NilsJohan Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Skal til England for å studere og vurderer om jeg skal ta med min Nec MultiSync 20WGX eller ikke. Om jeg skal ha den med blir det eventuelt å ta den i kofferten og polstre godt rundt med tøy og bobleplast. Den er såvidt jeg vet for stor og klumpete for håndbagasje (og det er vel også heller tvilsomt om man får ta med seg en slik skjerm som håndbagasje nå..). Spørsmålet er derfor om den vil overleve turen i en koffert. Blir i så fall en slik hardplast koffert, så det er litt støtdemping. Men jeg er usikker på hvor skjør en slik LCD skjerm er. Vil jo gjerne ha med meg skjermen, sannsynligvis den beste skjermen jeg har sett til en PC.. Noen som har noen meninger/erfaringer med å transportere skjermer på fly? Regner med det blir relativt hardhendt behandling, særlig iom at jeg skal fly med Ryanair Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Du bør pakke den så all belastning kommer på kantene og ikke rett på skjermen. Det er jo slik de blir embalert originalt. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 Hmm synd jeg ikke tok vare på originalemballasjen egentlig, men jeg tenkte ikke på det.. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 De tåler nok endel, bare pakk den inn i boblepast med papp teipet rundt, så går det nok bra. Lykke til Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Men pass på at det ikke blir press mot selve skjermflata. Selv vekta av skjermen i seg selv kan være nok til å skade LCD-en. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Har du mulighet for å teipe en plate av noe slag over skjermflaten, vil dette sikkert være en fordel. Dette vil da fordele evt press ut til rammen istedet på selve skjermflaten om det skulle komme noe press her. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 20. september 2006 Forfatter Del Skrevet 20. september 2006 Det jeg har tenkt på er å ta en isoporboks og kutte den til slik at skjermen ligger med kantene rundt skjermflaten støttet på isoporboksen med et hulrom foran selve skjermflaten om dere forstår hva jeg mener. Også polstre rundt det foran og bak slik at den ligger godt og noenlunde stille inni kofferten. Det er klart at det går kanskje an å i tillegg ta en sponplate f.ex. foran skjermflaten, men da vil jo denne ligge nærme skjermflaten og eventuelt gnisse inntil og lage riper og slikt. Er kanskje en bedre løsning med isoporen, bør gå an å få tak i noe isopor som er stort nok. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 20. september 2006 Del Skrevet 20. september 2006 Det kan være en god idé og forsikre seg om at du faktisk kan bruke skjermen på britisk strømnett? Jeg vet det finnes adaptere, men på såpass ømfintlige saker som pc-skjermer... bare en tanke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå