Orjanp Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Jeg her to bærbare datamaskiner, en med wlan innebygget og en med wlan pcmcia kort. Er det mulig å opprette tråløs kontakt mellom disse makinene uten et tråløst aksesspunkt? Lenke til kommentar
christt Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Ja, det er mulig. Den ene maskinen kan settes opp som basestasjon. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Vet du hvordan dette kan gjøres? Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 wlan-kort med orinoco-chip (agere systems) kan stilles inn til peer2peer connection, da trengs nada access point :wink:. Funker sikkert med de fleste andre kort også. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Har fått satt opp nettverket slik at rapporterer om at det er et nettverk(peer to peer) tilgjengelig. Men jeg får ikke kontakt mellom maskinene. Har prøvd med fast ip adresse. Begge har samme ssid. Det er ingen kryptering eller kontroll av noe slag (et temelig åpent nettverk med andre ord). Likevel kan jeg ikke pinget maskinene eller få tilgang til delte mapper på de. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Det ordnet seg til slutt. Har ikke helt klart for meg hva som måtte gjøres, men det funker iallefall nå. Så gjenstår det å se om begge maskinene finner det tråløse nettverket på universitetet i morgen. Mon tro om jeg har endret endel instillinger som gjør at nettverket der er utilgjengelig. :smile: Takk for hjelpen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå