Gå til innhold

Universal Studios Shuns Blu-ray. HD-DVD is winning

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arg! Jeg blir bare mer og mer forbannet på at Sony skal presse på meg en BR-ROM, når jeg egentlig kun vil ha en spillekonsoll. Dersom Blu-Ray ikke blir standarden, noe jeg ikke tror den blir, er de 2k, for meg, blåst ut av vinduet.

Spillutvikklere har klart å gi oss et knippe fantastiske tittler til 360en, og dersom jeg sparer 2000,- , skal jeg med glede gå bort til boxen og skifte disc om de føler at de trenger litt ekstra plass.

Jeg liker ikke å skifte disc, men å betale 2k for å slippe er idiotisk.

Jeg kommer til å kjøpe en PS3, og det er mulig jeg kjøper den med en gang slik at Sony taper mest mulig penger på meg.

Lenke til kommentar
Jeg er helt klar for et HD format, men det føles bare helt idiotisk at jeg må ha  2 spillere for å få sett alle filmene jeg vil se. De to formatgruppene latterligjør hele bransjen etter min mening....

6889546[/snapback]

Hehe, det er nå allerede annonsert spillere som vil støtte begge formater da. :)

Lenke til kommentar
Jeg er helt klar for et HD format, men det føles bare helt idiotisk at jeg må ha  2 spillere for å få sett alle filmene jeg vil se. De to formatgruppene latterligjør hele bransjen etter min mening....

6889546[/snapback]

Det hadde vært litt rart om Columbia/Tristar og MGM ikke vil gi ut sine filmer på HD-DVD

Lenke til kommentar

6889546[/snapback]

Hehe, det er nå allerede annonsert spillere som vil støtte begge formater da. :)

6889564[/snapback]

Joda, men det gjenstår fortsatt store problemer: To forskjellige typer cover i DVD hyllene mine.... Det er uaktuelt :)

Lenke til kommentar

6889546[/snapback]

Det hadde vært litt rart om Columbia/Tristar og MGM ikke vil gi ut sine filmer på HD-DVD

6889569[/snapback]

Når de er eid av Sony er vel ikke det noe sjokk. Det er vel mer overraskende at Universal, som er uavhengig av både HD-DVD og BR gruppene, velger kun ett format...

Endret av espent
Lenke til kommentar
Når de er eid av Sony er vel ikke det noe sjokk. Det er vel mer overraskende at Universal som er uavhengig av både HD-DVD og BR gruppene velger kun ett format...

6889607[/snapback]

Jeg tenkte mere på hvis BR blir en fiasko. Da har de nødt til å gå over til HD-DVD

Lenke til kommentar

Tenkt så rart det hadde vært, velge filmer ut ifra hvilket filmselskapet som står bak filmen.

"hei, skal vi leie shrek 3, nei, jeg har ikke HD spiller, så vi må nok leie die hard 4 isteden" hvis dette blir en realitet er det helt på trynet..

Vi får vente til 17 november, sjekke hvordan kvalitet på ps3 spillerne blir og så håpe at kvalitet blir bedre også!

Lenke til kommentar
PS3 kommer uansett til å bruke BD-disker til å lagre spillene på, så helt bortkastet blir den ikke selv om HD-DVD skulle vinne.

6889355[/snapback]

Vel, eneste problemet er at om BD blir skjøvet helt ut i skyggen, så vil det øke kostnadene på å produsere BD-drev til PS3-en, og videreutvikling og forbedringer av BD vil stanse opp, noe som igjen vil bety at BD-drevet alltid vil være et dyrt komponent i en PS3. Dette vil igjen medføre at det neppe vil komme noen PS3 til 1500,- her til lands om noen år. Hvilket igjen kan bety at sensalget av PS3 muligens vil være ikke-eksisterende. Noe som igjen betyr mindre utviklerstøtte (vi ser jo hvor mange spill som har blitt produsert for GC i det siste i forhold til PS2..)

Hvis det derimot hadde vært motsatt, at BD lå an til å vinne, ville det vært en dyr investering for 360-eiere som måtte kjøpt seg standalone BD-spiller. Men dette blir spekulasjoner uansett. (Microsoft hadde sikkert kommet med en BD-addon uansett hvis BD lå an til å vinne)

6889355[/snapback]

Jepp, hadde MS måtte gi opp HD-DVD-satsningen, tror jeg det ville ta svært kort tid før en BD-addon ble lansert. ;) Dette er ren business...

Jeg håper hvertfall at det ikke tar for lang tid før vi ser hvilket format som går av med seieren, er grenser for hvor lenge jeg vil sitte på gjerdet i påvente av utfallet.  :)

6889355[/snapback]

Vel, hvis VHS vs Betamax kan brukes som sammenligning, kan det ta svært lang tid før vi ser noen vinner. ;) Tror de holdt på i nærmere 10 år... Samtidig kan vi risikere å få en lignende situasjon som med DVD+R og DVD-R, to nokså like formater (i alle fall funksjonsmessig) hvor vi har endt opp med både spillere og brennere som kan lese og skrive begge formater... Nå er ikke det nødvendigvis negativt hvis formatene kan eksistere side ved side, men i så fall kan det bli lenge å sitte på gjerdet, Chaos. ;)

Lenke til kommentar

Antek Universal har fått ein solid dose pengar av HD DVD-leiren for dette her. I alle høve, er konsollkrigen longt ifrå avgjort enno - Blu Ray har fortsatt overtaket når det gjeld selskapsstøtte; til dømes 20th Century Fox, Walt Disney, Buena Vista, MGM, Lions Gate, pluss alle som også støttar HD DVD. Universal er DET EINASTE selskapet som eksklusivt støttar HD DVD.

Og de der "Sony er ferdig"-greiene frå avanore egnar seg berre til å provosere, fullstendig ikkje naudsynt.

Lenke til kommentar
Universal er DET EINASTE selskapet som eksklusivt støttar HD DVD.

Og de der "Sony er ferdig"-greiene frå avanore egnar seg berre til å provosere, fullstendig ikkje naudsynt.

6889746[/snapback]

Universal er vel de som leverer flest stor filmene fra hollywood hvis jeg ikke tar feil. De leverer 1000 vis av filmer og mange av de har vært på kino.

Synes du det ikke er litt surt når du har svidd av 6000 på en maskin som ikke kan spille mange av kinofilmene i HD kvalitet?

For meg så ser dette ut som BR går samme veien som de andre formatene. Vi alle vet hvordan det gikk. Jeg kan ikke si det samme om HD-DVD

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Universal er vel de som leverer flest stor filmene fra hollywood hvis jeg ikke tar feil. De leverer 1000 vis av filmer og mange av de har vært på kino.

Synes du det ikke er litt surt når du har svidd av 6000 på en maskin som ikke kan spille mange av kinofilmene i HD kvalitet?

For meg så ser dette ut som BR går samme veien som de andre formatene. Vi alle vet hvordan det gikk. Jeg kan ikke si det samme om HD-DVD

Mange av Disney, MGM, 20th century Fox, Paramountg Sony Pictures sine filmar har også vore på kino. Desse aleine utgjer ein mykje større del av filmindustrien enn det Universal gjer aleine, og det veit du meget godt. Universal seier for augeblinken at dei i motsetning til alle andre selskap berre vil gje ut filmar på HD DVD; dette kjem garantert til å endre seg om Blu Ray vinn "krigen"-noko eg og mange andre er veldig sikre på.

Eg har ikkje svidd av 6000kr på noko som helst. Eg kjem til å "svi av" 5500kr i mars, som er marknadsprisen. Kanskje blir det ei launch-tilbod på elkjøp, isofall vil eg benytte meg av det.

Eg får nok sett filmane mine i HD-kvalitet. I motsetning til deg derimot, treng eg ikkje brenne av 2000kr ekstar på det.

Lenke til kommentar
Mange av Disney, MGM, 20th century Fox, Paramountg Sony Pictures sine filmar har også vore på kino. Desse aleine utgjer ein mykje større del av filmindustrien enn det Universal gjer aleine, og det veit du meget godt.

Det viste jeg ikke. Jeg ser mere universal studio logoen på TV'n hjemme enn de du nevnte

Universal seier for augeblinken at dei i motsetning til alle andre selskap berre vil gje ut filmar på HD DVD;  dette kjem garantert til å endre seg om Blu Ray vinn "krigen"-noko eg og mange andre er veldig sikre på.

Merkelig at sjefen for universal sier noe helt annet.

Du må sitte med informasjon som han ikke vet om.

Husk at universal ikke er tilhenger av det ene eller andre formatet. Men alikevel har de valgt HD-DVD og sagt at det formatet vil vinne.

Eg har ikkje svidd av 6000kr på noko som helst. Eg kjem til å "svi av" 5500kr i mars, som  er marknadsprisen. Kanskje blir det ei launch-tilbod på elkjøp, isofall vil eg benytte meg av det.

Eg får nok sett filmane mine i HD-kvalitet. I motsetning til deg derimot, treng eg ikkje brenne av 2000kr ekstar på det.

Jeg synes det fortsatt er surt at man skal svi av 5500 på en maskin som ikke vil vise de beste filmene i HD formatet

Endret av avanore
Lenke til kommentar

6889862[/snapback]

Dette er rett og slett tull og tøys, og du vet det så utmerket godt selv.

Når du kjøper deg en PS3 til ca. kr 5500,- er ca. kroner 2000,- av prisen for selve BR-spilleren. Å påstå noe annet er løgn.

Så hvem som trenger hva til hvilken pris er temmelig enkelt.

Men tall kan jo selvsagt manipuleres på så mange vis. Du tar så langt kaka i dag hvertfall :-)

Lenke til kommentar
Dette er rett og slett tull og tøys, og du vet det så utmerket godt selv.

Når du kjøper deg en PS3 til ca. kr 5500,- er ca. kroner 2000,- av prisen for selve BR-spilleren. Å påstå noe annet er løgn.

Så hvem som trenger hva til hvilken pris er temmelig enkelt.

Men tall kan jo selvsagt manipuleres på så mange vis. Du tar så langt kaka i dag hvertfall :-)

Det gjer eg faktisk ikkje. Hadde ikkje Blu Rayen vore i Ps3 så hadde den likevel kosta minst over 4000kr. Sony produserer Blu Ray sjølv, og meininga med Ps3 er å selgje flest konsollar. Det er ekstremt mykje billegare å inkludere ein Blu Ray-spelar i Ps3 enn å selgje ein dedikert spelar.

Det viste jeg ikke. Jeg ser mere universal studio logoen på TV'n hjemme enn de du nevnte

Du har aldri sett Simpsons, James Bond, Futurama, Underworld eller noko slikt på fjernsynet ditt? Kanskje du ikkje ser så mykje film.

Merkelig at sjefen for universal sier noe helt annet.

Du må sitte med informasjon som han ikke vet om.

Husk at universal ikke er tilhenger av det ene eller andre formatet. Men alikevel har de valgt HD-DVD og sagt at det formatet vil vinne.

Herregud, det er eit latterleg argument, og det burde du strengt tatt holdt deg for god til. Kanskje Walt Disney sit med informasjon du ikkje veit! Kanskje MGM gjer det! Kanskje Paramount gjer det! Osv. osv. Skjerpings no... :nei:

Jeg synes det fortsatt er surt at man skal svi av 5500 på en maskin som ikke vil vise de beste filmene i HD formatet

Javel, og du er sjølvsagt den som bestemmer kva desse "beste" filmane er? :!:

Har det kryssa tankane dine at på HD DVD-spelaren du evt. kjem til å kjøpe sidan du er så interessert i HD-filmar ikkje kjem til å spele MGM-filmar, Paramount-filmar, 20th ceenture fox osv.?

Neivel.

Vær så snill, det er vel tydeleg at argumenta dine ikkje held mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...