Rinox Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hei! Jeg har fått spansk som valgspråk og vi skal skrive et lite intervju. For å imponere læreren tenker jeg at jeg skal skrive litt ekstra som vi ikke har lært ennå Derfor har jeg her noen setninger på norsk som jeg håper noen kan oversette for meg til spansk. Har ikke fått en god ordbok ennå. Den er på vei Dette er setningene: 1. Et kort intervju med Kristoffer 2. Takk for intervjuet! Håper noen kan oversette Lenke til kommentar
Even. Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 1. Una entrevista corta con Kristoffer 2. ¡Gracias para la entrevista! Den skriftlige spansken min er ganske dårlig, snakker bedre Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Tusen takk Er det noen streker over noen av bokstavene? Og hvaordan lagde du et oppned utropstegn? Lenke til kommentar
Even. Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Tusen takk Er det noen streker over noen av bokstavene? Og hvaordan lagde du et oppned utropstegn? 6889710[/snapback] Nei ingen aksent-tegn På spansk så har man spørsmålstegn og utstropstegn både i begynnelsen og slutten av setningen, slik at man vet med en gang om det er et spørsmål man leser. F.eks "Juan està a la casa" Som både kan bety "Juan er hjemme" og "Er Juan hjemme?" avhengig av tonefallet. Spørsmålstegnet stjal jeg i word. Endret 18. september 2006 av Even. Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Oki Visste at man hadde det både før og etter, men ikke hvordan man laget det Takk Lenke til kommentar
Fry Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 er vel,: gracias por la entrevista.. mulig jeg blander por og para litt, men ganske sikker på por, correct me if i'm wrong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå