Gå til innhold

FIFA 07 til XBOX 360 - Nedstrippa utgave?

Kannath

Anbefalte innlegg

Pasninger og innlegg er ganske så realistiske i FIFA ja. De treffer jo hver gang 100% det er jo realistiskt....

6899702[/snapback]

Fatter ikke hva slags versjon du har spilt av Fifa? Spilt noe super-easy-i-win-button-greier eller?

I en upresset situasjon så treffer de aller fleste (merk: ikke alle!) pasningene, ja - det stemmer.

I en presset situasjon, avhengig av spillerstats + hvor oppi situasjonen motstander er, reduseres treffsikkerheten - spesielt på gjennombruddspasninger / chipper.

BTK: Ja og så? Det kan nok skape en del mer realisme totalt sett ja, men min mening er at Fifa er mer realistisk i helhet. Det at de følger etter med ballsystemet gjør jo forskjellene bare enda større. Dessuten syns jeg ikke ballen oppfører seg realistisk i PES, så de må bruke et ganske dårlig fysikk-system der.

6900960[/snapback]

Hadde vært fint om du klarte å si hva som gjør FIFA mer realistisk enn PES da, når samtlige omtaler verden over motsier deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nevnt flere ting i mine tidligere poster i denne tråden, og gidder hverken ramse opp på nytt eller diskutere mer med fanboys - jeg har sagt *min* mening, noen mener mcdonalds er best, noen mener burger king, og andre mener ingen av de er best. Sånn er det, folk har delte meninger.

*Jeg* mener at Fifa-serien er de beste fotballspillene, som gir meg mest realistisk inntrykk av det å spille en fotballkamp. Gleder meg vilt til Fifa 07. Punktum. :)

Lenke til kommentar
Hm, sikker på at EA ikke vil ha litt ekstra kroner inn på kontoen og bare venter med "nyheten" om at de vil slippe de andre ligaene gjennom LIVE? Skal f.. ikke forundre meg.

"Tippeligaen 50kr"

Blir nok uansett PES på meg, så får jeg se hva som skjer når Fifa kommer...

6905391[/snapback]

Dette er faktisk ingen dum idé. Når man tenker på at man neppe spiller mer enn 3-4 ligaer kanskje (personlig spiller jeg som oftest kun tippeligaen eller premier league), så hadde det vært genialt å kunne betale litt mindre for en "core"-versjon av spillet med et par-tre ligaer, og så betale litt for å få de ligaene man vil ha. Men det betinger at spillet faktisk blir vesentlig billigere enn de standard 599,-

Dessuten er vel grunnen til at det bare er 6 ligaer tilgjengelig på next-gen, at hver enkelt spiller skal være unik med tanke på utseende og stats? Eller har jeg misforstått? Ligger nok veldig mye arbeid bak.

Lenke til kommentar
Dette er faktisk ingen dum idé. Når man tenker på at man neppe spiller mer enn 3-4 ligaer kanskje (personlig spiller jeg som oftest kun tippeligaen eller premier league), så hadde det vært genialt å kunne betale litt mindre for en "core"-versjon av spillet med et par-tre ligaer, og så betale litt for å få de ligaene man vil ha. Men det betinger at spillet faktisk blir vesentlig billigere enn de standard 599,-

Dessuten er vel grunnen til at det bare er 6 ligaer tilgjengelig på next-gen, at hver enkelt spiller skal være unik med tanke på utseende og stats? Eller har jeg misforstått? Ligger nok veldig mye arbeid bak.

6906460[/snapback]

I følge EA så skal det være utrolig mye egenskaper og stats på hver spiller, visstnok helt ulikt det vi har sett før. :p Hvorvidt det er sant eller ikke gjenstår jo å se da. Men hvis det er dette som er grunnen til nedstrippingen bør spillbarheten være aldeles strålende, blir gøy å se om det blir noe bra. :)

Hva har milkshake med dette å gjøre btw ?:D

Lenke til kommentar

Jeg skriver mer eller mindre aldri her inne, men da jeg så alt dette så måtte jeg bare logge meg inn og svare...

Formulerer meg bedre da ettersom du tydeligvis ikke ville lese setningen "Jeg syns PES-realismen suger pølse" (som var et hint på at jeg mente Fifa er mye mer realistisk enn PES): Min mening er at Fifa er mye mer realistisk både i bevegelser, samspill, fysikk, kommentering, helhetsfølelse, målscoring, innlegg, pasninger, og en del ting til.  Fornøyd?

-Er det overhodet mulig? Har du i det hele tatt prøvd PES? Virker mer eller mindre som du sitter med hodet opp i rassen og nekter å ta det ut. At det i det hele tatt er mulig å komme med slikt som du gjør her vitner kun om ekstrem uviten/ignorans angående enten fotball, spill eller så har du rett og slett ikke prøvd PES. Selv fanboys på store internasjonale spillforum har ett mer edruelig forhold til FIFA enn deg, og det sier faktisk en del da diskusjonene der er knallharde i forhold til på dette forumet. Det eneste punktet du har rett på er kommenteringen, og heller ikke på FIFA er den spesielt imponerende(dog bedre enn på PES)

Jeg kjenner mange som har samme mening som meg, flere og flere har gått over fra PES/TIF til Fifa etter 2005.

-Greit nok at folk går fra TIF til FIFA, men fra PES til FIFA? Muligens du har en kamerat som har gjort det, men i det store bildet så er det uten tvil motsatt. Folk som har spilt PES gjennom flere år går sjeldnere over til FIFA enn det finnes tilfeller av spilleroverganger mellom Liverpool og Manutd de siste 50 årene.

Greit nok at du foretrekker FIFA, det skal du få lov til, men ikke kom trekkende med slikt oppspinn for fremme FIFA. Jeg anbefaler deg bare å ta deg en tur rundt på nettet og les rapporter på siste års PES-spill kontra siste års FIFA-spill. Så å si uten unntak så blir det dratt frem at PES er langt mere realistisk og har ett bedre gameplay enn FIFA. De punktene FIFA blir trekt frem i forhold til PES er antall ligaer og spillere, lisenser, kommentatorene og interfacedesign(menyer o.l). Det er en grunn til at FIFA blir sett som arcadealternativet innenfor fotballspillscenen, og at PES blir sett på som det mer realistiske alternativet med en langt brattere læringskurve

Lenke til kommentar

Realistiske er vel ingen av spillene... Du får jo ikke akkurat en sånn "oi, dette er jo akkurat som å spille fotball på ordentlig"-opplevelse på noen av de. Det er jo ikke i nærheten av hvordan fotball spilles på ordentlig noen av delene.

edit:

Det er vel mer i nærheten av "oi, dette ser ut som på tv og jeg kan styre de små figurene som løper rundt!".

Endret av SBS
Lenke til kommentar
Har nevnt flere ting i mine tidligere poster i denne tråden, og gidder hverken ramse opp på nytt eller diskutere mer med fanboys - jeg har sagt *min* mening,

*Jeg* mener at Fifa-serien er de beste fotballspillene, som gir meg mest realistisk inntrykk av det å spille en fotballkamp. Gleder meg vilt til Fifa 07. Punktum. :)

6904925[/snapback]

Er greit at du har din egen mening. Men å si at Fifa er mer realistisk enn PES viser at du ikke har så mye kunnskap. Fifa er moro, uten tvil. Det er enkelt, og enkelt er nøkkelordet. Det er bare å presse på en knapp så skyter han og ballen går i krysset. Måten spillerne beveger seg på, behandler ballen er heller ikke like realistik enn PES. PES krever så mye mer av spillerne, det er ikke bare å skyte på en knapp så går ballen i krysset. Man må stille inn skuddet, stå i riktig posisjon osv osv...

Lenke til kommentar
Har nevnt flere ting i mine tidligere poster i denne tråden, og gidder hverken ramse opp på nytt eller diskutere mer med fanboys - jeg har sagt *min* mening,

6904925[/snapback]

Er greit at du har din egen mening. Men å si at Fifa er mer realistisk enn PES viser at du ikke har så mye kunnskap. Fifa er moro, uten tvil. Det er enkelt, og enkelt er nøkkelordet. Det er bare å presse på en knapp så skyter han og ballen går i krysset. Måten spillerne beveger seg på, behandler ballen er heller ikke like realistik enn PES. PES krever så mye mer av spillerne, det er ikke bare å skyte på en knapp så går ballen i krysset. Man må stille inn skuddet, stå i riktig posisjon osv osv...

6910461[/snapback]

jepp, fifa er nok mer arkade, men det blir spennende å se hvordan fifa 07 til 360 blir. Easports har klart å lage det suverent beste hockeyspillet til 360 med nhl07, så det kan ikke være helt utenkelig at fifa denne gangen faktisk blir bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...