OttifantSir Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Har ganske nylig mottatt en server som jeg bruker som en vanlig PC, noe som ikke fungerer helt patent. Den skulle være rask nok til å ta seg av 15 stykker som jobbet på den samtidig der den sto i et firmanettverk, men når jeg bruker den alene, rett på serveren uten å koble den til noe nettverk er den forholdsvis treg. Er det noen mulighet for å få den til å fungere så rask som prosessor-hastighet (P3 1.266 GHz) og størrelse på RAM (1.5 GB) tilsier, eller vil dette fungere først når den igjen blir koblet til i et nettverk? Alle svar og løsninger er velkomne, men dette er første gang jeg prøver å jobbe med en server, så jeg er fullstendig blank på kunnskaper om dette. Ber derfor om at dere prøver å forklare meg dette som om jeg var deres egne besteforeldre. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 18. september 2006 Del Skrevet 18. september 2006 Vel, en P3 1,2 mhz er ikke så kraftig dersom du kjører XP på den. Det vil nok gå greit til kontorbruk, men spilling vil nok gå treigt. Når en server er "rask" nok til å ta seg av 15 stk, så er nok det som filserver - det krever ikke så store ressurser. Aldri i livet om den har gått som terminalserver, dvs at 15 stk faktisk har benyttet cpu kraften til serveren. Jeg vet ikke hva du skal bruke nyerervelsen din til. Den er som sagt mer en rask nok til å fungere som server, men som desktop kan den skrante litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå