siDDis Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Eg har tenkt å parse feks denna html sida http://www.gulesider.no/tk/search.c?q=91800059 Sjøvsagt for å henta ut adressse som eg skal bruke til ein prosjekt. Korleis gjer eg dette i PHP? Eit eksempel som putter heile html fila til ein string er nok Lenke til kommentar
tZar Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) regexp er vel det du ønsker å benytte for å hente ut det av data du ønsker. Hvordan du først får alt i en streng er jeg ikke helt sikker på i php, men du finner nok php's svar på xmlhttp uten alt for mye søk på google Edit: Du kan jo kikke litt her http://www.jjwdesign.com/data_mining_functions.html Endret 18. september 2006 av tZar Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 Flott, for å bruke den klassen så trenger eg bare å leggja den i same mappa der eg skriver min eigen php fil og skrive include snoopy.class.php ? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Flott, for å bruke den klassen så trenger eg bare å leggja den i same mappa der eg skriver min eigen php fil og skrive include snoopy.class.php ? 6888679[/snapback] So far so good! Men eg sliter med parsinga Eg skal parse denne teksten og plukke ut linje 36+37 og leggja i kvar sin variabel 91800059 - Telefonkatalogen™ - PersonsøkLogg inn | English | Hjelp Gule Sider® Telefonkatalogen™ Nettsøk Kart Rubrikk Shopping Min side Andre tjenester Velg sted | Avansert søk Eks: Ola Nordmann, Olaf Helsets vei 5 Oslo eller 815 44 448 Telefonkatalogen™ - er Norges største telefonkatalog på nett, med over 6,5 millioner nummer og 15 000 daglige oppdateringer Søket ga 2 treff Se også: Gjære Gjærde Olav Grønås Gjerde student Kjelsbergsvingen 9, 4050 Sola [email protected] - Mobil: 918 00 059 - E-post: [email protected] Send som SMS Send oppføring som SMS Send visittkort som SMS Lagre Lagre i Min Side Visittkort Send en blomst Send flyttemelding Olav Grønås Gjerde Kjelsbergsvingen 9, 4050 Sola 918 00 059 Kart Send som SMS Send oppføring som SMS Send visittkort som SMS Lagre Lagre i Min Side Visittkort Send en blomst Send flyttemelding Olav Grønås Gjerde Kjelsbergsvingen 9 4050 Sola 918 00 059 Se større kart © Findexa AS - Telenors offisielle katalogutgiver | Verktøylinje | Annonseinfo | Ledige stillinger | Trygg Katalog | Kontakt oss - tlf 815 44 448 Men etter utallige søk så finner eg ingen gode eksempler på det(alt er jo bare sql omtrent på google) Korleis vil ein løkke som går igjennom linjene sjå ut? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 21. september 2006 Del Skrevet 21. september 2006 (endret) Sett at teksten over ligger i en tekstfil, "tekst.txt": <?php $fillinjer = file("tekst.txt"); // Her er en måte, hvis du vet linjenummer: $linje36 = $fillinjer[35]; $linje37 = $fillinjer[36]; ?> Se også file() funksjon for mer info Endret 21. september 2006 av kakkle Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. september 2006 Forfatter Del Skrevet 21. september 2006 Vell det blei ein grei lausning ut av det! Litt teit at eg må skriva til fil kvar gong men men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå