EirikLF Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Kan jo begynne med å ramse opp maskinvaren min, vet att det er håpløst å svare uten sånn info: CPU: Intel P4 prescott 3.0 GHz S478 Hovedkort: Asus P4s800 med AGP og Socket 478 Skjermkort: Gainward Geforce 6800 Golden sample Vannkjøling: merke Watercool (surprise) Minne:1gb Kingston DDR 400 Harddisk: 1stk. Seagate 80 gb og en stykk ganske ødelagt WD 80gb PSU:Seasonic 430 Watt <3 Tastaturet mitt er en del av denne pakken: Logitech LX500 Mitt er LX500, akkurat likt bare i svart. Altså en basestasjon til både mus og tastatur. Har alltid brukt PS/2 kontakter, siden jeg slapp drivere, og det funket fint i bios. Men tastaturkontakten er en USB port med overgang til PS/2 Men så for litt siden sluttet musen å fungere, jeg fant ut at problemet var ett sted i Kontakten til musa, og att den fungerte når jeg byttet til USB. Siden både mus og tastaur kunne gå på den kabelen. (tror det er Kontakten på HK. som er gåen, da den ikke fungerte med en annen mus. Det er jo greit, tenkte jeg, og det funker i bios og. Men så kommer problemet, når jeg skal starte maskinen, kommer jeg for gjennom bios (må trykke F1 hver gang PGA. SMART advarsel om WD disken (har selvsagt ikke noe viktig der, men trenger plassen) men så skjer det ingenting. Skjermbildet for windows oppstart kommer ikke, og windows starter aldri. ENeste måten er å starte windows med PS/2 tastatur (må jo trykke F1) og så koble om ved innlogging) Det fører selvsagt til mye slitsom krabbing under skrivebordet og slitasje på både knær og kontakter. Vil helst slippe MAO. Drivere fulgte ikke med og har aldri blitt brukt (eneste på CD er bedritne programmer til hurtigtaster) Har ikke noen ide om hva som trengs, og hva som er årsak. Alle (de fleste ihvertfall) svar mottas med takk! PS: Spesiell takk til alle de som gadd å lese hele posten! Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Mener du kan aktivere støtte for usb-tastatur i BIOS, det kan i hvertfall jeg. Om du har manualen til hovedkortet, bør det være en grei sak å finne ut av hvordan dette gjøres. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Litt styr med å finne manual, men skal sjekke i bios neste gang jeg gidder å restarte. Har stilt på noe sånt halt on keyboard allerede. Men jeg kan faktisk bruke USB tilkoblingen i bios, selv om den ikke starter windows ordentlig. Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Litt styr med å finne manual, men skal sjekke i bios neste gang jeg gidder å restarte. Har stilt på noe sånt halt on keyboard allerede. Men jeg kan faktisk bruke USB tilkoblingen i bios, selv om den ikke starter windows ordentlig. 6889141[/snapback] Hos meg er det spørsmål i BIOS om Windows eller BIOS skal ta seg av driverne. Det er alltid sånn at en av dem virker Lenke til kommentar
GrH Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 ja jeg og mener at jeg måtte og endre en innstilling i bios for og få usb tastatur til og funke ..... ( kan du ikke koble tastaturet til "ps2 " pluggen ( tastatur pluggen ) og muse kabelen i usb pluggen ... elr har jeg missforstått ... ? ) Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 ja jeg og mener at jeg måtte og endre en innstilling i bios for og få usb tastatur til og funke ..... ( kan du ikke koble tastaturet til "ps2 " pluggen ( tastatur pluggen ) og muse kabelen i usb pluggen ... elr har jeg missforstått ... ? ) 6889172[/snapback] Forsto det sånn at både mus og tastatur bruker samme kabel. Lenke til kommentar
GrH Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 hmm .... watercool:) ... bruker de samme kabel er er det to forskjellige ? .. prøv og gå inn i bios og aktivere dær da ? -Djgunnah Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Ganske enkelt, to forskjellige kabler, bare det at Musekabelen kun er PS/2, mens Tastaturkabelen har USB, med overgang til PS/2. Når jeg bruker PS/2 er det altså forskjellige, men Når det er USB går begge på tastaturkabelen. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Med så mange forslag får jeg ta en restart, da. skal bare se om jeg finner manualen først (pmistet den en gang før, har bare print av ett kapittel. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Dobbelpost.... Endret 18. september 2006 av watercool:) Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Tenkte jeg skulle finne manualen først, her er mer info om hk: http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2...206&modelmenu=1 Link til manual under downloads Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Det gikk dårlig, ingen resultater i det hele tatt. Flere forslag? Ellers hvis noen har en viktig innstilling i bios er det også flott. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Funker nå forresten. Hadde koblet alt ut til ett LAN, og så når jeg satte den opp igjen, funket det. Har ingen anelse om hva som gjorde forskjellen, unntatt att det kan ha vært det att den ble koblet opp på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå