minotir Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 heisann. igår fikk jeg en link som en venn av meg "sendte" meg (han gjorde ikke det, det var sånn auto message) . jeg tror viruset heter Alg.exe fordi det er det jeg ikke klarer og fjerne fra oppgavebehandlingen. har prøvd og system gjennopprette, men det funka ikke. vet dere hvordan jeg kan bli kvitt det? håper på svar.. Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 heisann. igår fikk jeg en link som en venn av meg "sendte" meg (han gjorde ikke det, det var sånn auto message) . jeg tror viruset heter Alg.exe fordi det er det jeg ikke klarer og fjerne fra oppgavebehandlingen. har prøvd og system gjennopprette, men det funka ikke. vet dere hvordan jeg kan bli kvitt det? håper på svar.. 6888629[/snapback] Vet ikke om dette stemmer helt, men: Start maskinen i sikkermodus, ved å trykke på F8 under oppstarten, og velge "Sikkermodus". Når du er logget inn går du inn på Start -> Kjør -> msconfig Velg oppstart, og slett Alg.exe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 kan noen bekrefte at dette funker? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 alg.exe er en del av Windows. Hva med å beskrive effektene av viruset? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Tror jeg har samme problem. Om det er den som sender linken "uglyphotos.com" til alle kontaktene som er pålogget. Ja, 10 av venna mine (inkl. meg) fikk det i dag. Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 prøv å bruk avg antivirus.. det tar det meste eller så kan du prøve spywaredoctor.. men da må du inn på internett og hente en serial og brukernavn (ulovelig)... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Blir formatering her. Lenke til kommentar
minotir Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 http://www.nettavisen.no/it/article742094.ece denne det er snakk om. det er heldigvis ikke jeg som har fått viruset, men en kompis av meg .. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Og hvordan sprer dette seg sier du? Ved å ha iexplore som default browser? Det var noe nytt. Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Og hvordan sprer dette seg sier du? Ved å ha iexplore som default browser? Det var noe nytt. 6891986[/snapback] Så vidt jeg vet så bruker msn IE uansett hva som er default browser. Det gjør den i hvertfall her i huset... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Og hvordan sprer dette seg sier du? Ved å ha iexplore som default browser? Det var noe nytt. 6891986[/snapback] Så vidt jeg vet så bruker msn IE uansett hva som er default browser. Det gjør den i hvertfall her i huset... 6892077[/snapback] Her også. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Haha gjør den det? Snakk om brukervennlighet. Et tips kan da være å gå inn i registeret og endre : HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\IEXPLORE.EXE sin nøkler (Default) og Path fra (f.eks) C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Program Files\Internet Explorer; til (f.eks) C:\Program Files\Firefox\Firefox.exe C:\Program Files\Firefox; og håpe at msn ikke kaller iexplore opp direkte på absolutt path. <- Brukt Gaim i mange år btw. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det går flere tråder om denne på forumkategori Sikkerhet. Det ser ut som Stealthy der har funnet medisinen som hjelper. Gakk I hen dit. Bernt K Lenke til kommentar
............... Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Tror jeg har samme problem.Om det er den som sender linken "uglyphotos.com" til alle kontaktene som er pålogget. Ja, 10 av venna mine (inkl. meg) fikk det i dag. 6889731[/snapback] jeg lasta ned fila men åpna den ikke.. Åpna du den også? :O Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Det går flere tråder om denne på forumkategori Sikkerhet. Det ser ut som Stealthy der har funnet medisinen som hjelper. Gakk I hen dit. Bernt K 6892443[/snapback] Till alle som er rammet/tror dere er rammet post en ny tråd i Sikkerhetskategorien med en hijackthis logg. (Se signatur) Ser ut som om man kan fikse infeksjonen. Lenke til kommentar
noXelon Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Her er det en guide til å fjerne msn viruset http://www.nettavisen.no/it/article743361.ece Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå