Gå til innhold

Universal Studios Shuns Blu-ray. HD-DVD is winning


Straffa

Anbefalte innlegg

Blu-ray has now been dismissed by Universal Studios. Craig Kornblau. president of Universal Studios home entertainment, explains why HD DVD will win the next-gen format war.

 

Another day and another news article on the PS3 and sadly for Sony its not good news. Today Craig Kornblau (president of Universal Studios home entertainment) stated that the HD DVD will be the 'hands-down' winner in the next-gen DVD wars.

 

He went on to say the following - "Look at the blogs, look at the reviews by the early adopters and even look at the mainstream media – HD DVD has maintained its first-to-market advantage and delivered on the promises of providing the best high definition image and sound quality at the best value for consumers today,"

 

HD DVD and Blu-Ray recently went head to head and screened three different DVD's (Training Day, Kiss Kiss Bang Bang and Rumour has it...) and in terms of image quality HD DVD came out ahead of Sony's Blu-Ray. Also the Blu-ray cropping issues, increased noise or artifacting and darker overall color casting.

 

Kornblau puts up a good fight talking about the HD DVD's pricing and availability, as for which one is the best in terms of quality well that still remains to be seen.

Link

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt nytt for oss med 360 dette då :)

6889084[/snapback]

...og likevel greier jeg liksom ikke å ta helt av :hmm:

Hvorfor er dette gode nyheter for oss egentlig?

6889149[/snapback]

 

Har ikke så mye så si for 360 eiere egentlig.

 

Men for alle som er glad i film og vil se det med best mulig billedkvalitet og lydkvalitet, så er det gode nyheter. Universal står for mange titler hvert år, og at de nå kun vil støtte HD-DVD, styrker det mediaet.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Godt nytt for oss med 360 dette då :)

6889084[/snapback]

...og likevel greier jeg liksom ikke å ta helt av :hmm:

Hvorfor er dette gode nyheter for oss egentlig?

6889149[/snapback]

 

Du slipper å kjøpe en utrolig dyr blu-ray spiller...

6889213[/snapback]

Så når et firma som i utgangspunktet støtter begge går over til bare å støtte HDDVD, så slipper jeg å kjøpe Blu-Ray-spiller? Hadde ikke kjøpt noen av delene uansett.

Lenke til kommentar

Det må være surt å svi av så mye penger på utstyr og TV så har du ikke tilgang til mange filmer i HD kvalitet.

Universal leverer veldige mange filmer og da må alle som ikke har investert HD-DVD spiller spille av disse i DVD

 

Hvem som blir vinneren av HD-DVD eller BR vil nok være selskapene som avgjør

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Tror vi kommer til å få et scenario der asia foretrekker Blu-Ray, mens Europa og USA går for HD-DVD.

 

Jeg venter til denne krigen er over før jeg går til innkjøp av noen next-gen filmavspiller. Men Universal er nok for min del kanskje det viktigste filmstudioet, så hvis de utelukker Blu-Ray ligger det an til at HD-DVD blir å foretrekke. Men hvis HD-DVD ikke får like godt fotfeste som BR så nøler nok ikke Universal med å bytte leir....

Lenke til kommentar
Godt nytt for oss med 360 dette då :)

6889084[/snapback]

...og likevel greier jeg liksom ikke å ta helt av :hmm:

Hvorfor er dette gode nyheter for oss egentlig?

6889149[/snapback]

 

Du slipper å kjøpe en utrolig dyr blu-ray spiller...

6889213[/snapback]

Så når et firma som i utgangspunktet støtter begge går over til bare å støtte HDDVD, så slipper jeg å kjøpe Blu-Ray-spiller? Hadde ikke kjøpt noen av delene uansett.

6889249[/snapback]

 

Hvis dette viser seg å være en av tingene som fører til en seier for HDDVD. Så trenger du bare å kjøpe en ganske billig hddvd "addon" til Xbox360. Istede for en PS3 eller en standalone Bluray spiller.

 

Jeg regner med at folk vil komme til å skaffe seg det neste nye formatet.

Lenke til kommentar

Vel, på en måte er dette surt for oss som skal kjøpe PS3. Men på den annen side begynner standalone HD-DVD spillere å falle raskt i pris. (Ca halvparten av prisen av en BD-spiller) PS3 kommer uansett til å bruke BD-disker til å lagre spillene på, så helt bortkastet blir den ikke selv om HD-DVD skulle vinne. Hvis det derimot hadde vært motsatt, at BD lå an til å vinne, ville det vært en dyr investering for 360-eiere som måtte kjøpt seg standalone BD-spiller. Men dette blir spekulasjoner uansett. (Microsoft hadde sikkert kommet med en BD-addon uansett hvis BD lå an til å vinne)

 

Jeg håper hvertfall at det ikke tar for lang tid før vi ser hvilket format som går av med seieren, er grenser for hvor lenge jeg vil sitte på gjerdet i påvente av utfallet. :)

Lenke til kommentar
er grenser for hvor lenge jeg vil sitte på gjerdet i påvente av utfallet.  :)

6889355[/snapback]

 

Bare det at Universal ikke vil støtte BR formatet sier jo egnetlig at krigen allerede er over.

Man vil få tilgang til omtrent alle filmene i HD-DVD mens 1000 vis av filmer som universal gir ut hvert år ikke vil bli tilgjenglig for BR.

 

Å leie en video og du må se etter om det er en universial film eller ikke, er jo helt idiotisk for de som har BR

Endret av avanore
Lenke til kommentar
er grenser for hvor lenge jeg vil sitte på gjerdet i påvente av utfallet.  :)

6889355[/snapback]

 

Bare det at Universal ikke vil støtte BR formatet sier jo egnetlig at krigen allerede er over.

Man vil få tilgang til omtrent alle filmene i HD-DVD mens 1000 vis av filmer som universal gir ut hvert år ikke vil bli tilgjenglig for BR.

 

Å leie en video og du må se etter om det er en universial film eller ikke, er jo helt idiotisk for de som har BR

6889393[/snapback]

 

Du har et godt poeng der. Vil alle filmselskapene gi ut filmene sine i HD-DVD? Er det ingen som er BD-eksklusive? I så fall er jeg helt med på argumentasjonen din, og håper salget i løpet av noen måneder vil avgjøre utfallet. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...