Matias Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Etter opprettelsen av den nye forumkategorien Samfunn, hvor vi finner delkategoriene Helse og Sex og samliv, har jeg fått følelsen av at det er mange som oppretter nye brukerkontoer for å spørre ting som er litt tabu/flaut osv. For å være ærlig kan jeg ikke klandre dem, siden mange kanskje vet hvem de er( venner/fullt profilnavn osv.). Vet ikke om det ville blitt gjennomførbart, men ville det vært mulig å fått mulighet til å poste anonymt (bare administratorene som kan se hvem du er), eller er man bare nødt til å opprette ny brukerkonto? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg synes en slik anonymisering ville være negativt da det kan svekke diskusjonenes seriøsitet Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Bare se på sol og andre steder... ikke mange særiøse svar der lenger. Kan vel heller fjerne navn og slikt fra profilen sin? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hvis ting er for flaut for dette forumet så hører det ikke hjemme andre plasser enn hos http://klara-klok.no/ Forumet er intet kvalifisert legekontor. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hvis det er brukere med 2 kontoer her så skal disse personen raporteres og bli utestengt. Det er bare lov til 2 brukerkontoer på forumet og det har det heller aldri vært. Hvis dette er et problem så burde man kanskje få tilgang til en ordning der man kanskje kunne poste som gjest hvis problemet er sjenerende for brukern rett og slett. Men det beste ER og forblir å hendvende seg andre steder. Er X antall sider her i norge der man kan spørre om slike ting. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hvis det er brukere med 2 kontoer her så skal disse personen raporteres og bli utestengt. Det er bare lov til 2 brukerkontoer på forumet og det har det heller aldri vært. 6890938[/snapback] Regner med at dette kun var en skrivefeil? hehe Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Regner med at dette kun var en skrivefeil? hehe 6890959[/snapback] Haha, det var en skrivefeil ja o.ODet er ikke, jeg gjentar IKKE lov med 2 brukerkontoer her på forumet. Takker for rettinga Lenke til kommentar
Matias Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Skjønner at det finnes andre bedre steder å få svar på ting, men det stopper ikke folk fra å gjøre det her uansett. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Det er ikke, jeg gjentar IKKE lov med 2 brukerkontoer her på forumet. 6891028[/snapback] Hva med ukjent_bruker da? .. Endret 19. september 2006 av Zande Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hva med ukjent_bruker da? ..6893808[/snapback] Vel, den brukeren kan jeg ikke svare for Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det har hendt at brukere har fått lov å opprette en ny bruker på tidsbestemt basis for å ta opp en problemstilling i en tråd. Eksempelvis på brukere som har opplevd misbruk eller mistenker en alvorlig sykdom. I de tilfellene blir det gitt beskjed av moderator i den aktuelle tråden. Det foregår for ordens skyld en diskusjon internt om dette, så vi får seg hva som blir resultatet. Men det er nå helt klart at om noen ikke poster innlegg av viktig karakter fordi de ikke føler seg anonym på forumet, så bør man gjøre noe for at man skal kunne poste slikt anonymt. Det bedrer forumets kvalitet og det gir brukerne et bedre tilbud. Alt i alt, så er det ikke hvem som skriver noe som er relevant, men hva som skrives. Det er synd om noen lar vær å poste noe alvorlig og viktig fordi de ikke føler seg anonym på forumet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Hvis ting er for flaut for dette forumet så hører det ikke hjemme andre plasser enn hos http://klara-klok.no/ Forumet er intet kvalifisert legekontor. 6890381[/snapback] Det er nok av ting relatert til helse (og også samliv) som man kan få hjelp til på dette forumet. Man må ikke være helsepersonell for å kunne svare i helseemnet. Selv har jeg hatt kreft og er fint istand til å kunne gi både anbefalinger og dele erfaringer med andre som opplever det samme. Eksempler på tilfeller hvor noen kan ønske å sikre anonymitet; -Man har opplevd utroskap i ekteskapet og vil diskutere hva man bør gjøre. Men er ens identitet kjent for andre brukere så blir dette vanskelig. -Man har fått en sykdom og ønsker å diskutere med folk med lignenende erfaringer, men vil ikke at andre på forumet som vet ens identitet skal vite om slike sensitive personopplysninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg