crap in, crap out.

Lenke til kommentar

LCD er å foretrekke for spill ja. Pass på at den har VGA inngang. X360 ser etter min mening best ut med VGA kabel. TV'en bør også ha HDMI og komponent innganger.

Den Phillips tv'en du nevner der er vel egentlig ikke av de bedre modellene. Den er vel grei nok i forhold til bildekvalitet, men Phillips har en tendens til å tilby litt få inputmuligheter.

Samsung har noen meget bra LCD TV'er i rimelige prisklasser. R72, M51 og M61 seriene er alle av høy kvalitet.

Endret av espent
Lenke til kommentar

Mine 2 erfaringer...

Har en stor Pioneer 43" FDE i stua som ble kjøpt i fjor og har bare hatt positive opplevelser med den.

Men fant så ut for en par ukers tid siden at jeg måtte ha en TV til for å ha på soverommet, dro til Elkjøp tittet meg litt rundt... fant en LG 26" LCD. Tok den med hjem (30 dagers returrett) men det var så fantastisk bra bilde på den TV'n at den skal beholdes!!

Personlig syns jeg den banker filler av Pioneer'n ved bruk av 360!

Så ingen problemer med å anbefale den!

Lenke til kommentar

Jeg kan anbefale m61 lcd tv'ene til samsung. Har hatt min le40m61bx i par måneder nå, er sååå fornøyd. Utrolig fine farger, og kontrasten er mye bedre enn de billigere tv'ene. Alt i alt en kick ass tv, hehe. Den har blitt satt ut av produksjon, men man kan fortsatt kjøpe den i enkelte nettbutikker.

Lenke til kommentar
42" til en meget god sum: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=33424

Testvinner sammen med Pioneer'en i Lyd & Bilde eller DVD & Hjemmekino for en liten stund siden og sett den selv i butikken - den har supert bilde!

6890813[/snapback]

Så var det dette med plasma-tv-er som ikke er egnet til spill da. Dersom et bestemt mønster vises på en plasma-tv på samme sted over lengre tid har det lett for å brenne seg fast i tv-en. Spill rpeges veldig mye av slikes tillestående varige mønstre. Så jeg personlig ville nok gått for LCD-tv.

Lenke til kommentar

Den Panasonic'en er kjempebra til tv-titting/filmer (kjenner flere som har den), men egner seg ikke like bra til spill. Dette pga. den lave oppløsningen, som gir deg 20% tap iforhold til 720p (også kommer innbrennings-problematikken i tillegg). Selv kjøpte jeg en Videoseven 40" LCD-TV fra Komplett for 9000,- (da den var ukas tilbud), og er kjempefornøyd med den. Da jeg kjøpte den var jeg nødt til å gå opp til 15-17 tusen for å få noe som var forholdsvis bedre...

Lenke til kommentar

Eller så kan du eventuelt slå til å kjøpe en dyrere TV, og ta den på avbetaling. Jeg kjøpte meg Sony Bravia KDL-46V2000 for en halv måned siden, og er utrolig fornøyd med den. Knallbra bilde på 360. Skulle du bo i Oslo, så har de TVen utstilt i Sony-butikken som ligger i Karl Johan :)

Skal man få noe på avbetaling som student, så må man nesten velge komplett.no. Det er i hvert fall min erfaring, da de fleste andre krever at du har tjent en god slump året i forveien, noe studenter sjelden har.

Et lite tips kan jo være å ta med deg din Xbox 360 til en butikk med mange TVer(les:Elkjøp) og spør om å få koble den til de TVene du er interessert i. På den måten finner du ut hvilken som gir best bilde på 360 :)

Lenke til kommentar

Eg bruker 42" plasma tv til min Xbox 360 og det kan varmt anbefales. Innebrenninger eksisterer ikkje med dagens plasma tver.

20% betre opplausning på ein LCD hjelper dårleg når dei fleste ikkje vil kjøre native opplausning (1337x768 er det som er vanleg på LCD) I tillegg så er LCD som regel RÅTEN på farger samanlikna med Plasma. Dei LCD tv'er som leverer bra farger ligger på 30000+ normalt.

Eg kjøpte min plasma for 10000kr og eg kan ikkje nevne nokon LCD tv med minst 37" og opp for under 20000kr som kan levere betre bilete kvalitet.

Forskjellen frå 1280 og 1024 er UTROLEG liten!

Lenke til kommentar
Eller så kan du eventuelt slå til å kjøpe en dyrere TV, og ta den på avbetaling. Jeg kjøpte meg Sony Bravia KDL-46V2000 for en halv måned siden, og er utrolig fornøyd med den. Knallbra bilde på 360. Skulle du bo i Oslo, så har de TVen utstilt i Sony-butikken som ligger i Karl Johan :)

Skal man få noe på avbetaling som student, så må man nesten velge komplett.no. Det er i hvert fall min erfaring, da de fleste andre krever at du har tjent en god slump året i forveien, noe studenter sjelden har.

Et lite tips kan jo være å ta med deg din Xbox 360 til en butikk med mange TVer(les:Elkjøp) og spør om å få koble den til de TVene du er interessert i. På den måten finner du ut hvilken som gir best bilde på 360 :)

6891533[/snapback]

blir jo drit dyrt i lengden.. Særlig dyre ting som flatskjemer osv.. Kjøpte du tven din på avbetaling ?

Og den Panasonic plasmaen består av sub- pixels dvs at oppløsningen egentlig er 3 ganger 1024.. Nærmere forklaring ligger på ign.com panasonic intervju.. Tven er forøvrig konge.. Kompisen har den...

Lenke til kommentar
Eg bruker 42" plasma tv til min Xbox 360 og det kan varmt anbefales. Innebrenninger eksisterer ikkje med dagens plasma tver.

20% betre opplausning på ein LCD hjelper dårleg når dei fleste ikkje vil kjøre native opplausning (1337x768 er det som er vanleg på LCD) I tillegg så er LCD som regel RÅTEN på farger samanlikna med LCD. Dei LCD tv'er som leverer bra farger ligger på 30000+ normalt.

Eg kjøpte min plasma for 10000kr og eg kan ikkje nevne nokon LCD tv med minst 37" og opp for under 20000kr som kan levere betre bilete kvalitet.

Forskjellen frå 1280 og 1024 er UTROLEG liten!

6891593[/snapback]

Yo.. Folk henger seg sååååååå mye opp i tallene og oppløsninga at de ikke vet hva som ligger i teknologien engang.. Som Panasonic plasmaen feks, består den av Sub-Pixels dvs at oppøsningen egentlig er 3 ganger så mye som 1024, men det har ingen verdens ting å si... Her snakker vi horisontale og vertikale linjer, det er 720 tallet bak som er nøkkelen..

Burn-in er sååå overata, kjør den inn de første 200 timene, lav kontrast/lys styrke.. Refresh skjermen (skift kanal) etter 1-2 timer splling... og kos deg...

Du kan ikke sammenlikne kvalitets plasma og kvalitets lcd.. Selv om lcden begynner å komme seg..

Endret av Torrevieja
Lenke til kommentar

De nye LG LCD tv'ne bruker en ny teknologi for å få best mulig bilde.

Kjøpte meg en 37" LG LCD TV, tror den het noe sånn som LP1 ..

Kosta meg 15,000 hos MBH i Bergen (fikk den 2000 kroner billigere). Den kostet da 23,000 på komplett når jeg kjøpte den :D

Er SUPER bra bilde, og veldig gode tilkoblingsmuligheter til PC.

Endret av betebete
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...