Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilke tennplugger til Audi 80en min?

dimdal

Anbefalte innlegg

Har et problem med motoren på min Audi 80 B3 1.8S 90- mod, den starter ikke helt reint og har en tendens til å halte og riste litt når den startes. Dette skjer ikke hver gang, men hender som regel minst 1-2 ganger per dag. Ellers så er den også veldig rar med regulering av turtallet på tomgang, da den har en tendens til å plutselig bare dra turtallet mye høyere opp enn det den skal. Går ut fra at dette er en slags elektronisk regulering som det tydeligvis feiler noe.

Uansett, for å bli kvitt problemet med startvansker så tror jeg at jeg vil prøve å bytte tennplugger, da disse har gått 20 000 og i følge servicehefte så bør de skiftes nå.

Problemet er bare at jeg ikke finner ut hvilke tennplugger jeg skal bruke, er det noen som har bytta plugger her og kan gi meg merke og eksakt modell plugger de har brukt?

Og hvis noen har peiling på om det kan være noe annet, også det med turtallreguleringa på tomgang så bare snakk :-)

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et par ting til; Jeg opplevde også en gang at bilen "døde" (altså motoren stoppa ikke) mens jeg ga gass i 3. gir. Det som skjedde var egentlig bare at samme hvor hardt jeg trykket inn gassen så var det akkurat som den bare flata ut.. det ga seg fort dog, og har ikke opplevd det igjen.

Har også opplevd at den har "hostet", altså en slags gjentatt rykning når jeg ikke har gitt gass i 2.gir.

Mulig det er relevant..

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
Eyquem C52LS3X tror jeg er en du kan bruke. Den er til Audi 80 S 1.8 (8.83-10.91)

Stemmer relativt bra det. Jeg brukte RC62LS3X (Støydempet og litt annen varmeverdi) på en litt eldre A80 1,8 med bra resultat. Disse pluggene selges for øvrig på Biltema til en slikk og ingenting.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme bil som deg og har ca samme problem med turtall på tomgang. Prøvde og skifte plugger men hjalp ikke, sikkert bare turtallregulator eller slikt som er problemet. Og fetteren min kjøpte de biltemapluggene til bilen sin, og dem måtte byttes gangske fort igjen, var elendige plugger. Jeg kjøpte BERU på mekonomen og dem har funket veldig fint, koster ikke så alt for mye heller, og de har bok på hva slags plugg du skal ha.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...