Cappuccino Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Jeg har klart å miste lokket til objektivet mitt... Noen som vet om det er mulig å få kjøpt løse lokk? Endret 18. september 2006 av Cappuccino Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 de fleste fotobutikker? ebay? SØK og du vil finne... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har tre objektiver jeg, og har klart å rote bort dekslet til alle tre. Godt gjort! Må vel gjøre en innsats for å skaffe meg nye jeg også. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Nærmeste fotoforretning vil ha objektivdeksler tilgjenglige. Objektivet har skrufatning foran slik at omtrent alle deksler vil fungere bare mm-størrelsen er riktig. EDIT: Se f.eks. her: http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.aspx Endret 18. september 2006 av PerB Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Mener å huske at Nikon sine deksler er mye bedre en canon sine? Slik at hvis man tør banne i kirka så kan man vel bruke ett nikondeksel på canon . Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg har klart å miste lokket til objektivet mitt... Noen som vet om det er mulig å få kjøpt løse lokk? Det greieste er vel å kjøpe fra ebay tenker jeg... Billig, og du finner garantert en selger som du kan stole på (er en del som har 5-30000 handler, og rundt 99-100% positive tilbakemeldinger), f.eks. UR Galaxy Ltd. Antakelig blir det billigere inkl. frakt enn å kjøpe i Norge, i hvert fall original... Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 eBay er nok stedet for denne type produkt. Her er imidlertid hva jeg fant på B&H når jeg søkte på "lens cap": Canon Nikon Jeg har Canon (og mangler ingen linsedeksel), men har likevel tenkt å bestille et par av disse ved en passendes anledning: Disse går å ta av og på objektivet mens solskjermen står på Lenke til kommentar
riktig Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Helt enig der. Canon og Sigma er håpløse, mens Nikon har en glimrende lenscap-løsning. Begynner å bli møkk lei av å skru av og på solblenderen hele tiden. Det blir Nikon her i huset også. Merkene betyr nada uansett. Lenke til kommentar
Cappuccino Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Tamron har vel en lignende løsning på lokket sitt, sånn som Nikon? Blir det eventuelt billigere? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Tamron har vel en lignende løsning på lokket sitt, sånn som Nikon? Blir det eventuelt billigere? Uansett er det (fra ebay i hvert fall) frakten som utgjør det største beløpet, så det blir marginalt... Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Tamron har konge linsedeksen, lignende det som er på Nikon ser jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå