f_rederik Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Det er vel mest sannsynligvis meg som er dum (!), men har kjøpt en strømforsyning som jeg forsøker å få montert i kabinettet, men jeg har litt problemer! Strømforsyningen er NorthQ - NQ4001AT: NorthQ link Hardware.no link Kabinettet er Chieftec CX-04 Miditower: Chieftec link Hardware.no link Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan strømforsyningen skal monteres i kabinettet. Strømforsyningens eksterne dimensjoner passer som hånd i hanske i 'hullet' bak i kabinettet, slik vedlagte bilde viser. Men slik strømforsyningen står på bildet er det ikke noe åpenbart sted å feste den! Slik jeg kan se har strømforsyningen ATX 'formfaktor', og dette har også kabinettet. Hjelp! Hva er feil? Endret 18. september 2006 av f_rederik Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Chieftek har ofte om ikke alltid ett adapter for å feste strømforsyningen, hvis du fortsatt har den gamle strømforsyningen sitter nok adapteret på der enda Lenke til kommentar
f_rederik Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Chieftek har ofte om ikke alltid ett adapter for å feste strømforsyningen, hvis du fortsatt har den gamle strømforsyningen sitter nok adapteret på der enda 6889471[/snapback] Så du mener at ut i fra bildet så ser det ikke ut som om strømforsyningen er feil? Strømforsyningen er akkurat like stor som åpningen i kabinettet? Frederik Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 strømforsyningen ser helt riktig ut, og det ser veldig ut som at det skal være ett slags adapter der. byttet en strømforsyning på ett chieftec kabinett i forrige uke og der var det ett adapter som måtte på! Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 For det første ser det ut som du har satt den inn opp-ned, bryteren skal nederst, og den ene lederen i kontakten skal opp. * * * ___ ___ Kanskje ting passer bedre da ? Lenke til kommentar
f_rederik Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 For det første ser det ut som du har satt den inn opp-ned, bryteren skal nederst, og den ene lederen i kontakten skal opp. * * * ___ ___ Kanskje ting passer bedre da ? 6890620[/snapback] Hehe. Nei - hadde det vært så lett så skulle jeg vært fornøyd. Ingen forskjell om jeg setter den "opp/ned" eller ikke. Strømforsyningen har en "skinne" i bakkant, men denne passer ikke med noen hull inne i kabinettet... (dette går kanskje (?) fram fra bildet under i dennne posten: Har også fått tips om at jeg bør finne en adapter (en slags ramme i denne sammenhengen?) som kanskje (?) sitter fast på strømforsyningen som tidligere har vært brukt i kabinettet... Fikk kabinettet hos en kompis, så jeg skal sjekke dette... Frederik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå