Gå til innhold

Hvordan feste strømforsyning i kabinettet!?

Anbefalte innlegg

Det er vel mest sannsynligvis meg som er dum (!), men har kjøpt en strømforsyning som jeg forsøker å få montert i kabinettet, men jeg har litt problemer!

Strømforsyningen er NorthQ - NQ4001AT:

NorthQ link

Hardware.no link

Kabinettet er Chieftec CX-04 Miditower:

Chieftec link

Hardware.no link

Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan strømforsyningen skal monteres i kabinettet.

Strømforsyningens eksterne dimensjoner passer som hånd i hanske i 'hullet' bak i kabinettet, slik vedlagte bilde viser. Men slik strømforsyningen står på bildet er det ikke noe åpenbart sted å feste den!

post-102796-1158606474_thumb.jpg

Slik jeg kan se har strømforsyningen ATX 'formfaktor', og dette har også kabinettet.

Hjelp! Hva er feil?

Endret av f_rederik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Chieftek har ofte om ikke alltid ett adapter for å feste strømforsyningen, hvis du fortsatt har den gamle strømforsyningen sitter nok adapteret på der enda

6889471[/snapback]

Så du mener at ut i fra bildet så ser det ikke ut som om strømforsyningen er feil?

Strømforsyningen er akkurat like stor som åpningen i kabinettet?

Frederik

Lenke til kommentar
For det første ser det ut som du har satt den inn opp-ned, bryteren skal nederst, og den ene lederen i kontakten skal opp.

*

*  *

___

___

Kanskje ting passer bedre da ?

6890620[/snapback]

Hehe. Nei - hadde det vært så lett så skulle jeg vært fornøyd. Ingen forskjell om jeg setter den "opp/ned" eller ikke.

Strømforsyningen har en "skinne" i bakkant, men denne passer ikke med noen hull inne i kabinettet... (dette går kanskje (?) fram fra bildet underpost-102796-1158615272_thumb.jpg i dennne posten:

Har også fått tips om at jeg bør finne en adapter (en slags ramme i denne sammenhengen?) som kanskje (?) sitter fast på strømforsyningen som tidligere har vært brukt i kabinettet...

Fikk kabinettet hos en kompis, så jeg skal sjekke dette...

Frederik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...