glucchip Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Jeg har drite meg bra ut. Under ny innstallasjon av XP gikk strømmen. Jeg får ikke startet ny innstallasjon, fordi den ikke finner harddisk:S Den vil ikke starte fra floppy:S Dårlig forklart, kanskje, men jeg tregner raskt svar! Hva kan jeg gjøre? Det går også etter en stund en "tute"-tone*5 mørk og lys annenhver gang, før den skrur seg av. Noe i BIOS? Vær så snill og hjelp meg! TAKK Endret 18. september 2006 av glucchip Lenke til kommentar
tg90nor Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Virker som om systemet har tatt skade av strømbruddet. Et kjapt søk viser at det sannsynligvis er feil med prosessoren. Om du har mulighet til å teste med en annen CPU, vil det hjelpe godt. Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 18. september 2006 Forfatter Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Virker som om systemet har tatt skade av strømbruddet. Et kjapt søk viser at det sannsynligvis er feil med prosessoren. Om du har mulighet til å teste med en annen CPU, vil det hjelpe godt. 6888816[/snapback] OK Endret 18. september 2006 av glucchip Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Hei! Sjekk om det er støv i viftene i pcen. Forsøk med nullstilling av BIOS. Har du SATA-harddisk? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. september 2006 Del Skrevet 19. september 2006 Test harddisken på en annen pc om se om den fungere siden du nevner at harddisken ikke blir funnet. Dog den pipingen din kan jeg desverre ikke hjelpe deg med :\ Lenke til kommentar
glucchip Skrevet 19. september 2006 Forfatter Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Ok, jeg har et nytt problem skal prøve å forklare godt: JEg fant ut at jeg skulle sette den harddisken jeg ikke fikk til i min maskin nr2. Dette funker strålende. Jeg får nå den opp som man får med flyttbare disker o.l Jeg holder på å flytte over filene fra mine dokumenter ogsånn, som ejg trenger. Etterpå skal ejg formatere og legge inn XP på nytt, ikke på den harddisken som oppprinelig hører til maskina jeg bruker, men den harddisken som ikke ble funnet tidligere. Hvordan kan jeg få installert XP på den, når ejg kjører Windows XP på den andre? Takk for svar Endret 19. september 2006 av glucchip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå