Gå til innhold

Nvidia G80 vs ATI R600

MrL

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert blitt tatt opp før, men nå har jeg hørt så mye rart, at jeg vet sannelig ikke hva jeg skal tro lenger!

Vil Nvidia G80 eller ATI R600 støtte Dir.10 ?

Hvor mye tror dere de korta vil kosta?

Og sist men ikke minst - Kommer de kortene ut i år?

Og en annen ting hvis de kommer ut i år og støtter dir. 10, må man du bruke vista RC1 versjonen eller no siden vista ikke kommer før i januar eller no og dir.10 kun støtter kun vista?

Noen som vet :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil Nvidia G80 eller ATI R600 støtte Dir.10 ?

Jeg er ikke oppdatert, men jeg vil tro at neste generasjon GFX kort fra begge sider støtter DirectX10 (Windows Graphics Foundation ekker WGF) med hardware akselerasjon.

Hvor mye tror dere de korta vil kosta?

Ren spekulasjon så vil de vel koste rundt det samme som alle nye kort, og de vil mest sannsynlighvis komme ut i budget, preformance og high end versjoner for å passe til alle lommebøker.

Og sist men ikke minst - Kommer de kortene ut i år?

Er ikke oppdatert på den fronten :(

Og en annen ting hvis de kommer ut i år og støtter dir. 10, må man du bruke vista RC1 versjonen eller no siden vista ikke kommer før i januar eller no og dir.10  kun støtter kun vista?

GFX kort som støtter DirectX 10 wil fungere helt utmerket på alle eldre DirectX versjoner. Du er ikke på noen måte begrenset til Vista. Men, det er kun Vista som har DirectX 10, så om du vil utnytte kortets potensiale fullt ut så må du kjøre det på Vista.

Husk, Vista kommer med to DirectX versjoner. DirectX9 for bakoverkompatibilitet, og DirectX10 som ikke er backoverkompatibelt

Lenke til kommentar
Og en annen ting hvis de kommer ut i år og støtter dir. 10, må man du bruke vista RC1 versjonen eller no siden vista ikke kommer før i januar eller no og dir.10  kun støtter kun vista?

GFX kort som støtter DirectX 10 wil fungere helt utmerket på alle eldre DirectX versjoner. Du er ikke på noen måte begrenset til Vista. Men, det er kun Vista som har DirectX 10, så om du vil utnytte kortets potensiale fullt ut så må du kjøre det på Vista.

Husk, Vista kommer med to DirectX versjoner. DirectX9 for bakoverkompatibilitet, og DirectX10 som ikke er backoverkompatibelt

"DirectX10 is exclusive to Windows Vista and is not slated to be supported by any other platform."

"The new display driver or graphics model in Windows Vista, WDDM (Windows Display Driver Model), is the main reason for DirectX10’s exclusivity to the operating system"

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Ja, DirectX 10 vil kun støttes i Vista og nyere, men GFX kort, hardware, støtter fint alle DirectX versjoner. Dagens kort med hardware DirectX9 kan også fint kjøre DirectX 10, men da uten hardware accelerasjon av de deler av DirectX 10 som krever endringer i hardware.

Point and case, Vista Beta1/2 og RC1 kjører Aero, og om jeg ikke er helt på viddene så kjører Aero kun på WGF, ergo Directx 10, og fungerer helt fint på dagens DirectX 9 hardware som har WGF driver støtte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...