LMH Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Å kunne lese disken regner jeg med vil gå uansett, er ikke kommunikasjon mot et slikt drev relativt standard? For OSet sin del skal det vel ikke ha noe å si om et optisk drev leser fra en DC, BR, eller HD-DVD? AtW 6899455[/snapback] Du har nok rett Min tekniske innsikt på det her er ikkje allverda. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Ja, okei. Syns det var litt merkelig i grunnen. Men likevel, eg kan ikkje helt sjå for meg at du må laste ned eit anna program for å spele av discen som f.eks. alle dei nye programma og spela kjem på. Then again, så er det jo ikkje sikkert at softwaren til pc vil ha det samme behovet for HD discar. 6899446[/snapback] Å kunne lese disken regner jeg med vil gå uansett, er ikke kommunikasjon mot et slikt drev relativt standard? For OSet sin del skal det vel ikke ha noe å si om et optisk drev leser fra en DC, BR, eller HD-DVD? AtW 6899455[/snapback] Nei, så enkelt er det ikke. Det er forskjellige protokoller for lesing og skriving og dataene er organisert forskjellig, men dette er hovedsaklig et problem i forhold til drivere og brennerprogrammer. Det vil si at OS-et vil ha støtte for alle typer drev så lenge det finnes en driver for det (og MS vil neppe legge begrensninger i Vista som gjør at BD-drivere ikke vil virke (gjør de det, vil det være årevis med forlik og rettsaker som de kommer til å tape)). Det som MS kan velge å gjøre, er å ikke støtte BD-brennere i programvaren som følger med Vista. Men da er det bare for produsenten av BD-brennere å legge ved en kopi av Nero (som allerede kan brenne BD) eller lignende. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Hmm...eg driv og følger ein annan diskusjon omkring Bluray og HD-DVD, og der vart det nyleg posta ei lenke til denne artikkelen. I følge denne støttar Vista verken Bluray eller HD-DVD direkte. Kay Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 Sidan HD-DVD drevet som kjem til XBOX 360 er USB. Burde ikkje MS kunne utvikla drivarar for Vista, slik at drevet kan brukas opp imot ein PC òg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå