Jonhei Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hei! Holder på å skifte bremseklosser på bilen min, men det er en ting jeg ikke forstår. Når jeg har satt på de nye bremseklossene, vil ikke den som skal utenpå på. Det er for trangt siden de nye klossene er tykkere enn de forrige. Hva skal jeg gjøre med det? Svar haster... Mvh Jonhei, med Golf III 93-modell Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har du pressa eller skrud bremsestempelet helt inn? Kan også hjelpe litt å rengjøre kaliperene om det er bare bittelitt om å gjøre. Husk å bruke kopperpasta e.l. så de ikke setter seg fast etter noen måneder. Lenke til kommentar
sc0rpi0n Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Du pusser litt på de nye til de passer:) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Sett en kloss eller lignende mot selve stemplet i kalipern (altså den som presser mot klossen (evnt begge om du ikke har flytende kaliper). Sett på en tvinge og skru den helt inn. Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 det er helst biler med håndbrekk i caliperen hvor man trenger å skru stempelet. Sist jeg bytta foran på bilen min klarte jeg å dytte stempelet inn i caliperen med håndmakt. Likevel kan det være litt trangt å få caliperen over kanten på skiva, da skiva gjerne har en tykkere kant helt ytterst. Noen forsiktige kakk gjorde susen til meg Lenke til kommentar
VP Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 En stor vannpumpe- eller rørtang gjør nytten. Legg noe mykt i "kjeften" og press på stempelet. Se etter bremsevæskenivået. Er ikke gøy om den renner på lakken og skader den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå