Gå til innhold

Sony Vaio, XPS, MacBook erfaringer?

Stonewyck

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med denne serien ultraportabel PC? Den er vel ikke så enkel å få tak i på elkjøp og expert, men kanskje noen har vært borti den?

Jeg vil ha meg en ultraportabel sak, men er usikker på hva jeg skal velge. Har sett på XPS, MacBook og Vaio. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel jeg driver å vurderer dell's d420 med core duo. Virker som en knall maskin! her er en liten video snutt av maskinen: VIDEOSkulle bare ønske om noen visste om det går ann å kjøre tyngre programmer som Photoshop og ILLUSTRATOR på den...tipper det går bra men hadde vært greit å få en avklaring på det liksom... :D

Lenke til kommentar
Vel jeg driver å vurderer dell's d420 med core...()

6889279[/snapback]

Denne virket jo knall! Genialt at de har tatt ut CD-ROM modulen for å spare vekt, den brukes jo så sjelden uansett. At Dell har valgt metal-body istedenfor plastikk er heller ikke negativt:) Batterilevetiden med 6 cellers batteriet er vel ok, 4,5 timer mot en noe høyere totalvekt. Jeg syns ikke det var spesiellt praktisk med 9 cellers batteriet, da ble maskinen klumpete. Mener VAIO`en har 6 timer levetid med et 6 cellers batteri. Digget at det fantes sikkerhetskort og fingeravtrykk-leser på den.

Jeg skal kun bruke den til å skrive notater, mails osv. Men sånn ut i fra hva jeg leser om den skal den vel kunne kjøre en del "relativt" tunge programmer. 1,1GHz prosessor er ikke mye, selv om det er core duo...Hvor mye kan RAMen utvides?

Noen som vet batterilevetiden på en macbook 1,83GHz, 60GB HD, standard?

Lenke til kommentar

velg 1.2 core duo og 1gb ram..du får sikkert pruta ned litt i prisen..vis du er rik så kan du jo se på Panasonic Toughbook Y5 eller W5..men D420 og X1 er digge notatblokker

edit: max ram er 1.5gb

macbook ca 5 timer batt tid, så rundt nivå med d420, jeg får fra 5-7timer alt etter hvor ofte jeg skriver

Endret av Andreas83
Lenke til kommentar
velg 1.2 core duo og 1gb ram..du får sikkert pruta ned...()

6898360[/snapback]

D420 med 1,2GHz blir jo kostende en god del penger, spesiellt i forhold til Mac`en.

1. Er det ikke snakk om en 2-3 lapper mer for Dellen da?

2. Hva gjør d420 som Mac`en ikke kan, og som samtidig er verdt 3000 kr?

3. Er det noe godeal å gå for 12,1" pentium brukt istedenfor å kjøpe ny 13,3" Pentium?

4. Mye å spare økonomisk i forhold til ytelse/utseende?

Fremdeles ingen som har kunnskap/erfaring på VAIO maskinene?

Har lyst til å brenne av ca 10-11 stk lapper, så rik er jeg nok ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...